چگونه پیری را از خود برانیم؟

۱۳۸۹/۰۱/۳۱ | برچسب‌ها: , | 0نظرات

چگونه پیری را از خود برانیم؟
پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه‌ هاروارد طی مطالعات گسترده‌ای به این نتیجه دست یافته‌اند که تغییر در نحوه زندگی می‌تواند به حفظ سلامت زنان و مردان کمک کند و درعین حال با کاهش خطر بروز بیماریهای مختلف، عمر آنها را نیز افزایش دهد.
در این پژوهش محققان با توجه به نتایج یافته‌های اخیر خود 5 راهکار ساده را برای افزایش طول عمر ارائه کرده‌اند که در این مقاله به آنها اشاره می‌شود:




به دنبال گیاه‌خواری بروید

در پژوهشی از مبتلایان به سرطان پروستات خواسته شد که تنها 10 درصد از کالری و چربی روزانه را مصرف کرده و خیلی کم مواد قندی مصرف کنند و در عوض از سبزیجات، سبزیجات بنشنی میوه‌ها و غلات سبوس‌ دار استفاده نمایند.
همچنین به آنها اجازه داده شد که به جای ماهی تن از مکمل‌های روغن ماهی مصرف کنند. به گفته محققان؛ نتایج تحقیقات نشان داد که مصرف بیشتر مواد غذایی گیاهی، پیری را به تعویق می‌اندازد.


ورزش و تمرینات بدنی را به طور منظم انجام دهید
افرادی که عادت به بی‌تحرکی و نشستن مداوم دارند سریع‌تر پیر می‌شوند و خطر مرگ زودهنگام در آنها افزایش می‌یابد. اما در عوض افرادی که حداقل به مدت 30 دقیقه در هر روز و شش یا هفت روز در هفته ورزش‌هایی مثل شنا، دوچرخه سواری یا دویدن انجام می‌دهند عمر طولانی‌تری همراه با سلامتی دارند.


سیگار نکشید
در مطالعه هاروارد مقایسه بین زنان غیرسیگاری و زنانی که 15 نخ سیگار یا بیشتر در روز دود می‌کردند نشان داد؛ سیگار خطر ابتلا به بیماری قلب و سرطان را تشدید کرده و به این ترتیب طول عمر افراد را کاهش می‌دهد.


از مصرف مشروبات پرهیز کنید
به گفته محققان؛ مصرف مشروبات الکلی نیز مانند سیگار مضر است و باعث کاهش طول عمر افراد می‌شود.


 وزن خود را در حد سلامتی نگهدارید

در حالی که برخی از مطالعات به محدودیت شدید کالری و لاغری شدید برای افزایش طول عمر اشاره می‌کنند اما یافته‌های محققان هاروارد نشان می‌دهد که برای حفظ سلامت و طول عمر وزن باید در حد طبیعی نگه داشته شود، تحقیقات نشان می‌دهد که اگر شاخص توده بدنی به بیش از 25 برسد خطر مرگ افزایش پیدا می‌کند.

با رعایت این فاکتورها نه تنها می‌توان طول عمر را اضافه کرد بلکه درعین حال نیز می‌توان در تمام مدت حیات در سلامتی جسمی و روانی بود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي