پیشنهاد تفکیک دختر و پسردر دانشگاه‌های ایران

۱۳۸۸/۰۹/۰۱ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 یکی از مقامات نهاد نمایندگی رهبر ایران در دانشگاه های این کشور پیشنهاد داده است که جداسازی دانشجویان در دانشگاه هایی مانند دانشگاه تهران، شریف و شهید بهشتی به طور آزمایشی انجام شود.

حبیب محمدنژاد، معاون پژوهشی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، روز جمعه ۲۹ آبان (۲۰ نوامبر) در گفت و گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است که اظهارنظرهایی که در مورد تفکیک  می شود، دقیق نیست و ابتدا باید آن را آزمایش کرد.

آقای محمدنژاد گفت: "در برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه امام صادق که جداسازی  صورت گرفته است، میزان موفقیت دانشجوها بالا است؛ اما در دانشگاهی مانند دانشگاه الزهرا که تک جنسیتی است، شاهد موفق نبودن دانشجوها هستیم".

او عقیده دارد: "برای این که اثرات جداسازی  را بر میزان موفقیت تحصیلی بیازماییم، باید دانشگاه هایی مانند دانشگاه های تهران، صنعتی شریف یا شهید بهشتی را که رتبه علمی مناسبی دارند و استادان موفقی در آنجا تدریس می کنند، مورد آزمون قرار گیرند".

آقای محمدنژاد می گوید که آنچه در مورد تفکیک گفته می شود "فقط یک تئوری" است: "هر کسی که در موضوع جداسازی دانشگاه ها، تک جنسیتی شدن دانشگاه ها یا اختلاط دانشجویان صحبت می کند، به نظر من غیر علمی حرف می زند، چون هنوز این مسئله آزمایش نشده و نمی توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی پس از جداسازی صورت می پذیرد".

این حال معاون پژوهشی نهاد نمایندگی آیت الله خامنه ای در دانشگاه ها از این که دختران و پسرانی که در تمام دوران کودکی و نوجوانی در مدارس جداگانه درس خوانده اند، ناگهان در دانشگاه به کلاس های مختلط فرستاده می شوند، انتقاد کرد.

او گفت: "تحقیقات نشان داده است که دانشجویان متأهل در طول تحصیل خود از یک نوع یک نواختی برخوردارند و در طول تحصیل افت تحصیلی خاصی ندارند، اما دانشجویان مجرد بعد از قبولی در کنکور و ورود به دانشگاه، نوسانات تحصیلی فراوانی را تجربه می کنند".

 تماشاگران را ببینید و لذت ببرید| www.tamashagaran.ir | برای تمام سنین و سلیقه ها...كلیك كنید تا باور كنید

با این حال آقای محمدنژاد با جداسازی اجباری دختران و پسران در دانشگاه ها موافق نیست: "پیشنهاد من این است که در دانشگاه های تک جنسیتی، ثبت نام دانشجویان اختیاری باشد و اینگونه نباشد که دانشجویان غیر علاقه مند به تفکیک  مجبور به تحصیل در این دانشگاه ها شوند".

او گفت: "دانشگاه های تک جنسیتی حتی در غرب و آمریکا نیز وجود دارد... بنابراین چه اشکالی دارد که ما در یک جامعه اسلامی دانشگاه تک جنسیتی را تجربه کنیم؟ نباید بر روی تشکیل دانشگاه های تک جنسیتی حساسیت نشان داد".

موضوع جنجال برانگیز جداسازی جنسیتی در دانشگاه های ایران مدت ها است به تناوب و از سوی مقامات مختلف مطرح می شود.

این طرح موافقان و مخالفان سرسختی دارد.

وضعیت دانشگاه‌ها به دلیل اختلاط‌ افتضاح است

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه خواجه ‌نصرالدین طوسی كه ابداع‌كننده راه‌اندازی مراكز همسریابی در دانشگاه‌ها است با طرح تك‌جنسیتی كردن دانشگاه‌ها موافق است. او معتقد است كه تحصیل دانشجویان دختر و پسر به صورت مختلط در دانشگاه‌ها باعث به وجود آمدن دوستی‌هایی می‌شود كه عوارض خطرناكی به دنبال دارد و البته این عوارض اجتناب‌ناپذیر است زیرا اگر گوشت را جلوی گربه بیندازی غیرممكن است كه گربه گوشت را نخورد.
حجت‌الاسلام فضل‌علی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با تك‌جنسیتی شدن دانشگاه‌ها گفت: یك ضرب‌المثل قدیمی است كه می‌گوید دختر و پسر جوان در كنار یكدیگر مثل پنبه و آتش هستند ما این ضرب‌المثل را قبول داریم و معتقدیم پنبه در كنار آتش سالم نمی‌ماند و می‌سوزد بنابراین با اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها مخالفیم.

او با انتقاد از اینكه گروهی معتقدند اگر پسر و دختر در كنار هم تحصیل كنند بر اثر گذشت زمان می‌توانند روابط عادی و معمولی پیدا كنند گفت:‌ دختران و پسران جوان دارای غریضه، غضب و شهوت هستند بنابراین هیچ وقت روابط آنها عادی نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه خواجه‌نصیر افزود: پیامبر اكرم می‌گوید نگاه به جنس مخالف آن هم در ایام جوانی تیری از تیرهای شیطان است كه به خطا نمی‌رود و این گفته پیامبر یعنی جوان نگاه می‌كند، لذت می‌برد دل و قلبش برده می‌شود و به دنبال رفتن دل و قلب پایش نیز در جهت گناه به حركت درمی‌آید.

فضل‌علی اظهار كرد: در چند سالی كه در دانشگاه‌های كشور حضور داشته‌ام خاطرات بسیار تلخی از روابط دخترها و پسرها دارم بسیار مشاهده شده است كه یك خانواده با هزار امید و آرزو فرزند خود را به دانشگاه می‌فرستد كه درس بخواند، مدرك بگیرد و به شهر خود بازگردد اما این خانواده‌ها هرگز به آرزوی خود نرسیده‌اند و فرزند آنها در وادی نامناسبی گرفتار آمده است و اینها همه ناشی از دوجنسیتی بودن دانشگاه‌ها است.

او ادامه داد: در دانشگاه‌های دوجنسیتی همه‌چیز از این آغاز می‌شود كه دختر و پسر در یك كلاس كنار یكدیگر درس می‌خوانند، دختر با یك لبخند پسر را می‌دزدد و از همین روابط است كه به جاهای خطرناك می‌رسند.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه خواجه ‌نصرالدین طوسی افزود: كسانی كه امروز در دانشگاه‌ها تحصیل می‌كنند افرادی هستند كه تا دیروز در دبیرستان‌های تك‌جنسیتی مشغول علم‌آموزی بوده‌اند و اكنون كه به اوج جوانی و غرور رسیده‌اند در یك فضای آزاد دوجنسیتی قرار می‌گیرند و این دقیقا مصداق این است كه گوشت را جلوی گربه بیندازی مگر می‌شود گربه گوشت را نخورد؟

فضل‌علی در واكنش به این گفته خبرنگار ایلنا كه با این توصیف شما از دانشگاه‌ها باید وضعیت دانشگاه‌ها اسف‌بار باشد گفت:‌وضعیت دانشگاه‌ها افتضاح است ما حتی در دانشگاه‌ها شاهد هستیم كه فرزندان خانواده‌های مذهبی هم گرفتار دوستی‌های نامناسب می‌شوند.

او ادامه داد: بالای 90 درصد دخترها و پسرهای جوان چه مذهبی و چه غیر مذهبی در دانشگاه‌ها با هم دوست هستند و این خطر جدی است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي