اگر لپ‌تاپ‌تان خیس شد چه کار باید بکنید؟

۱۳۸۹/۰۱/۲۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 پس اگر بر حسب اتفاق یك فنجان چای یا لیوانی نوشیدنی روی لپ‌تاپ شما ریخت به نكات زیر توجه كنید.

1 - بلافاصله سیم لپ‌تاپ را از برق کشیده و باتری آن ‌را خارج کنید.
2 - تمامی کابل‌ها و اتصالات را از لپ‌تاپ جدا كنید. سپس لپ‌تاپ را سر و ته کنید و آنقدر به این حالت نگهدارید تا همه مایعی که داخل آن شده، خارج شود.
3 -مراقب باشید که مایعات به ال‌سی‌دی نرسد و هیچ تماسی با صفحه نمایش لپ‌تاپ پیدا نکند. به هر حال اگر مایعی را روی صفحه نمایش دیدید بدون فوت وقت آن ‌را با یک حوله خشک کنید.
4 - بسته به ابزارهایی که در اختیار دارید و مهارت‌های فنی که از قبل آموخته‌اید، سعی کنید تا جایی كه امكان دارد، تمام قطعات آن ‌را از هم جدا کنید. پیچ‌های تمام قطعات خارجی را باز کنید و پوسته پلاستیکی آن ‌را برداشته تا به مدار ‌الکترونیکی داخل آن دسترسی پیدا کنید. شاید بتوانید پا را از این هم فراتر گذاشته، همه قطعات آن‌را از هم جدا کرده و آنها را درست و حسابی خشک کنید.
5 - هنگام انجام این كارها، تا جایی پیش بروید که به اشکال برنخورید و به زحمت و دردسر نیافتید. می‌توانید پس از این به نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های مجاز لپ‌تاپ مراجعه کنید، اما مطمئن باشید، همان اقدامات اولیه شما نیز به اندازه کافی در نجات لپ‌تاپ‌تان مؤثر بوده است.
6 - توجه داشته باشید که عمل شستشوی بردهای الکترونیکی داخلی لپ‌تاپ به‌وسیله مایعات و اسپری‌های مخصوص مدارهای الکترونیکی را فراموش نکنید. این کار در مورد آب آسانتر بوده و در مورد نوشیدنی‌های دیگر که خاصیت رسانایی بیشتری دارند و دارای جرم و حالت چسبندگی هستند، به‌مراتب مشکل‌تر است. در این موارد، حتما یک دستکش لاستیکی دست‌تان كنید و یک حوله را کاملا آغشته به مایعات تمیزکننده مدار الکترونیکی کرده و همه قطعات و بردهای داخلی را به این وسیله تمیز کنید.
7 - لپ‌تاپ را به حالت پشت و رو قرار داده و برای چند روز در یک اتاق گرم و خشک رها کنید. هر چه این زمان طولانی‌تر باشد برای قطعات لپ‌تاپ بهتر است. از به‌کار بردن سشوار برای تسریع در امر خشک شدن اجتناب کنید.
8 - در این مرحله؛ قطعات خشک شده لپ‌تاپ را سر هم کنید و پیچ‌های آن‌را ببندید. اگر لپ‌تاپ‌تان روشن نشد به احتمال قوی دیسک سخت آن هنوز کار می‌کند. آن‌را خارج کرده و به یک رایانه دیگر متصل کرده و دیتای درون آن‌را بازیافت کنید.

    0 نظرات:

    ارسال یک نظر

    مطالب قبلي