همه چيز درباره بدن‌سازي زنان+عکس

۱۳۸۸/۰۹/۰۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

Persianv.com At site

ورزش بدن‌سازي امروزه يكي از پر طرفدارترين ورزش‌هاي جهان است و مردان زيادي به اين رشته ورزشي علاقه‌مند هستند. طبق آمارهاي رسمي فدراسيون جهاني بدن‌سازي؛ در حال حاظر بدن‌سازي بيشترين ورزشكار جهان را به خود اختصاص داده است و پس از آن هنرهاي رزمي به علت گستردگي فراوان در جنوب شرق آسيا و فوتبال رتبه‌هاي دوم و سوم را در اختيار دارند.

اما سوالات عمده‌اي كه معمولا براي خانم‌ها مطرح مي‌شود بدين قرار است:

آيا ورزش بدن‌سازي همانطور كه براي مردان مفيد است براي زنان نيز مفيد است؟
آيا زنان در صورت پرداختن به بدن‌سازي داراي بدني عضلاني، تفكيكي و در يك كلام مردانه مي‌شوند و ظرافت زنانه آنها تحت تاثير قرار مي‌گيرد؟
آيا اين ورزش خطري از لحاظ فيزيولوژي و آناتومتيك براي زنان ندارد؟

در پاسخ به سوال اول بايد گفت فلسفه هر ورزشي وراي قهرماني و كسب افتخار براي مردان و زنان داشتن اندام دلخواه، سوزاندن چربي اضافي، توانايي بدني مطلوب در مواقع بحران و كسب مهارت‌هاي خاص بدني با تكيه بر تمرينات مكرر است. بايد گفت كه بدن‌سازي ورزشي است كه موارد فوق را با تضمين كامل به ورزشكار خود ارايه مي‌دهد. اين ورزش علاوه بر سوزاندن سريع و سبك چربي‌هاي اضافه بدن، اندام شما را كاملا موزون و هماهنگ كرده و علاوه بر آن به شما اعتماد به نفس و اقتدار فوق‌العاده‌اي مي‌دهد كه مي‌توانيد آن را در تمامي بدن‌سازان در سطوح مختلف ببينيد.

پس به نظر من با توجه به شرايط عدم تحركي كه بر زنان جامعه ايران حاكم است بدن‌سازي نه تنها براي آنها مفيد است بلكه براي آنان الزامي است. آمار وحشتناكي كه از پوكي استخوان، روماتيسم مفصلي و ... در زنان ايراني مؤيد اين نكته است كه اپيدمي خطرناكي ناشي از كم‌تحركي در بين زنان در حال شيوع است كه تنها را آن تحرك بيشتر در قالب ورزش‌هايي مثل ايروبيك و بدن‌سازي است.

علاوه بر اين داشتن تناسب اندام براي يك دختر يا زن امتيازي غيرقابل انكار محسوب مي‌شود كه نمي‌توان ان را انكار كرد

در پاسخ به سوال دوم بايد گفت كه بدن‌سازي نه تنها بدن زن را مردانه نمي‌كند بلكه به بدن فرمت دخترانه‌تري مي‌دهد. اشتباه زنان در اين است كه بدن‌سازان زن را قهرمانان استروئيدي مي‌پندارند كه داراي بدن‌هايي مردانه و خشن هستند اما واقعيت اين است كه تمام مدل‌هاي روز دنيا مثل هنرپيشه‌هاي هاليوود و خوانندگان زن مطرح جهان كه بدن متناسب آنها آرزوي هر زني مي‌تواند باشد، بدن‌سازي و ايروبيك را در سرلوحه برنامه‌هاي روزمره خود قرار داده‌اند.

اما اين مطلب از نظر علمي هم ثابت مي‌شود.

عضلاني شدن بدن مردان به علت وجود هورمون تستترون در بدن آنهاست كه هر قدر ميزان تمرينات شديد بدني را افزايش دهند ميزان ترشح و توليد اين هورمون در بدن‌شان افزايش يافته در نتيجه بدن‌شان عضلاني‌تر و خشن‌تر مي‌شود؛ اما در بدن زن مقدار اين هورمون فوق‌العاده كم است و افزايش فعاليت بدن تاثير خاصي بر روي ميزان ترشح اين هورمون در بدن ندارد. در نتيجه در صورتي كه قرص‌ها و مواد تزريقي حاوي تستترن مصرف نشود {مثل كاري كه زنان بدن‌ساز حرفه‌اي انجام مي‌دهند يعني تزريق تستترن به بدن} ما به هيچ وجه شاهد بدني با فرمت مردانه نخواهيم بود بلكه:

تاثير بدن‌سازي بر عضلات زنان تنها سفت‌شدن و آب‌شدن چربي‌هاي دور عضلات است كه خود از افتادگي عضله جلوگيري كرده و فورمت منسجم، محكم و استيل فوق‌العاده دخترانه و منسجمي را به فرد مي‌دهد.

در خصوص سوال سوم هم بايد گفت دقيقا اين سوال براي مردان هم مطرح است و برنامه‌ريزي ورزشي و تغذيه يكي از مهم‌ترين نكات بدن‌سازي است كه مي‌بايد به آن توجه خاص شود.
مثل هميشه توصيه اصلي مشاوره با مربيان مجرب بدن‌سازي و متخصصين تغذيه است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي