آموزش رایگان ،کامل و عکس به عکس مش مدادی مو

۱۳۸۹/۰۴/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

مش های فانتزی مش مدادی
این نوع مش رایج ترین مش در مدل های فانتزی است و طرفداران بسیاری دارد . روی سر هم بسیار شیک و زیبا به نظر می رسد . انگلیسی ها به آن هایلایت پارالل (موازی ) و آلمانی ها هایلایت پلیتینگ ( پلیسه ) می گویند به زبان مادری هم که معروف به مش مدادی است. 

 Love Your Hair (Photo from Flickr)

برای ایجاد یک مش مدادی به شرح زیر عمل می کنیم :
1-     از هشت ابرو تا هشت ابرو ( از جایی که قوس ابرو به طرف پایین حرکت می کند ) یک مستطبیل از جلوی سر جدا می کنیم و یک لایه هم، هم عرض با آن از مرکز سر جدا می کنیم . بقیه ی موها را با کلیپس ثابت کنید تا تداخل ایجاد نکنند  . 
 
    مستطیل جلوی سر از هشت ابرو تا هشت ابرو نشان داده است البته در این جا با عمق کم در نظر گرفته شده است


2-     این مستطیل را به مستطیل های کوچک تقسیم کنید . می توانیم عرض این لایه ها را کوچک و بزرگ انتخاب کنیم . در آن صورت لایه های هایلایت باریک تر یا پهن تر می شوند . این مسئله کاملا سلیقه ای است . حتما از مشتری این مورد را سئوال کنید .  

3-     لایه ی اول را بسته به سلیقه ی مشتری می توانید دکلره کنید یا رها کنید .  فرض می کنم لایه ی اول را دکلره می کنیم . آن را داخل فویل گذاشته و با کلیپس های کوچک ثابت کنید تا فویل از روی آن جدا نشود  .  

4-     لایه ی دوم را می توانید از رنگ طبیعی مو استفاده کرده رها کنید و با کلیپس در طرف دیگر ثابت کنید تا مزاحم کار نباشد یا می توانید از رنگ شماره ی 10 یا 00Art استفاده کنید . که البته برای ساقه از اکسیدان 9% و برای ریشه از اکسیدان 6% استفاده می کنیم.  

       
5-     لایه ی سوم رنگ تیره تر مثلا 1/7 استفاده می کنیم که نسبت به مستطیل دوم دو تا سه شماره تیره تر است . باز برای ساقه از اکسیدان 9%  و برای ریشه از اکسیدان 9% استفاده می کنیم .  
6-      اگر زمینه ی مو یک رنگ از پایه های 4 تا 6  بود ( از قهوه ای متوسط تا بلوند تیره ) رنگها به شکل زیر انتخاب می شود .
-         لایه ی اول دکلره
-         لایه ی دوم رنگ پایه ی هفت
-         لایه ی سوم رنگ پایه ی پنج
برای این که مش زیبایی ایجاد کنید سعی کنید لایه هایی که انتخاب می کنید هم اندازه باشد . مواد نشت نکنند و رنگ ها با دکلره در هم نفوذ نکنند . 

                                                                                      با مستطیل های پهن
روش ساده ی دیگر آن این است مستطیل های کوچک روی سر را یک درمیان دکلره کنید . یعنی لایه ی اول دکلره لایه ی بعدی رنگ طبیعی موی سر دوباره دکلره و بعدی رنگ طبیعی موی سر همینطور تا به مرکز سر برسید . هرچه لایه ها نازک تر باشد تعداد مستطیل های روی سر بیشتر و هرچه لایه ها پهن تر باشند تعداد مستطیل ها کمتر می شوند.. ( اگر موهایتان سفیدی دارد دو روز قبل از مش موهایتان را رنگ کنید .) 

 
مش طوطی
اگر همین مدل مش را با رنگهایی مانند سبز و آبی و قرمز اناری و نارنجی انجام دهیم به آن مش طوطی گفته می شود .  
                                                 
  

مش طوطی را می توان تا پس سر نیز ادامه داد یعنی انتهای مستطیلی که تا مرکز سر بود می تواند به همان ترتیب تا پشت گردن هم ادامه پیدا کند .   
                                                   
                                                    
  بیشتر در موهای بسیار کوتاه این کار را می کنند . در موهای بلند  و متوسط لایه ی مرکز سر کل دور سر را پوشش می دهد .    
                                              


ادامه ی مستطیل جلو در پس سر نشان داده شده است

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي