معجون تقويت كننده و روشن كننده پوست،پوستي نرم و بدون چروك

۱۳۸۸/۰۸/۱۷ | برچسب‌ها: , | 0نظرات

آيا مي‌ دانيد بهترين راهكار براي داشتن پوستي مرطوب اين است كه روزانه به ميزان مناسبي آب بنوشيد؟

شما با خريد محصولاتي كه داراي برچسب مرطوب ‌كنندگي هستند، فقط رطوبتي را براي پوستتان مهيا مي ‌كنيد كه خود داراي آن است. رطوبت مورد نياز براي پوست شما بايد بيشتر از داخل بدن تأمين شود. بنابر‌اين به موارد زير توجه كنيد:

- نوشيدن 6 ليوان بزرگ و پر از آب، نياز بدن را كه همان 5/1 ليتر در روز است، تأمين مي‌ كند.

- سعي كنيد كه همه روزه فقط 2 تا 3 ليوان از نوشيدني‌هاي حاوي كربوهيدرات، چاي و قهوه استفاده نماييد. البته كمتر از اين ميزان هم توصيه مي‌ شود، زيرا اين مواد ادرار را زياد مي ‌كنند، در نتيجه باعث دفع آبي مي ‌شوند كه مي‌ نوشيد.

با چروك مبارزه نكنيد، بلكه از ايجاد آن جلوگيري نماييد.
زماني كه در معرض نور آفتاب و پرتو مضر آن قرار مي‌ گيريد، بايد اين ضرب‌المثل معروف را به ياد آوريد "ذره‌اي مراقبت بهتر از مداوايي پُر دردسر است". دوري از اين پرتو اولين راهكار براي جلوگيري از پيري زود‌رس و ايجاد چروك است. اين روش، ساده است و زيبايي پوست شما را به دنبال خواهد داشت.

نكاتي مهم جهت كاهش خطر پيري زودرس حاصل از پرتو آفتاب
1) از كرم‌هاي ضد ‌آفتاب با SPF بالا استفاده نماييد. اين كرم بايد پوست شما را از پرتو "يو وي آ (UVA)" و "يو وي بي (UVB)" محافظت نمايد و داراي اس پي اف 5 (SPF) يا بالاتر باشد.

2) بدون توجه به وضع آب و هوا از كرم ضدآفتاب استفاده كنيد. پرتو "يو وي آ" كه بيشترين تأثير منفي را بر پوستتان اعمال مي‌ كند، هم در روزهاي ابري و هم آفتابي وجود دارد.

3) برنامه مراقبت از پوست و هر اقدامي كه براي پوستتان انجام مي ‌دهيد، بايد با دقت فراوان صورت گيرد. كدام يك از سه ماده "اكس فوليانت"، "تونر" و "رتينول"( رتينول فعال ترين فرم ويتامين A مي باشد، كه سبب كاهش عمق چروك هاي سطح پوست و بهبود كشساني آن مي شود.) واقعاً براي پوستتان مفيد است؟ قبل از مصرف اين مواد بايد دقت كنيد كه مراقبت شخصي خودتان، مرحله نخست رسيدگي به پوست است. بهره‌گيري از برنامه‌اي مناسب و نيز دقت در مصرف موادي كه از آنها مصرف مي ‌كنيد از اهميت زيادي برخوردار است.

4) از مواد آرايشي كه داراي الكل و مواد معطر هستند، استفاده نكنيد. از آنهايي كه داراي برچسب "بدون الكل" هستند استفاده كنيد. اين ماده باعث خشكي پوست مي‌ شود و در نهايت ايجاد جوش‌هاي زير ‌پوستي را تسريع مي ‌كند.

5) از دستمال‌هاي مخصوص آرايش براي پاك كردن پوستتان استفاده نماييد. دستمال كاغذي داراي فيبرهاي چوبي است و همين امر باعث صدمه به پوست مي ‌شود.

6) پوستتان را تميز نگاه داريد و به آرامي و با دقت به آرايش آن بپردازيد. ساييدن و كشيدن پوست از انعطاف آن مي‌ كاهد، در نتيجه به مرور زمان پوست آويزان مي ‌شود.

افرادي كه داراي پوستي خشك هستند بهتر است كه به توصيه‌هاي زير توجه كنند:
1) به جاي آب داغ، با آب ولرم استحمام كنيد. اغلب افراد مايل هستند حتي در تابستان هم با آب داغ و محيطي پر از بخار آب حمام كنند. آب داغ رطوبت پوست را از بين مي‌ برد. بهتر است كه با آب ولرم اين كار را انجام دهيد ومدت زمان استحمام را كاهش دهيد. با توجه به بررسي‌هاي انجام شده بهترين مدت زمان استحمام بين 10 تا 15 دقيقه است.

2) از صابون‌هاي ملايم استفاده كنيد. سعي نماييد از صابون‌هاي ضد باكتري و معطر، كم‌تر استفاده كنيد. صورتتان را صبح‌ها با صابون نشوييد، شب‌ها بهترين زمان براي اين كار است.

3) تا زماني كه هنوز پوستتان مرطوب است از كرم‌هاي مرطوب‌ كننده استفاده كنيد. مي ‌توانيد اين راهكار را در مورد دست‌هايتان هم انجام دهيد. زماني كه پوستتان هنوز نم‌ دار است توانايي جذب رطوبش بيش‌تر مي ‌شود.

4) مراقب لب‌هايتان باشيد. لب‌ها بسيار حساسند و معمولاً در معرض نور آفتاب قرار دارند. كرم ضدآفتاب مصرفي لب‌هايتان هم بايد حداقل داراي اس پي اف 15(SPF) باشد.

 

............................

به ميزان مساوي از ماست ، جعفري و خيار را در مخلوط كن ريخته تا به شكل مخلوطي يك دست درآيد .آنگاه اين معجون را بر روي پوست در نواحي كه بيرون از لباس هستند ماليده و پس از 20 دقيقه با آب سرد بشويي

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي