چند نكته‌ براي‌ كد بانوی آشپزخانه

۱۳۸۸/۰۸/۱۴ | برچسب‌ها: , | 0نظرات

هويج‌
براي‌ رنگين‌ كردن‌ انواع‌ خوراكي‌ها و سوپ‌ وآش‌ از پودر هويج‌ استفاده‌ كنيد. به‌ اين‌ ترتيب‌ كه‌هويج‌هاي‌ كوچك‌ و سالم‌ را انتخاب‌ كنيد و آن‌ راروي‌ سيني‌ مخصوص‌ قرار دهيد و در فر بگذاريدتا كاملا خشك‌ شود، سپس‌ آن‌ را بكوبيد و به‌صورت‌ پودر درآوريد و براي‌ رنگين‌ كردن‌ غذا به‌كار ببريد.
شستشوي‌ توت‌ فرنگي‌
توت‌ فرنگي‌ را بايد در آب‌ استرليزه‌، شستشو داد تاتوت‌ فرنگي‌ مصون‌ از هر گونه‌ ميكروب‌ شود. بايدنيم‌ ساعت‌ قبل‌ از مصرف‌ آن‌ را بشوييد، زيرا دراين‌ مدت‌ مقدار كمي‌ از عطر آن‌ را از بين‌ مي‌رودولي‌ اگر مدت‌ بيشتري‌ بگذرد، عطر آن‌ به‌ كلي‌ناپديد مي‌شود، بهتر است‌ قبل‌ از شستن‌، دستمال‌نازكي‌ را تر كنيد وتوت‌ فرنگي‌ را در آن‌ بريزيد، تاگرد و خاك‌ توت‌ فرنگي‌ گرفته‌ شود.
چگونه‌ سويا را خوش‌ طعم‌ كنيم‌؟
در ابتدا بايد سويا را در داخل‌ آبي‌ كه‌ جوشيده‌است‌ بريزيد و بعد از مدتي‌ آن‌ را آبكش‌ كنيم‌ وبعد مي‌توانيم‌ آن‌ را با موادي‌ نظير زعفران‌ فلفل‌ ونمك‌ خوش‌ طعم‌ كرده‌ و تفت‌ دهيم‌ به‌ اين‌ ترتيب‌مي‌توانيد در اكثر غذاها و خوراكها به‌ جاي‌ گوشت‌از سويا استفاده‌ كنيم‌، زيرا هم‌ يك‌ پروتئين‌ گياهي‌و هم‌ از نظر سلامتي‌ حائز اهميت‌ است‌ و هم‌ از نظرهزينه‌ مقرون‌ به‌ صرفه‌ است‌.
كندن‌ پوست‌ گوجه‌ فرنگي‌
براي‌ اينكه‌ پوست‌ گوجه‌فرنگي‌ را به‌ آساني‌ بدون‌اينكه‌ به‌ گوشت‌ آن‌ لطمه‌اي‌ وارد شود بكنيد،نخست‌ آن‌ را يك‌ دقيقه‌ در آب‌ جوش‌ بيندازيد وسپس‌ از آب‌ جوش‌ در آوريد و بلافاصله‌ در آب‌سرد بگذاريد، بدين‌ ترتيب‌ پوست‌ آن‌ به‌ خوبي‌ وآساني‌ كنده‌ مي‌شود.
سيب‌زميني‌
براي‌ سلامتي‌ خود و خانواده‌ خود، سيب‌زميني‌ رابخار پز كنيد و بعد استفاده‌ نماييد و بهتر است‌ كه‌آن‌ را سرخ‌ نكنيد و سيب‌زميني‌ پخته‌ در آب‌ راسعي‌ كنيد همان‌ روز اول‌ استفاده‌ كنيد و اگر باقي‌ماند آنها را دور بريزيد; زيرا اگر يكي‌ دو روز نگه‌داشته‌ شود داراي‌ ميكروب‌ مي‌شود كه‌ بسيارخطرناك‌ است‌. اگر آش‌ يا سوپي‌ را درست‌ كرديدكه‌ به‌ علت‌ غفلت‌ دو دفعه‌ نمك‌ زده‌ايد و شورشده‌ است‌ چند دانه‌ سيب‌زميني‌ را قطعه‌ قطعه‌كرده‌ و در آن‌ بيندازيد، نمكهاي‌ زيادي‌ را به‌ خودجذب‌ خواهد كرد و به‌ اين‌ ترتيب‌ سوپ‌ يا آش‌شما به‌ راحتي‌ قابل‌ خوردن‌ مي‌شود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي