شماره‌ گذاری سمند ال.ایکس و پرشیا متوقف شد

۱۳۸۹/۰۹/۰۲ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.inn.ir/iran_media/image/2010/03/357240310_orig.jpg
رئیس اداره مکانیک و خودرو موسسه استاندارد با اشاره به توقف شماره‌گذاری سمند LX و پژو پرشیا گفت: دلیل توقف شماره‌گذاری این خودروها به طور رسمی از سوی نیروی انتظامی اعلام نشده است.
علیرضا نورافکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: از نظر رعایت استانداردهای ۵۱ گانه، این خودروها هیچ مشکلی ندارند و ما نیز در حال بررسی دلایل توقف شماره‌گذاری آنها هستیم.
وی با بیان اینکه تاکنون دلیل توقف شماره‌گذاری سمند ال.ایکس و پژو پرشیا به طور رسمی از سوی نیروی انتظامی اعلام نشده است، افزود: ممکن است بر اساس شرایط دیگری که خارج از محدوده استانداردهای ۵۱ گانه است، شماره‌گذاری این خودروها متوقف شده باشد.
وی توضیح داد: هر خودرویی برای تولید باید استاندارد‌های ۵۵ گانه را رعایت کنند که ۵۱ مورد آن به مؤسسه استاندارد و ۴ مورد دیگر که استاندارد‌های آلایندگی و مصرف سوخت است، به سازمانهای بهینه‌سازی مصرف سوخت و محیط زیست مربوط می‌شوند.
نورافکن با بیان اینکه تأییدیه‌ لازم برای تولید سمند و پژو پرشیا از سوی مؤسسه استاندارد صادر شده است، گفت: تمام خودروهای سمند و خانواده پژو دارای تأییدیه لازم از سوی مؤسسه استاندارد هستند.
* تاخیر ۲۵ روزه در پلاک گذاری سمند LX
یکی از مشتریان محصولات ایران خودرو در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تأخیر ۲۵ روزه در پلاک گذاری سمند LX خود گفت: ۲۵ روز پیش یک دستگاه سمند LX را از یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو تحویل گرفتم که تا امروز پلاک نشده است.
وی ادامه داد: وقتی این موضوع را با شرکت ایران خودرو مطرح کردم، عنوان شد که بدنه این خودرو تولید سال ۸۹ و موتور آن تولید سال ۸۸ است و این مسئله باعث شده تا نیروی انتظامی با پلاک گذاری آن مخالفت کند.
وی با بیان اینکه برای خرید خودروی خود ۱۴٫۵ میلیون تومان پرداخت کرده است، اظهار داشت: طبق شنیده‌ها، این خودرو حدود ۶ ماه است که در انبار یکی از شرکت‌های خریدار عمده محصولات ایران خودرو باقی مانده و هم اکنون با مشکل رعایت استانداردها روبرو است.
* خودروسازان در نصب یک یا دو چراغ دنده عقب در تندر مختارند
رئیس اداره خودرو موسسه استاندارد درمورد دلیل توقف شماره‌گذاری تندر ۹۰ نیز با بیان اینکه پلاک‌گذاری این خودرو از سر گرفته شده است، گفت: بر اساس استانداردهای ملی ایران و اتحادیه اروپا هیچ الزامی برای وجود دو چراغ مه‌شکن و یا دنده‌عقب در خودروها وجود ندارد.
وی تصریح کرد: طبق قوانین مؤسسه استاندارد، خودرو‌سازان مختارند یک یا دو چراغ مه‌شکن یا دنده‌عقب برای تولیدات خود نصب کنند.
نورافکن با بیان اینکه موضوع توقف شماره‌گذاری تندر ۹۰ با حضور نمایندگان مؤسسه استاندارد، خودروسازان و نیروی انتظامی بررسی شد، گفت: ابهامی در متن قانون وجود ندارد ولی احتمالاً تفسیر قانون با ابهام روبرو بوده است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي