نكات كليدي براي پرورش گياهان آپارتماني

۱۳۸۸/۰۸/۲۱ | برچسب‌ها: | 0نظرات

نكات كليدي براي پرورش گياهان آپارتماني

بلكه تكنيك‌هاي نگهداري از گياهان گلداني و پاسيويي نيز بسيار مهم است. سعي كنيد به هنگام استفاده از اسپري‌هاي حشره‌كش روي گياهان و گل‌هاي آپارتماني خود پارچه سبك انداخته تا مانع از مرگ دردآور آنها شويد. اگر در پاي گل‌هاي حساس و حتي پاسيوي خود نشانه‌هايي از علف‌هاي هرز مشاهده كرديد، هرگز بي‌تفاوت نباشيد چون آنها موجب مرگ سريع گياهانتان خواهند شد.

در اين صورت از آب دادن به گياه خود فعلاً خودداري كرده و به محض مشاهده كامل اين علف‌هاي هرز مقداري مايع علف‌كش جلبك يا خزه دريايي خريداري كرده و پس از مخلوط كردن آن با مقدار مناسبي ‌آب، مخلوط را به زير گياه ريخته و به زودي شاهد مرگ علف‌هاي هرز خواهيد بود. اگر در منزل خود پاسيو داريد، توجه كنيد كه قسمت نورگير آن هميشه تميز باشد و هر از چند گاهي سري به پشت‌بام زده و شيشه نورگير را كاملاً تميز كنيد تا نور كافي به گياهان پاسيو برسد. آنهايي كه در منزل خود پاسيو دارند همواره به ميزان رطوبت نسبي‌ خاك توجه كنند چون خشك ماندن طولاني‌ مدت خاك، بازگرداندن گياه به شادابي‌ اوليه را مشكل خواهد كرد.

يكي از مشكلات ديگري كه در مهندسي پرورش گياهان آپارتماني با آن مواجه مي‌شويد، عدم استفاده صحيح از ابزارآلات باغباني به هنگام منتقل‌كردن گياه از گلدان به پاسيو و فراهم كردن امكان رشد بهتر آن است. در اين خصوص حتماً با استفاده از بيلچه كوچك و با درنظرگرفتن فاصله لبه تيز آن با ساقه و ريشه گياه اقدام به خاكبرداري از گلدان كنيد چون در صورت وارد آمدن ضربه به ريشه يا ساقه، رشد گياه در پاسيو راحت و با سرعت طبيعي نخواهد بود. اگر در پاسيوي خود گياهي داريد كه رشد قابل توجهي داشته هرگز آن را به حال خود رها نكرده و با استفاده از ريسماني محكم و اتصال ملايم آن با گياه، ادامه را آسان‌تر كنيد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي