یافته های جدید درمان سرطان

۱۳۸۸/۰۸/۱۳ | برچسب‌ها: | 0نظرات

چای سبز، درمان جدید سرطان خون

بررسی های جدید نشان داده اند، چای سبز می تواند در درمان سرطان خون که در دوران بزرگسالی رخ می‌دهد موثر باشد. دانشمندان موسسه پزشکی روچستر با آزمایش روی 4 بیمار سرطانی مبتلا شده بودند دریافتند نوشیدن چای سبز موجب شده سه نفر از این افراد از وضعیت عمومی بهتری برخوردار شده و روش های درمانی در آنها با سرعت بیشتری به نتیجه برسد. این 4 بیمار که به به سرطان غدد لنفاوی که نوعی سرطان خون محسوب می شود مبتلا بوده اند. این طور که گفته می شود، سرطان غدد لنفاوی معمولا در دوران میانسالی یا بعد از‌ آن رخ می‌ دهد و پیشرفت کمی دارد. به گفته متخصصان، سرطان غدد لنفاوی که به CLL نیز شهرت دارد نوعی سرطان خون و مغز استخوان است که در آن گلبول ‌های سفید خونی به طور غیرعادی جایگزین گلبول‌های سالم خون می‌ شوند. این بررسی های جدید بر آنست که ترکیب موجود در چای سبز می تواند سلول ‌های سرطانی را که از بیماران مبتلا به CLL گرفته شده بود و در مجاورت چای سبز قرار داده شده بود از بین ببرد.

مصرف چای از پیشرفت انواع سرطان ها جلوگیری می کند !

مصرف چای از رشد و پیشرفت انواع سرطان ها جلوگیری کرده و موجب کاهش درد ناشی از سرطانهای پوستی می شود.

معصومه کبیری محقق مرکز بهداشت شرق تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا افزود : در چای صدها نوع ترکیب بنام پلی فنل موجود است که از لحاظ ساختمانی بسیار مستحکم بوده و اثرات آنتی اکسیدانی قوی دارد.

وی اظهارداشت : مطالعات نشان می دهد که پلی فنل های موجود در چای از اکسید شدن و رسوب کلسترول بر دیواره رگ ها جلوگیری کرده و اثرات بسیار مفیدی دارد. به گفته وی ، افرادی که روزانه چهار فنجان چای می نوشند،مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی عروقی در آنها کمتر است و کسانی که روزانه پنج فنجان چای می خورند ،احتمال سکته قلبی و مغزی تا69 درصد در آنها کمتر می شود.

وی اظهارداشت : نوشیدن چای می تواند حالت اسیدی بدن راتقلیل داده وگرایش به بیماری نقرس را کم کند و همچنین در کاهش پوسیدگی دندان موثر باشد. کبیری افزود : در چای ، پلی فنلی به نام تانن وجود دارد که بعنوان آنتی بیوتیک عمل کرده و از نفوذ باکتری ها، فساد و خرابی دندانها جلوگیری می کند، تانن موجود در چای برای درمان اسهال نیز مفید بوده و التهاب ناشی از بیماری را در لوله گوارش کاهش می دهد. وی همچنین گفت: که برای بدست آوردن خاصیت ضداسهالی چای باید به مدت 15 دقیقه آن را دم کنید تا حداکثر تانن آن استخراج شده و بدون مواد شیرین کننده مصرف شود. این محقق تاکید کرد که کافیین موجود در چای به افزایش جریان خون در مغز کمک می کند و بدون اینکه آسیبی به عملکرد قلب وارد سازد،وجود این ماده در چای باعث افزایش تمرکز و درک و فهم شده و از پدیده حواس پرتی جلوگیری می کند. وی افزود : برای صرف یک چای مفید باید حداقل سه دقیقه آن را دم کرد تا پلی فنلهای موجود به مقدار بیشتری استخراج شده و از اضافه کردن شیر به چای خودداری شود. وی همچنین درپایان این گفت وگو توصیه کرد که باید از مصرف چای تا دو ساعت پس از صرف غذا پرهیز شود زیرا موجب کاهش جذب آهن شده و مصرف چای دو ساعت بعد از یک غذای گوشتی سرخ شده تشکیل سلولهای سرطانی ناشی از روش پخت را کاهش می دهد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي