استفاده صحيح از سشوار و بابليس

۱۳۸۸/۰۹/۰۱ | برچسب‌ها: , | 0نظرات

 استفاده صحيح از سشوار و بابليس www.cloobmusic.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وقتي به يك مهماني دعوت مي ‌شويد، چگونه موهاي ‌تان را آرايش مي‌ كنيد؟ آيا به آرايشگاه مي ‌رويد و كلي پول را فداي آرايش موهاي ‌تان مي ‌كنيد، يا با بابليس، موهاي ‌تان را فر مي ‌دهيد و يا باد داغ سشوار را براي صاف كردن موهاي ‌تان انتخاب مي ‌كنيد؟

خلاصه، اگر زياد با اين دو وسيله داغ يعني بابليس و سشوار، سر و كار داريد، توصيه مي ‌كنيم نكات ايمني مربوط به آن ها را هم بدانيد.

امروزه بيگودي ‌هاي الكتريكي، رايج‌ ترين وسيله فر كردن مو هستند. بابليس جديدترين نوع بيگودي‌ هاي الكتريكي است و ميله پلاستيكي بلند و قابل انعطافي است كه مو را دور آن مي ‌پيچند.

برس مناسب براي سشوار

موقع سشوار كشيدن، استفاده از برس براي خشك كردن و حالت دادن به موها وقت كمتري از شما خواهد گرفت و در نهايت موهاي‌ تان بهتر مرتب مي ‌شوند و فرم مي‌ گيرند.

اگر نخواستيد از برس براي خشك كردن موهاي‌ تان استفاده كنيد، انتخاب ديگر اين است كه فقط با استفاده از دست ‌تان موهاي ‌تان را جابجا كنيد و جلوي سشوار آن ها را خشك كنيد. بهترين برس، برسي بزرگ و گرد است. اين برس پس از سشواركشيدن بهترين حجم و حالت را به موهاي‌ شما خواهد بخشيد.

 استفاده صحيح از سشوار و بابليس www.cloobmusic.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برس ‌هاي فلزي براي سشوار كشيدن مناسب ‌ترين هستند و بهترين شكل را به موهاي‌ تان خواهند داد.

شما مي‌ توانيد از برس ‌هاي كم ‌قطرتر براي مرتب كردن و سشوار كشيدن موهاي چتري ‌تان استفاده كنيد. برسهاي پارويي براي پرداخت نهايي موهاي بلند، پس از سشوار كشيدن مناسب‌ هستند.

برس‌ سشوار در 3 اندازه بزرگ، متوسط و كوتاه در بازار وجود دارد.

موهاي برس‌ هاي چوبي، تركيبي از موهاي طبيعي و مصنوعي است، بنابراين به گرفتن بهتر موها درون ‌شان كمك مي‌ كنند.

سشوار و حرارت متمركز

 استفاده صحيح از سشوار و بابليس www.cloobmusic.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سشوارهايي كه در آرايشگاه‌ ها استفاده مي ‌شوند، سشوارهايي قوي‌ هستند، ولي براي استفاده‌ هاي خانگي مي ‌توان سشوارهاي كم ‌قدرت ‌تري را نيز انتخاب كرد.

دقت كنيد سشواري كه مي ‌خريد، حتما داراي درجه‌ ي سرعت پايين و بالا باشد و شما بتوانيد به آساني سرعت آن را تنظيم كنيد. يك سشوار خوب بايد بتواند باد سرد نيز توليد كند.

براي اين كه موهاي ‌تان را براق كنيد، سشوار را براي باد داغ تنظيم كنيد. اگر سشوار را طوري تنظيم كنيد كه باد سرد توليد كند، روغن‌، ژل و ساير فرآورده‌هايي كه براي فرم دادن موهاي‌ تان استفاده كرده‌ايد روي موهاي‌ تان ثابت خواهند شد و همچنين از ايجاد الكتريسيته ساكن در موهاي‌ تان جلوگيري خواهد كرد.

هنگام استفاده از سشوار، آن را روي موهاي‌ تان حركت دهيد و يكجا نگه نداريد، زيرا حرارت ثابت سشوار به موهاي ‌تان آسيب خواهد زد.

تلاش كنيد سرهاي مخصوص پخش ‌كننده حرارت و باد را سر دهانه سشوارتان وصل كنيد تا حرارت بر سطح موهاي ‌تان پخش شود، به ويژه اگر موهاي ‌تان مجعد است، استفاده از اين سرها سبب مي ‌شود موهاي ‌تان شكل و فرم دلخواه را به دست آورند. گرچه استفاده از سرهاي ويژه، زمان سشوار كشيدن را طولاني ‌تر خواهد كرد.

اگر مي‌ خواهيد موهايتان براق شود

اگر مي ‌خواهيد پس از سشوار كشيدن موهاي ‌تان برق بيفتد، از باد گرم سشوار استفاده كنيد. هر چه بيشتر از باد سشوار و برس روي يك بخش از موهاي ‌تان استفاده كنيد، موهاي ‌تان بيشتر برق مي ‌افتند، ولي در اين صورت امكان صدمه ديدن موهاي ‌تان در اثر باد داغ سشوار نيز افزايش مي ‌يابد.

موهاي ‌تان را به دور برس بپچيد و در حالي كه سشوار را روي آنها گرفته ‌ايد، به آرامي ‌موها را از برس باز كنيد. براي اين كه موهاي ‌تان كمتر آسيب ببينند، بهتر است سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار را بر سر لوله آن نصب كنيد.

براي اين كه ساقه موهاي ‌تان در اثر باد سرد سشوار نسوزد، پس از سشوار كشيدن هر بخش از موهاي ‌تان، چند ثانيه صبر كنيد تا آن بخش از موهاي‌ تان خنك شود. سپس دوباره كار خود را تكرار كنيد.

اگر دوست داريد موهاي‌ تان حجم پيدا كنند، بخش كوچك از موهاي‌ تان را انتخاب كنيد. آن بخش را دور برس بپيچيد و خلاف جهت ريشه موهاي ‌تان بكشيد. هم‌ زمان سشوار را هم روي آن بگيريد.

نكات لازم هنگام استفاده از اتوي مو (بابليس)

* قبل از اتو كشيدن موها، حتما موها را با سشوار خشك كنيد.

* بعد از خشك كردن، از براق كننده‌ هاي مو در لابه لاي موها استفاده كنيد.

* اگر موهاي خيلي فر يا وزي داريد، براي اتو كشيدن، لايه‌هاي باريك و نازكي از موها را برداريد.

* براي موهاي صاف كه فقط كمي موج دارند، حتما قبل از اتو، موادي مانند واكس يا كرم مو را به مقدار كم به نوك انگشتان زده و به همه جاي موهايتان بماليد تا پوششي بين مو و اتو باشد و از سوختن مو جلوگيري شود، زيرا اين موها نسبت به موهاي فر شكننده ‌تر و ضعيف ‌ترند. اما در مورد موهاي فر، فقط قبل از اتو از براق كننده‌ ها استفاده كنيد و از واكس و كرم مو بعد از اتو، براي گرفتن خورده موهاي روي سر و مو خوره‌ ها، آن هم به مقدار خيلي كم استفاده كنيد (استفاده از واكس و كرم زياد بعد از اتو براي موهاي فر، آنها را وز خواهد كرد و قبل از آن هم در صاف كردن موها شما را دچار مشكل مي ‌سازد.)

 استفاده صحيح از سشوار و بابليس www.cloobmusic.com

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

براي موهاي خيلي فر بعد از يك بار اتو كشيدن لايه هاي نازكي از مو، مقدار كمي واكس را كف دست‌ ها زده و روي موها بكشيد و بعد دوباره با جدا كردن لايه ‌هاي ضخيم‌ تر مو، آن ها را اتو كنيد تا كاملا صاف شوند.

* اتو كشيدن موها از ريشه، به موها آسيب جدي رسانده و باعث ريزش آن ها خواهد شد. پس با فاصله از ريشه ي موها، آنها را اتو كنيد.

* استفاده مكرر و زياد از اتوي مو باعث ريزش و كم شدن و فاصله انداختن بين موها خواهد شد، پس بهتر است تنها در مواقع خاص، اين كار را انجام دهيد.

* موهاي رنگ و مش شده و‌ هايلايت را حتما قبل از اتو، با مقدار كمي واكس مو بپوشانيد تا كمتر آسيب ببينند، زيرا دكلره و رنگ، مقاومت مو را در برابر حرارت كم مي‌ كنند و به راحتي در اثر گرما، موها از وسط مي شكنند و مي‌ ريزند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي