آموزش رایگان و کامل تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ

۱۳۸۹/۰۳/۱۵ | برچسب‌ها: | 0نظرات

مقدمه:
در اين آموزش‌ها به دفعات از لايه‌ها، کانال‌ها، فيلتر‌ها و ديگر ابزار‌هاي فتوشاپ استفاده شده است و به همين دليل کار کردن با آنها را مشکل ساخته و از نقاط ضعف اين آموزش‌ها محسوب مي‌شود. در اين مقاله، سعي داريم تا با استفاده از يک روش بسيار ساده و در سه مرحله، شما را با نحوه انجام اين ترفند آشنا ‌کنيم.
اين روش در عين سادگي از کارآيي بسيار بالايي برخوردار بوده و تقريبا بر روي تمامي‌عکس‌ها قابل اجرا است.
نکته: فايل عکس اين آموزش را مي‌توانيد از سايت ماهنامه دانلود کنيد.
مرحله اول :
عکسي که از سايت ماهنامه گرفته‌ايد را در محيط فتوشاپ باز و از منوي Layer گزينهDuplicate Layer را انتخاب نماييد ( کليدهاي ميانبر Ctrl+J ). بدين ترتيب در پالت Layer يک لايه جديد به نام Layer1 ايجاد مي‌شود.
ابتدا مطمئن شويد که اين لايه فعال مي‌باشد، سپس از مسير زير فرمان Desaturate را بر روي لايه Layer1 اعمال کنيد. براي اين کار از کليدهاي ميانبر Ctrl+Shift+U نيز مي‌توان استفاده کرد:
 Image>Adjustments>Desaturate
با اعمال اين دستور، تصوير بايد مطابق شکل 1 شده باشد.
فرمان Duplicate را توسط کليدهاي ميانبر Ctrl+J بر روي لايه Layer1 اجرا کرده و نام لايه جديد را به Layer2 تغيير دهيد. به شکل 2 و نحوه قرار گيري لايه‌ها دقت کنيد.
از مسير زير فرمان Invert را بر روي لايه Layer2 اعمال کنيد (کليدهاي Ctrl+I) :
Image>Adjustments>Invert
با اعمال اين دستورInvert، تصوير بايد مطابق شکل 3 شده باشد.
مد لايه Layer2 را از حالت Normal به Color Dodge تغيير دهيد (شکل 4). اگر تمامي‌ مراحل قبل را به درستي انجام داده باشيد ، عکس شما کاملا بصورت سفيد در مي‌آيد.

شکل 4
مرحله دوم :
از مسير زير فيلتر Gaussian Blur رابر روي لايه Layer2 اعمال کرده و مقدار Radius را مطابق سليقه خود کاهش دهيد( شکل 5 ). توجه کنيد که استفاده از اين فيلتر باعث نمايان شدن خطوط اصلي نقاشي مي‌شود، در اين آموزش و با توجه به عکس انتخاب شده مقدار Radius برابر 1.5 پيکسل مي‌باشد.
رنگ Foreground را به سياه تغيير داده و ابزار Brush   را با Opacity بسيار پايين (2 يا 3 درصد) انتخاب نماييد. سپس با قلم مو بر روي قسمت‌هايي از عکس که مايليد بيش از پيش نمايان شوند(‌شکل 6)، نقاشي کنيد.
براي تاکيد بر روي جزييات عکس که از اهميت بيشتري برخوردار هستند( همانند دهان، بيني، چشم و... ) بزرگنمايي تصوير را زياد کرده( Zoom ) و در نوار تنظيمات، Opacity قلم مو را به 5 درصد يا بيشتر تغيير دهيد، سپس توسط قلم مو، بار ديگر بر روي اين قسمت‌ها نقاشي کنيد(شکل 7).
نکته : توجه داشته باشيد در اين مرحله با افزايش بيش از حد Opacity ، عکس شما از حالت طبيعي خارج مي‌شود. پس در انتخاب مقدار مناسب Opacity براي قلم مو دقت لازم را داشته باشيد.
مرحله پاياني :
در اين مرحله قصد داريم  به کمک ابزار Brush اضافات عکس را از بين برده و کار را به پايان رسانيم.
رنگ Foreground را به سفيد تغيير داده و Opacity قلم مو را بين 25 تا 50 درصد افزايش دهيد. سپس بر روي قسمت‌هاي زايد و اضافي عکس و يا قسمت‌هايي از حاشيه تصوير که به طور کامل رسم نشده کليک کنيد تا محو شوند. 
 درانتها و مطابق شکل 8 ، شاهد يک نقاشي سياه وسفيد خواهيد بود که مي‌توانيد به سليقه و ابتکار خود با اعمال فيلترها و استفاده از ابزار‌هاي ديگر، تصويري به مراتب زيباتر و کامل‌تر ايجاد نماييد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي