تست خودشناسي:قوه تصور وتخيل شما چه قدر است؟

۱۳۸۹/۰۴/۰۸ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.niksalehi.com/goonagoon/khabar/ok.jpg


اگر تا کنون قوه تخيل خود را آزما يش نکرده ايد ويا اگر کرده ايد وباز هم مي خواهيد اين کار را انجام دهيد پرسشنامه زير را تکميل کنيد .اين پرسشنامه براساس چندين آزمون درباره تصور تهيه شده است ؛که يکي از آنها آزمون دانشگاه يل است.



1-بد ون اينکه سرخ شوم مي توانم دروغي مصلحت آميز بگويم.

الف:به ندرت
ب :گاهي اوقات
پ :اغلب

2-گاهي در سينما گريه ميکنم

الف:به ندرت
ب :گاهي اوقات
پ :اغلب

3-ميتوانم در ابرها؛کوه ها وکاغذهاي ديواري طرح ها و نگاره هايي پيدا کنم.

الف:به ندرت
ب :گاهي اوقات
پ :اغلب

4-طرح هاي خوبي دارم که فکر ميکنم بتوان از آنها فيلم تهيه کرد.

الف:به ندرت
ب :گاهي اوقات
پ :اغلب

5-وقتي داستاني را بازگو ميکنم ؛ در آن تغييراتي ميدهم که جالب تر به نظر برسد.

الف:به ندرت
ب :گاهي اوقات
پ :اغلب

6-ميتوانم موقعيت هاي زندگي را به طور زنده در ذهنم تصور کنم.مثلآ خودم را در جزيره اي متروک ببينم يا ببينم در قرعه کشي بليت هاي بخت آزمايي برنده شده ام.

الف:به ندرت
ب :گاهي اوقات
ج :اغلب

7-وقتي کسي که معمولآ سر وقت ميايد دير ميکند ؛ من نگران احتمال تصادف کردنش مي شوم.

الف:به ندرت
ب :گاهي اوقات
پ :اغلب

8-از هنرهاي انتزاعي لذت مي برم.

الف:به ندرت
ب :گاهي اوقات
پ :اغلب

9-دوست دارم درباره ماوراء الطبيعه کتاب بخوانم يا فيلم ببينم.

الف:به ندرت
ب :گاهي اوقات
پ :اغلب

10-وقتي از خوابي که ميبينم بيدار مي شوم چند ثانيه اي طول ميکشد تا خودم را در دنياي واقعي احساس کنم.

الف:به ندرت
ب :گاهي اوقات
پ :اغلب



محاسبه امتيازات:

جواب هاي الف:1امتياز



جواب هاي ب :2امتياز



جواب هاي پ :3امتياز




امتياز 10-15:
شما با توجه به واقعيت ها فکر ميکنيد.درحالي که غير ممکن نيست که به موقعيت هاي تخيلي توجه داشته باشيد؛بيشتر برخورد عملي ومنطقي با زندگي را مي پسنديد.اگر بتوانيد قوه تصور و تخيل خود را تقويت کنيد؛به نفع خود کار کرده ايد.

امتياز16-23:
در زمينه تصور و تخيل در سطح متوسط هستيد.تعادل ميان عملي بودن و خلاقيت داشتن؛به شما امکان مي دهد کهنقطه نظرهايتان را عينيت ببخشيدو به خيالات و تصورات خود هم اعتبار بدهيد.

امتياز24-30:
شما از قوه تخيل و تصور فراوان بهره داريد . اين نيرويي قدرتمند در درون شماست؛اما مراقب باشيد تبديل به موجودي با باورهاي غير عملي نشويد.سعي کنيد اگر لازم ميدانيد ذهن خلاق خود را تا حدودي مهار کنيدتا در کار تصميم گيري به ملاحظه کاري بيشتر برسيد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي