بیوگرافی بابک جهانبخش

۱۳۸۹/۰۴/۰۱ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 نام و نام خانوادگی : بابک ( علی : نام شناسنامه ای ) جهانبخش
تاریخ تولد : اول فروردین سال 1362 

محل تولد : بیمارستان "آگوستا" شهر "بوخوم"  آلمان در ساعت 10 شب 
برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.
 
http://www.ahangsara.com/mag/images/stories/babakffffffffffffff.png

بیشتر از ده سال است كه به ایران آمده است . ایران را هرگز ندیده بود و قرار بود برای تعطیلات به ایران بیاید اما یكسری مشكلات پیش آمد كه او را ماندگار كرد .
فرزند اول خانواده است که 7 سال و 8 ماه و 10 روز کوچکتر از اوست .
پدرش مهندس الکترونیک با گرایش مخابرات است ومادرش خانه دار است .
تحصیلاتش در آلمان نیمه تمام ماند ، البته آنجا معلم فارسی هم داشت و شاید به همین دلیل بود که توانست در تهران و رشته علوم تجربی دیپلم بگیرد.. به  دیپلم راضی است و تا به حالا در هیچ كنكوری شركت نكرده.
 ساز های تخصصی او پیانو ، کیبورد و گیتار هستند.
فوتبال را از تیم نونهالان بوخوم شروع كرد و در ایران هم چهار سال عضو تیم های نوجوانان و جوانان استقلال ، پیام و شاهین بود . گاهی مهاجم و گاهی هافبك راست اما هیچ وقت به تیم های ملی دعوت نشد . به نظر خودش اگر فوتبال را ادامه می داد ، موفق تر می شد اما حالا دیگر تحت هیچ شرایطی نمی خواهد از موسیقی جدا شود .
تیم فوتبال داخلی مورد علاقه او ستقلال است و تیم فوتبال خارجی مورد علاقه او  تیم ملی " آلمان " است.
رویای كودكی اش فوتبال بود و بس . در حقیقت با فشار پدرش به سمت موسیقی رفت و البته بعد از مدتی به آن علاقه مند شد .
داستان موسیقی برای او  با پشت سر گذاشتن كلاس فلوت در دوره مهد كودك شروع شد .
در سال های دبستان بعد از ظهر ها به مدرسه ملی موسیقی می رفت و زیر نظر استاد آلمانی پیانو یاد می گرفت .
پسر زنده یاد مسعود میر دامادی از اولین دوستان او در ایران بود . پدر او صدایش را در یك فیلم خانوادگی شنیده بود واز بابک خواست تا آنجا برود.
در ایران سولفژ و آواز را شروع كرد. شانزده ساله بود كه در صدا و سیما تست داد و آقای علی معلم به او نمره قبولی داد . یك كار برای پخش از صدا و سیما اجرا كرد.
چند ماه به صورت كامل قید موسیقی را زد تا این كه افتخار آشنایی با مرحوم مجتبی میرزاده نصیبش شد ، ایشان به شدت تشویقش كردند كه حرفه ای بخواند و موسیقی را شغل اصلی اش قرار دهد .
دو سال بعد نوازندگی گیتار را  به این نیت كه بتواند آهنگسازی كند ، شروع كرد.
سال 80 در تست یكی از شركت های موسیقی شركت كرد و قبول شد اما برای تهیه آلبوم به توافق نرسید .
سال 81 با شاهین خسروآبادی آشنا شد . پیام هوشمند هم به جمع شان اضافه شد و تولید آلبوم را رسماً شروع كردند . سال 82 آلبوم جمع شد و سپس آقای محسن رجب پور برای گرفتن مجوز آن پیشقدم شدند . بالاخره آذر سال 84 " چی شده "  مجوز گرفت و به بازار آمد .
اغلب كسانی كه در آلبوم چی شده با او همكاری كردند ، از دوستانش بودند ، اما آقای مسعود هوشمند "تاك قد كشیده" این آلبوم بودند كه حضورشان به بابک اعتبار داد . آقای هوشمند كه بسیاری از آثار ماندگار خواننده های تاریخ پاپ ایران را سروده اند ، با قطعه "خداحافظ" اعتبار آلبوم را بیشتر كردند .
او سعی كرد با یازده قطعه در این آلبوم ، تمام سلیقه ها را راضی كند . سه آهنگ ترنس و تكنو ، سه آهنگ شش و هشت ، سه كار اسلو و دو قطعه هم عربی_اسپانیش .

او از سه ، چهار سال پیش تا حالا ملودی های زیادی  ساخته .
او خوشبختی بزرگش در موسیقی را  همكاری و رفاقت با پیام هوشمند و ارتباط با خانواده هوشمند می داند . ماهیت موسیقی اش را در آلبوم بعدی عوض نمی كند و  باز هم "خودش " خواهد بود .
حدود صد ترانه رضا صادقی و حداقل پنجاه ترانه سعید شهروز را حفظ است . آلبوم "غریبه" همیشه برایش تازه است و به صدای حامی احترام می گذارد .
آلبوم "شاكی" طوفان كرمی به دلش چسبید و احسان خواجه امیری نه فقط برای او كه برای اعضای خانواده اش محبوبیت زیادی دارد .
در میان خواننده های موسیقی با افراد زیادی ارتباط صمیمانه ندارئ . فقط دو نفر (مهران احراری و بهنام علمشاهی) به او تبریك گفتند ، ضمن اینكه آروین علمشاهی هم همیشه به او روحیه می دهد .

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي