پاهای خود را به مدت 15 دقیقه در زیر شیر ولرم قرار دهید

۱۳۸۸/۰۸/۲۳ | برچسب‌ها: , | 0نظرات

پاهای خود را به مدت 15 دقیقه در زیر شیر ولرم قرار دهید و در حالی که پا تا حدودی مرطوب است پوست آن را ماساژ دهید.
برای آرامش بخشیدن به پاها، مقداری لوسیون را در دست‌هایتان بریزید و با حرکات ملایم روی پاهای خود بمالید. رفع تورم پا: در طول روز گاهی کفش‌های خود را از پا درآورید و به پاهای خسته اجازه استراحت دهید.زمانی که می‌خوابید پاهای خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهید.از خوردن غذاهای پرنمک و شور پرهیز کنید، زیرا باعث احتباس آب در بدن می‌شود. برای رفع خستگی پا: بهترین راه برای رفع خستگی پا حمام کردن پاهاست. یک لگن پر از آب کنید. کمی نمک در آن بریزید و پاها را در آن قرار دهید و به آرامی ماساژ دهید.

علاج بوی بد پا

هیچ بویی به اندازه بوی بد پا آزاردهنده‌تر نیست. اگر به این درد گرفتار هستید و شستن پا این بو را برطرف نمی‌کند، از چای کمک بگیرید. چای تازه‌دم غلیظ را درون لگن بریزید و کمی نمک به آن اضافه کنید. بعد پاهایتان را مدتی در آن (چای و نمک) قرار دهید. شدیدترین بوی پاها نیز با این روش رفع خواهد شد.

 رفع ترک پاشنه پا

برای از بین بردن پینه و ترک پاشنه پا هر شب پاهایتان را در محلول آب و کمی روغن زیتون قرار داده بعد از خشک کردن حتما به محل پاشنه پا وازلین بمالید و پا را درون پاکت فریزر قرار داده و تا صبح صبر کنید و بعد از پا خارج کنید.

مراقبت از دست‌ها

دست‌هایتان را بلافاصله پس از تماس با آب خشک کنید.هنگام استفاده از مواد شوینده و شیمیایی از دستکش استفاده کنید.به دست‌هایتان مرتبا کرم مرطوب‌کننده بزنید.از قرار دادن دست‌ها در برابر دمای خیلی بالا یا پایین بپرهیزید.

هر روز انگشتان خود را ماساژ دهید.اگر پوست دستتان بر اثر استفاده از مواد قلیایی و کار کردن با خاک و باغبانی زبر و خشن شده‌اند مقداری سرکه در یک طشت آب بریزید و دست‌ها و انگشت‌های خود را در آن آب بشویید دست‌هایتان دوباره نرم خواهند شد.هر شب قبل از خواب به دست‌های خود مخلوط گلیسیرین و آبلیمو بمالید تا پوست دستتان همیشه نرم باشد.به محلول گلیسیرین و آبلیمو کمی شکر اضافه کنید به دستان خود بمالید و دستکش بپوشید و ساعتی استراحت دهید.

هر وقت لیمو ترش و آناناس مصرف می‌کنید، پوست این میوه‌ها را دور نیندازید بلکه آنها را به دستتان بمالید به طوری که خیسی آن را روی پوست حس کنید، بعد از چند دقیقه دست‌هایتان را با آب ولرم بشویید.

مراقبت از ناخن‌

از شیر ولرم برای مرطوب کردن پوست دست و تقویت استفاده کنید. ناخن‌های خود را 5 دقیقه در شیر فرو ببرید. شیر سلول‌های مرده را از پوست پاک می‌کند  چون دارای مقدار زیاد کلیسم است، ناخن‌های ضعیف و شکننده را بهبود می‌بخشد.

اگر دارای ناخن‌‌‌های حساس و شکننده‌ای هستید، در هفته دو بار روی آنها ید سفید یا آبلیمو بمالید، ناخن‌های شما محکم خواهند شد.
هیچ‌‌گاه پوست دور ناخن خود را نبرید زیرا باعث عفونت می‌شوند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي