اضافه كردن "حس ششم" به تلفن همراه

۱۳۸۸/۰۸/۲۱ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در هندوستان بيشتر افراد قبل از خريد رايانه شخصي، دستگاه تلفن همراه مي‌خرند. پراناو ميستري، محقق لابراتوار رسانه‌اي دانشگاه MIT معتقد است به‌راحتي مي‌توان صفحه كليد و ماوس را نيز كنار گذاشت و رابط كاربرهاي راحت‌تري به كار گرفت.

اين دانشمند 28 ساله در كنفرانس TEDIndia كه در سه ساعتي منطقه بنگلور برگزار شد، رابط كاربر خود موسوم به "حس ششم" را به نمايش گذاشت. اين دستگاه از يك دوربين و پروژكتور كوچك كه در يك گردنبند تعبيه شده، استفاده مي‌كند. نمونه اوليه محصول و نرم‌افزار آن با دستگاه‌هاي همراه كار كرده و ديوار يا ديگر سطوح گسترده را به مونيتور و دوربين حركات دست را به فرامين ماوس تبديل مي‌كند. اگر دو دست خود را بلند كنيد مي‌توانيد قاب يك مونيتور را مشخص نموده و با حركت انگشت شصت مي‌توانيد عكس بگيريد.

نكته جالب توجه اينجاست كه توليد اين دستگاه تنها 350 دلار در هر واحد خواهد بود. در حال حاضر حاميان شركتي لابراتوار MIT، يعني شركت‌هاي سامسونگ و LG به اين طرح علاقه نشان داده‌اند. اما هنوز مشخص نيست دستگاه نهايي جهت عرضه به بازار چه زماني آماده خواهد شد.

شركت مايكروسافت نيز روي تكنولوژي مشابهي موسوم به Natal كار مي‌كند. با كمك اين دستگاه كه مجهز به يك دوربين است نيازي به استفاده از ابزارهاي كنترل بازي وجود ندارد. قرار است اين تكنولوژي در مدل جديد Xbox كه سال آينده عرضه خواهد شد، به كار گرفته شود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي