طرز تهیه شیرینی خشک دورنگ

۱۳۸۸/۰۸/۲۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

مواد لازم:

شكر 150 گرم
كره 300 گرم
تخم مرغ 1 عدد
وانيل يك چهارم قاشق چايخوري
آرد 450 گرم

طرز تهيه:

شكر- كره- تخم مرغ و وانيل را در حد مخلوط شدن با همزن بزنيد. بعد آرد را كم كم اضافه كنيد. و با دست خوب ورز بديد. بعد خمير را در كيسه نايلوني بگذاريد و مدت 30 دقيقه در يخچال بماند.
براي اينكه دو رنگ خمير داشته باشيد 3 قاشق غذا خوري از آرد را كم كرده و 2 قاشق غذاخوري پودر كاكائو اضافه كنيد. (براي دورنگ خمير يكي ساده و يكي كاكائويي مواد را نصف ميكنيد)
خمير را كمي ورز مي دهيد بعد گلوله اي از خمير بر ميداريد و با وردنه به قطر 3 ميلي متر باز ميكنيد . همينطور خمير كاكائويي را هم باز ميكنيد و روي خمير ساده ميگذاريد ( خمير ها را با كارد بصورت مربع مبريد كه مرتب باشه و خمير كاكائويي يك سانت كوچكتر از خمير ساده باشه) بعد خمير را با دقت رول ميكنيد و يك ساعت در يخچال ميگذاريد تا خودش رو بگيره سپس با چاقوي تيز برش ميزنيد.
خمير هاي اضافي را هم ميتوانيد بصورت رول هاي باريك درست كنيد و دورنگ متضاد را كنار هم بگذاريد و دو رول هم روي آانها قرار بدهيد و بعد برش بزنيد ( بايد قبل از برش زدن در يخچال بگذاريد)
بعد از برش خمير, آن را در سيني فر قرار داده و به مدت 20 دقيقه با حرارت 170 درجه سانتيگراد بپزيد. ( فر را قبلن بايد گرم كنيد)

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي