گزارشی کامل از پدیده جدید گرد و غبار در سراسر کشور

۱۳۸۹/۰۴/۰۳ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.ngdir.ir/SiteLinks/Kids/Image/water-farsi/139046_orig_alodeg_FF.jpg

آلودگی هوا در لرستان 21 برابر حد مجاز!

مدیركل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: میزان آلودگی هوا در لرستان بر اثر ریزگردها 21 برابر حد مجاز و استاندارد است.

محمدحسین بازگیر اظهار داشت: در حال حاضر میزان آلودگی هوا بر اثر ریزگردها در لرستان 3 هزار و 200 میكروگرم در مترمكعب است، كه بیش از 21 برابر حد مجاز و استاندارد است.

بارش شدید گرد و غبار در ایلام و مهران


بارش شدید گرد و غبار كه از روز گذشته تمام مناطق استان را در بر گرفته امروز ادارات ایلام را به تعطیلی كشاند.

به گزارش ستاد حوادث غیرمترقبه استان ایلام، امروز ادارات شهرهای ایلام و مهران به واسطه بارش گرد و غبار تعطیل است.

گرد و غبار شدید استان کرمانشاه را تعطیل کرد

گرد و غبار شدید که از عصر روز گذشته بر جو استان کرمانشاه حاکم شد، منجر به تعطیلی تمامی ادارات و بانکهای استان شد.

به دلیل شدت آلودگی هوا و حاکم شدن پدیده گرد وغبار بر جو استان، استانداری کرمانشاه  با صدور اطلاعیه ای کلیه ادرات و بانکهای استان را امروز پنجشنبه تعطیل اعلام کرد.

گرد و غبار شدید که از عصر روز چهارشنبه وارد جو استان شد در ابتدا شهرستان های مرزی استان را فرا گرفت ،این پدیده هم اکنون به گونه ای است میزان دید افقی را در شهرستان های قصرشیرین ،گیلان غرب ، ثلاث باباجانی و ... به کمتر از 100 متر کاهش داده است.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمانشاه، گفت: این پدیده از عصر روز گذشته به تدریج بر جو استان حاکم شد و باعث شد که میزان آلودگی هوای شهر کرمانشاه در ساعت 24 شب گذشته تا یک بامداد به چهار هزار و 911 میکرو گرم بر متر مکعب برسد، این در حالی است که حد مجاز 150 میکرو گرم بر متر مکعب است.

کیومرث کلانتری افزود: از ساعت یک بامداد امروز این پدیده سیر نزولی پیدا کرد و هم اکنون میزان آلودگی اندکی کاهش یافته است.

محسن قاسمی سرپرست ادراه کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز در این رابطه گفت: از عصر روز چهارشنبه پدیده گردوغبار باعث شد دید افقی در شهرستان های مرزی استان به کمتر از 100متر و در سایر نقاط به کمتر از 500 متر برسد.

وی با اشاره به جو فعلی حاکم بر استان گفت: این پدیده هم اکنون به طور کامل بر جو استان حاکم است اما بر اساس آخرین بررسی ها روند کاهش آلودگی گرد وغبار و آلاینده های جوی آغاز شده و پیش بینی می شود از عصر امروز شاهد کاهش قابل توجه  آلودگی باشیم.

سرپرست ادراه کل هواشناسی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این پدیده تا عصر روز جمعه بر جو استان حاکم است.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از شهروندان خواست حتی المقدور از منازل خود خارج نشده و در صورت لزوم از ماسک و یا دستمال مرطوب استفاده کنند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي