تعرفه و نحوه‌ فعال‌سازی MMS دولتی

۱۳۸۸/۰۹/۰۲ | برچسب‌ها: | 0نظرات

سرویس MMS یا پیام چندرسانه‌ای همراه اول كه از روز پنجشنبه برای مشتركان سیم‌كارت‌های دایمی فعال شده، فعلا قابلیت ارسال تا سقف 100 كیلوبایت پیام تصویری و صوتی را داراست و ظاهرا بحث افزایش حجم آن به میزان‌ بیشتر در دست بررسی و انجام مطالعات لازم از سوی شركت ارتباطات سیار ایران است.
وحید صدوقی، مدیر عامل شركت ارتباطات سیار ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ تعرفه استفاده از این سرویس گفت: سقف تعرفه برای فرستادن هر پیام به صورت MMS مبلغ صد تومان است؛ یعنی مشتركان می‌توانند پیام‌های تصویری و صوتی خود را با حجم حداكثر 100 كیلوبایت بفرستند؛ یعنی هر كیلوبایت برای مشترك یك تومان هزینه دارد.
مشتركان دایمی سیم‌كارت‌های همراه اول برای استفاده و فعال‌سازی سرویس MMS (پیام چندرسانه‌‌ای) می‌توانند به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه كنند كه ‌البته باید خود مالك سیم‌كارت با در دست داشتن كارت ملی به دفاتر مراجعه تا بتواند این سرویس را راه‌اندازی و فعال كند.
فعال‌سازی این سرویس برای مشتركان رایگان است و پس از تكمیل تعهدنامه مربوطه و ارایه درخواست و تكمیل مراحل ‌نام‌نویسی فعال خواهد ‌شد.
مشتركانی كه پیش از این سرویس GPRS را راه‌اندازی نكرده بودند، با فعال كردن سرویس MMS می‌توانند از سرویس GPRS نیز استفاده كنند.
این سرویس در یازده مركز استان كه پیشتر سرویس GPRS در آنها راه‌اندازی شده بود نیز فعال شده است و راه‌اندازی سرویس آن برای مشتركان سیم‌كارت‌های اعتباری همراه اول هم به زودی اعلام می‌شود.
به گزارش ایسنا، ظاهرا موضوع فرستادن پیام‌های تصویری و صوتی با حجم بالاتر از 100 كیلوبایت، هنوز در حال انجام مطالعات لازم است، چراكه معمولا سرویس‌های جدید در آغاز راه‌اندازی، محدودیت‌هایی دارند و باید موارد مورد نیاز در آنها بررسی شود تا به مرور زمان و پس از ارایه سرویس‌ها، تبعات و موضوعات گوناگون سنجیده شده و پیشرفت و ارتقای آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
اما گوشی‌های قدیمی كه شكلك‌ها و تصاویر را ناخوانا دریافت می‌كنند، طبیعتا در سرویس پیام چندرسانه‌ای نیز نمی‌توانند تصاویر را دریافت كنند و در واقع، امكان استفاده از سرویس MMS برای گوشی‌هایی كه امكان دریافت شكلك را دارند، فراهم است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي