۱۰ شغل پردرآمد دنیا !

۱۳۸۸/۰۸/۳۰ | برچسب‌ها: | 0نظرات

ین گزارش جالب را با هم می خوانیم:

۱٫ متخصص بی هوشی

رتبه در برترین شغل ها : ۱۱
درآمد متوسط : سالانه ۲۹۲۰۰۰ دلار
بالاترین پرداخت : سالانه ۴۰۸۰۰۰ دلار
این پرداخت بالا به علت سختی و حساسیت فوق العاده کار است ، شاغلان در این حرفه معتقدند استرس در این شغل به حدی است که آنها را از زندگی عادی دور می کند چرا که مرگ و زندگی یک انسان در دست آنهاست.
روگر مور ، مدیر جامعه هوشبران امریکا می گوید:” هوشبران باید هم به بیماران آرامش دهند و آنها را برای یک عمل موفق آماده سازند و هم پزشکانی که قصد انجام عمل دارند را ، یک اشتباه کوچک تنها یک نتیجه خواهد داشت : مرگ بیمار!”

۲٫متخصص زنان و زایمان

رتبه در برترین شغل ها : ۲۲
درآمد متوسط : سالانه ۲۲۲۰۰۰ دلار
بالاترین پرداخت : سالانه ۳۳۸۰۰۰ دلار
یکی از دلایل پرداخت بالا در این شغل ، مبلغ بالای بیمه ای است که برای عمل ناموفق هزینه می شود ، دلیل دیگر سخت بودن عمل جراحی و سروکار داشتن متخصص با جان دو انسان است ،‌از سوی دیگر با توجه به اینکه متخصص ۹ ماه بیمار خود را کاملا تحت نظر دارد ، حقوق وی نیز بالاتر از سایر متخصص ها در پزشکی است.

۳٫ روانپزشک

رتبه در برترین شغل ها : ۲۴
درآمد متوسط : سالانه ۱۷۷۰۰۰ دلار
بالاترین پرداخت : سالانه ۲۷۹۰۰۰ دلار
دو دلیل عمده برای پرداخت بالا در این شغل ذکر شده است ، اول اینکه پزشک موظف است حتی کارهایی خارج از حیطه وظیفه ی خود انجام دهد تا بیمار بهبودی خود را بازیابد ،‌از سوی دیگر ،‌پزشکی که در این حرفه مشغول به کار است باید علی رغم سر و کار داشتن با انواع و اقسام بیماران ، سلامت روان خود را حفظ کند که این بر سختی شغل می افزاید.

۴٫ پرستار (دستیار ) بی هوشی

رتبه در برترین شغل ها : ۱۵
درآمد متوسط : سالانه ۱۵۷۰۰۰ دلار
بالاترین پرداخت : سالانه ۲۱۴۰۰۰ دلار
به همان دلایلی که برای متخصص بی هوشی ذکر کردیم ،‌دستیار متخصص بودن نیز کاری سخت و البته با حقوق بالاست.

۵- مدیر فروش

رتبه در برترین شغل ها : ۱۰
درآمد متوسط : سالانه ۱۴۰۰۰۰ دلار
بالاترین پرداخت : سالانه ۲۳۹۰۰۰ دلار
یک شغل با کلاس با پورسانت بالا ، این تعریفی است کوتاه از مدیریت فروش.
روبرت بوروف محقق فروش می گوید :” در واقع فروش حیاتی ترین بخش یک کارخانه است ،‌فروش است که شرکتها را از یکدیگر متمایز می کند و این تنها دلیل حقوق بالا در این شغل است.”
البته تربیت نیروهای جوان ، آموزش و بکارگیری صحیح آنها و هم چنین تشکیل گروههای کاری موثر از دیگر وظایفی است که شغل مدیریت فروش را سخت تر و جذاب تر می کند.

۶٫آمارگیر و تحلیلگر

رتبه در برترین شغل ها : –
درآمد متوسط : سالانه ۱۲۹۰۰۰ دلار
بالاترین پرداخت : سالانه ۲۵۷۰۰۰ دلار
یک اشتباه کوچک و جابجایی در حسابهای قسمتهای مختلف شرکت کافی است تا تمام شرکت به طور کامل از کار بیفتد ، تحلیلگران در واقع متخصصان ایجاد بحران در شرکت هستند !
البته دلیل دیگر حقوق بالا ، آموزشهایی است که هزینه ی زیادی صرف آن شده و حدود ۱۰ سال نیز با امتحانات گوناگون به طول می انجامد.

۷٫مدیر امور مالی

رتبه در برترین شغل ها : ۲۹
درآمد متوسط : سالانه ۱۲۱۰۰۰ دلار
بالاترین پرداخت : سالانه ۲۱۴۰۰۰ دلار
این شغل علاوه بر داشتن حقوق بالا ، پرستیژ شغلی بالایی نیز دارد.
البته در کنار این پرداخت بالا ، مدیر مالی باید پاسخگوی حتی یک سنت در شرکت بوده و تحمل ریسک ها و مشکلات فراوان را نیز داشته باشد.
مدیران توقع بالایی از مدیر مالی خود دارند،‌ آنها برای پیشرفت شرکت هر انتظار غیرمعقولی از مدیر مالی دارند ، حتی اداره ی شرکت با روزانه ۱۰ دلار!
۸- طراح نرم افزار

رتبه در برترین شغل ها : –
درآمد متوسط : سالانه ۱۱۷۰۰۰ دلار
بالاترین پرداخت : سالانه ۱۶۶۰۰۰ دلار
طراح نرم افزار در واقع حقوق ذهن خلاق و حوصله و صبر فراوان خود را دریافت می کند.
هیچ کسب و کاری اکنون نمی تواند در دنیا ادعا کند که محتاج به طراحی نرم افزار نیست ،‌همین موضوع باعث شده تا شرکتها برای جذب طراحان حرفه ای ، وارد رقابت با یکدیگر شده و هر کدام حقوق بالاتری پیشنهاد دهد.

۹- وکیل و حقوقدان

رتبه در برترین شغل ها : ۱۸
درآمد متوسط : سالانه ۱۱۵۰۰۰ دلار
بالاترین پرداخت : سالانه ۲۶۲۰۰۰ دلار
تخصص بالا که موجب ایجاد رقابت در این شغل شده و هم چنین سرو کار داشتن با انواع و اقسام مجرمان و هم چنین اقبال عمومی به داشتن وکیل بهتر در میان مردم و شرکتهای بزرگ و گستره ی وسیع این شغل از عوامل اصلی حقوق بالا در این شغل است.
امروزه شرکتها داشتن وکلای حرفه ای را از جمله مزیت های مهم رقابتی خود دانسته و حاضرند برای داشتن وکلای بهتر هزینه های گزافی بپردازند.
شایان ذکر است یک وکیل می تواند همزمان در چند شرکت و برای چند نفر نیز کار کند و این دلیل دیگری است بر کسب حقوق بالا در این شغل.

۱۰٫ کارگزار بیمه

شکی نیست که شرکتهای بیمه از جمله شرکتهای پرسود در دنیا هستند ، البته وقتی پای کمپانی های بزرگ و مساله ی بیمه ی آنها به میان می آید ، این سود چندین برابر می شود ، آنها هزینه های گزافی بابت بیمه نمودن شرکتها دریافت می کنند در حالی که ممکن است هیچ نیازی به پرداخت بیمه نباشد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي