تاثیر دکلره ها بر مو

۱۳۸۹/۰۳/۱۴ | برچسب‌ها: , | 0نظرات

 http://www.dokhtarerooz.com/wp-content/uploads/2009/12/15_01_2008_0978047001200347465_robert_charbonnet-235x300.jpg

امروزه براي رنگ ‌پذيري بيشتر موها از دكلره كردن استفاده مي ‌شود. bleaching يا دكلره كردن براي از بين بردن رنگ زمينه ‌اي استفاده مي ‌شود؛ به طوري كه يك آلكالن اكسيداتيو قوي روي مو قرار مي ‌گيرد و مي تواند رنگدانه‌ هاي مو را اكسيده و روشن كند.

در اين حالت مو به رنگ زرد يا زرد مايل به قرمز(بسته به رنگ زمينه ‌اي مو) در مي ‌آيد و در صورت ادامه مصرف، يك رنگ پلاتيني روي مو ايجاد مي ‌شود كه مي ‌توان انواع رنگ ‌هاي دلخواه را روي آن ايجاد كرد. اين كار اگر در خانه انجام شود با پراكسيد هيدروژن 6 درصد انجام مي ‌شود، ولي در آرايشگاه ‌ها براي تسريع و نتايج مقبول‌ تر، از انواع بسيار قوي ‌تر ‌آن استفاده مي ‌شود كه در عرض نيم ساعت مي‌ تواند پايه مو را كاملا روشن كند.

اين كار براي مو بسيار آسيب‌ رسان بوده و باعث خشكي شديد مو و ضعيف شدن ساقه مو و شكنندگي بارز آن مي ‌گردد.

در ضمن لازم است بعد از دكلره كردن، موها با يك شامپوي مخصوص با PH اسيدي شستشو داده شود و نيز مصرف نرم ‌كننده و ماسك ‌هاي مرطوب كننده مو و نيز مصرف مواد محافظ موقع استحمام و پس از آن توصيه مي ‌شود.

علاوه بر آسيب‌ بدنه موها ممكن است حساسيت تماسي يا آلرژيك موقع دكلره كردن نيز ايجاد شود كه درمان آن ها در بعضي از موارد بسيار مشكل است.

بعضي از سالن‌ هاي آرايشي در سال‌ هاي اخير براي كم كردن حساسيت ‌هاي پوستي، لوسيون و يا قطره‌ هاي حاوي كورتون را نيز با مواد مورد نظر مخلوط مي ‌كنند.
مراقب آسيب ‌ها باشيد!

* چنان چه شما از اين رنگ ‌ها به طور مداوم استفاده مي ‌كنيد، لازم است براي اين كه آسيب موي خود را به حداقل برسانيد، از تغيير رنگ ‌هاي مكرر مو پرهيز كنيد و چنان چه موي سياه در ناحيه ريشه ي موها شما را آزار مي ‌دهد فقط هر ماه يك بار اقدام به رنگ ريشه كنيد.

* براي تغيير رنگ موي خود به رنگ ‌هاي تيره‌ تر معمولا محدوديتي وجود ندارد ولي چنان چه مي ‌خواهيد رنگ‌ موي خود را روشن ‌تر كنيد و به ويژه براي اين كار مي‌ خواهيد از دكلره استفاده كنيد، بهتر است سالانه 1 تا 2 بار بيشتر نباشد تا موي شما در اين فاصله فرصت كافي جهت رشد داشته و رنگ ‌هاي جديد آسيب‌ بيشتري به شما وارد نكند.

* علاوه بر اين با توجه به اين كه به‌‌ رغم تمام مراقبت‌ هاي لازم باز هم در ناحيه نوك موها شكنندگي و بي ‌حالت شدن و خشكي موها بيشتر بوده و امكان موخوره نيز وجود دارد، توصيه مي ‌شود سالانه 1 تا 2 بار نسبت به كوتاه كردن قسمت‌ هاي انتخابي در حد 2 تا 3 سانتي‌ متر اقدام كنيد و جهت پيشگيري از آسيب‌ هاي بيشتر از روغن ‌هاي محافظ مو به ويژه در قسمت‌ هاي انتخابي مو استفاده كنيد.

* استفاده از شامپوهاي ملايم و مخصوص موهاي رنگ شده و استفاده از نرم‌ كننده‌ هاي مناسب ضرورت دارد ولي بعد از استحمام، لوسيون و يا روغن‌ هاي محافظتي وجود دارد كه به صورت يك لايه سطح مو را پوشانده و باعث حفاظت سطح مو از آسيب ‌هاي فيزيكي بيشتر مي ‌شود.

* مراقب باشيد كه حالت دادن به اين موها به وسيله حرارت‌ هاي قوي سشوار و اتوي مو و تافت و اسپري، آسيب موي شما را شدت مي ‌بخشد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي