تهیه اسانس هایی برای درمان قطعی ترک لب

۱۳۸۸/۱۱/۲۵ | برچسب‌ها: | 0نظرات



خشکی و پوسته‌ریزی لب‌ها (کیلیت یا التهاب لب) انواع مختلفی دارد که ممکن است در اثر التهاب خود لب ها یا التهاب پوست نواحی مجاور و یا حتی مخاط آن ایجاد شود.اما چه درمانی وجود دارد؟؟ترک لب‌ها ناشی از شرایط بد محیطی و معمولا متعاقب تماس با سرما یا گرما اتفاق می‌افتد.
در این حالت پوست لب حالت ارتجاعی و طراوات خود را در سطح از دست داده و دچار ترک و پوسته‌ریزی می‌شود که در اثر لیس زدن و یا کندن پوسته‌های آن و دستکاری، بدتر می‌گردد.
عوامل التهاب زا
* متاسفانه گاهی اوقات شاهدیم به علت مصرف مواد آرایشی غیراستاندارد مانند رژ لب‌،واکنش‌های حساسیتی به وجود می‌آید که می‌تواند باعث بروز اگزماهای تماسی و التهاب لب ها شود.
* حتی در مواردی خمیر دندان و دهان‌شویه‌ها نیز ممکن است عامل التهاب لب‌ها باشند.
* برخی ترکیبات دندانپزشکی و بعضی از مواد غذایی نیز در افراد حساس،موجب التهاب لب‌ها می‌شوند.
* کیلیت (التهاب لب) ناشی از رژ،معمولا به لب‌ها محدود می شود،ولی گاهی فراتر رفته و پوست ناحیه مجاور را نیز درگیر می‌کند.همچنان که التهاب ناشی از غذاها،پوست ناحیه اطراف لب را نیز مبتلا می‌کند.

- یک قاشق چای‏خوری موم زنبور عسل + نصف قشق چای‏خوری عسل تازه و طبیعی + چهار قاشق چای‏خوری روغن گل همیشه بهار (کالاندولا) + یک قطره اسانس بابونه. این مرهم نیز سبب زیبایی و نرمی و لطافت لب‏ها می‏شود.
روغن ژوژوبا، روغن کالاندولا و اسانس‏ها را می‏توانید از داروخانه یا داروخانه‏ های گیاهی تهیه کنید.. 2- یک قاشق چای‏خوری موم زنبور عسل و نصف قاشق چای‏خوری عسل تازه طبیعی و سه قاشق غذاخوری روغن ژوژوبا و یک قاشق چای‏خوری روغن کرچک را در یک ظرف مقاوم به حرارت بریزید و آن را داخل ظرف بزرگتری که حاوی آب در حال جوش است، قرار دهید تا به طول غیر مستقیم حرارت ببیند و دایم به هم بزنید تا موم عسل کاملا حل شود و مخلوط یک دست شود (حتما در یک جهت هم بزنید). سپس مخلوط فوق را از روی حرارت بردارید و یک قطره اسانس گل سرخ به آن اضافه کنید و به خوبی به هم بزنید تا یک دست شود. سپس داخل یک ظرف شیشه‏ای دردار و تمیز بریزید. روزی دو تا سه بار می‏توان لب‏ها را با این مرهم طبعی، نرم و مرطوب، درخشنده و بسیار زیبا کرد (حداکثر مدت نگه داری دو هفته داخل یخچال است)

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي