تحریک رشد مو با بعضی میوه ها

۱۳۸۸/۰۸/۱۰ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 تحریک رشد مو با بعضی میوه ها

تحریک رشد مو با بعضی میوه ها
میوه ها به دلیل دارا بودن املاح و موادمعدنى تأثیر بسزایى را در سلامت بدن، پوست و مو ایفا مى كنند. به طور متوسط این میوه ها به مقدار قابل توجهی باعث رشد مو می شوند.
میوه ها سرشار از كلسیم،فسفر، سدیم،پتاسیم،منیزیم و آهن بوده و براى تأمین،رشد و استحكام پوست و مو بسیار مؤثر و سودمند هستند و انواع ویتامین ها را به بدن مى رسانند.
انسان مى تواند با مصرف میوه ها مقدارى از كمبود غذایى خود راتأمین كنند،زیرا تركیبات غذایى كه براى بدن لازم است،كم و بیش در ساختمان میوه ها به كار رفته اند.همچنین مصرف مداوم میوه ها به دلیل داشتن آب،قندها،چربى ها،پروتئین ها،اسیدهاى آمینه،ویتامین ها و...
در پیشگیرى از بیمارى هاى مختلف خصوصاً بیمارى هاى پوست و مو مانند ریزش مو و حتى درخشندگى،استحكام و رشد و نمو موها نقش چشمگیرى را ایفا مى كنند و حالت طراوت و زیبایى را به پوست و مو مى دهند،با توجه به این كه علت اصلى ریزش مو در افراد، كمبود ویتامین،پروتئین و املاح معدنى است،بنابراین عدم مصرف میوه ها و سبزى ها صدمات جبران ناپذیرى را بر جاى مى گذارد.
دكتر «مسعود داوودى» محقق پوست و مو در این زمینه معتقد است:اصولاً میوه ها و سبزى هاى تازه انواع و اقسام ویتامین ها و موادمعدنى را به بدن مى رسانند و از آن جا كه وجود این مواد در سلامت پوست و مو مؤثرند، بنابراین خوردن میوه ها مى تواند در سلامت و شادابى پوست و مو نقش مهمى را ایفا كنند. همچنین ویتامین هاى CوE موجود در میوه ها به دلیل داشتن خواص آنتى اكسیدانى، فرآیندهاى تخریبى موجود در پوست و مو را تاحدودى كاهش مى دهد و پوست و مو در اثر عوامل آسیب رسان بیرونى همچون آفتاب،داروها و سن و تغییر و تحولات موجود آسیب پذیر خواهند بود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي