عکس های مراسم تشییع نیكو خردمند با حضور بازیگران سینما

۱۳۸۸/۰۸/۳۰ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 

پیكر زنده یاد «نیكو خردمند» صبح امروز با حضور اهالی هنر و دوستدارانش از مقابل خانه سینما به سمت قطعه

 مراسم تشییع پیكر مرحوم «نیكو خردمند» صبح امروز با حضور افرادی نظیر جمشید مشایخی، رضا كیانیان، بهمن فرمان‌آرا، داریوش اسدزاده، ناصر ممدوح، محمد مهدی عسگرپور، داوود رشیدی، عزت الله رمضانی‌فر ،

ملكه رنجبر، حسین عرفانیان، اصغر بیچاره، آزیتا حاجیان، گیتی معینی، فریده نصیری، پوری بنایی، فاطمه طاهری، ولی‌الله مومنی، فرهاد توحیدی، حسن تهامی، حبیب اسماعیلی، سیامك اطلس‌پور و ... برگزار شد.

بنابراین گزارش، طبق اعلام قبلی قرار بود این مراسم راس ساعت 9 صبح برگزار شود كه به دلیل ترافیك و دیر رسیدن آمبولانس حامل پیكر مرحوم خردمند، این مراسم با یك ساعت تاخیر برگزار شد و در این فاصله اصغر قاسمی كه اجرای برنامه را برعهده داشت گفت: كوتاه‌ترین كلمه مرگ است كه از هر دیوار بلندی بالا می‌رود. حواست باشد... شاید تو كوتاه‌ترین دیوار باشی... یاد بگیریم كه در زنده بودن كنار هم باشیم. كسانی كه كارهای هنری می‌كنند، در راه هنر زندگی خود را گذاشته‌اند و ما دیده‌ایم هنرمندانی را كه در سنین پیری دغدغه مالی دارند.

در ادامه این مراسم، داریوش اسدزاده نیز در سخنانی گفت: ما به همت شما و تشویق‌های شما زندگی می‌كنیم و من متاسفم كه شاهدم هر روز، هر هفته و هر ماه چند هنرمند از میان ما می‌روند. لبیك را می‌گویند و دار فانی را وداع می‌گویند.

وی افزود: در چنین اوقاتی من به یاد خودم می‌افتم. من همینطور شاهدم كه دوستان خود را از دست می‌دهم. مراسم تشییع كه می‌آیم، غم سراسر وجودم را می‌گیرد. چون من نباید رفتن آنها را می دیدم و باید زودتر از آنها می‌رفتم.

اسدزاده ادامه داد: نیكو خردمند هنرمندی خندان، خوش برخورد، مردم‌دار، باسلیقه و استعداد ذاتی بود. حقیقتاْ خانم بود و متاسفم كه دار فانی را وداع گفت.

حسن تهامی از دیگر سخنرانان این مراسم بود كه درگذشت مرحوم خرمند را تسلیت گفت. او در سخنانی خطاب به حاضران در مراسم اظهار داشت: وجود شما عزیزان در اینجا برای آخرین دیدار از وجود خاكی او و برای خداحافظی نشان‌گر اوج بزرگی این هنرمند است.

وی افزود:‌ خانم خردمند اولین بار كارش را با دوبله آغاز كرد. ما دوبلورها برای از دست دادن این هنرمند گرامی بسیار متاسفیم ولی این راه بدون بازگشت است و همه ما از این راه خواهیم گذشت و به ابدیت خواهیم پیوست. خانم خردمند همانطور كه شما در فیلم‌هایش دیدید، نشان لطف و مهربانی بود و به خاطر همین خوبی و انسانیتش بود كخ امروز همه ما به اینجا آمده‌ایم و داغداریم.

بنابراین گزارش، حسن تهامی نیز كه در مجموعه تلویزیونی «دزدان مادربزرگ» با زنده یاد خردمند هم‌بازی بود، در سخنانی كوتاه اظهار داشت: من هیچ گاه صمیمیت و مهربانی ایشان در پشت صحنه سریال دزدان مادربزرگ را فراموش نمی‌كنم.

 تماشاگران را ببینید و لذت ببرید| www.tamashagaran.ir | برای تمام سنین و سلیقه ها...كلیك كنید تا باور كنید

 تا این هنرمندان خوب هستند ما باید بیشتر قدرشان را بدانیم و خیلی از دوستان ما در حال حاضر در منزل و بیمارستان بستری هستند كه باید بیشتر به آنها رسیدگی كنیم.

همچنین ولی الله مومنی نیز در سخنانی به دوبله‌هایی كه با حضور مرحوم خردمند انجام داده بود اشاره كرد و گفت: خانم نیكو بسیار والا بودند و به ارزش‌های انسانی پی برده بودند و وقتی برای دوبله كنارشان می نشستیم، ما را نصیحت می‌كردند و می‌گفتند مبادا منیت بر شما حاكم شود و همیشه در مقابل مردم سر تواضع فرود آوردید. ایشان از توانایی بالایی برخوردار بودند و سبك خاصی در دوبله داشتند.

به گزارش خبرنگار فارس، داوود رشیدی نیز در سخنانی كوتاه درگذشت زنده یاد نیكو خردمند را تسلیت گفت كه به علت كیفیت بد صدای میكروفون، بسیاری از حاضران متوجه سخنان وی نشدند.

در ادامه نیز محمد مهدی عسگرپور گفت: سینمای ایران فرد منحصر به فردی را از دست داد. ایشان زحمات بسیاری برای حوزه‌های مختلف كشور كشیده‌اند و امیدواریم جای خالی ایشان را پر كنیم. امسال ما هنرمندان بسیاری را از دست می‌دهیم و زمانی كه خانم خردمند برای اولین بار در بیمارستان بستری شد، با او تماس گرفتم كه از تماس من تعجب كرده بود و فكر می‌كرد كه شاید من از بیماری اش اطلاعی دارم كه خودش ندارد.

 تماشاگران را ببینید و لذت ببرید| www.tamashagaran.ir | برای تمام سنین و سلیقه ها...كلیك كنید تا باور كنید

 در صورتیكه تماس من كاملا احساسی بود و این ارتباط وجود داشت تا اینكه ما مراسم نكوداشت ایشان را هم برگزار كردیم.
سخنران بعدی این مراسم سیامك اطلس‌پور بود كه گفت: ما كارهای بسیاری را با هم دوبله كردیم و ایشان از گویندگان طراز اول كشور ما به شمار می‌رفت.

در ادامه این مراسم شعری در وصف زنده یاد «نیكو خردمند» از سوی نسرین حدادیان خوانده شد و پس از آن به دلیل اینكه همچنان آمبولانس حاوی پیكر مرحوم خردمند به خانه سینما نرسیده بود، تلاوت آیاتی از قرآن كریم برای حاضران پخش شد و مدتی بعد با رسیدن آمبولانس به محل، پیكر زنده یاد «نیكو خردمند» از سوی جمعیت بسیاری از دوست‌دارانش و در میان هیاهوی بچه‌هایی كه زنگ تفریح خود را در مدرسه كناری می‌گذراندند، به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد.

داریوش اسدزاده زمان تشییع این هنرمند برجسته سینما و تلویزیون گفت: نیكو خردمند یادگار دوران جوانی ماست...

مراسم ختم این مرحومه روز شنبه ساعت 17.30 تا 19 در مسجد نور برگزار می شود.

ملکه رنجبر

داوود رشیدی

داریوش اسدزاده در مراسم تشییع پیکر نیکو خردمند از مقابل خانه سینما

ناصر ممدوح در مراسم تشییع پیکر نیکو خردمند از مقابل خانه سینما

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي