تغيير فضاى خانه براى جريان انرژى مثبت

۱۳۸۸/۰۸/۱۷ | برچسب‌ها: , | 0نظرات

تغيير فضاى خانه براى جريان انرژى مثبت

چيدمان به شيوه فنگ شويى تغيير فضاى خانه براى جريان انرژى مثبت

به كمك فنگ شويى فضاى داخلى خانه را اصلاح كنيد و انرژى هاى مثبت را به جريان اندازيد. خانه شما از اين پس مظهر آسايش، آرامش و نشاط خواهد بود. فنگ شويى در لغت به معناى آب و باد است و به هنر چيدمان محيط براى ايجاد تعادل و هماهنگى بهتر ميان انرژى هايى كه ما را احاطه كرده اند گفته مى شود. اصول فنگ شويى با زندگى هاى پراضطراب و خانه هاى مدرن ما مطابقت دارد.
اشيا را تلنبار نكنيد
اشياى غيرلازم را حذف كنيد تا شاهد تجديد حيات و جريان انرژى و فوران نيرو در رگ هاى زندگى تان باشيد. اين يك لطف عملى، محسوس و ملموس است كه مى توانيد در حق خود روا داريد.
چهار ويژگى اشياى تلنبار شده:
* مورد استفاده نيستند يا دوستشان نداريد.
* نامرتب و نامنظم اند
* براى يك محيط كوچك، زيادند
* هر چيز ناتمام
حفظ اشياى زائد در گوشه و كنار منزل مى تواند تأثير مخربى داشته باشد. در خانه خود كشوى مخصوص نگهدارى اشياى زائد داشته باشيد. لازم نيست مرتب باشد هدف از وجودش پالايش انباشتگى است. جايى براى حفظ و نگهدارى از متعلقات شما تا مابقى فضاى خانه تابناك، گشاده و انرژى در آن سيال و در حركت باشد نه راكد و ايستا.
پاك و خلوت نگهداشتن در ورودى بسيار مهم است. انباشتگى در نزديكى در ورودى اصلى خانه تان تلاش و تكاپوى غيرلازم توليد مى كند. هر چيزى را كه پشت درها است و نمى گذارد درها كامل باز شود مانند گيره ها و جالباسى ها يا اثاث منزل از جمله سطل زباله يا سبد لباس، برداريد. وقتى درها به آسانى باز نمى شود، انرژى نمى تواند آزادانه در خانه شما بچرخد.
اتاق خواب شما انبارى نيست. درست نيست كه رايانه، دوچرخه ورزشى، وسايل شكسته و اشيايى كه استفاده نمى كنيد را در اين اتاق بگذاريد. انباشتگى در اتاق خواب ممنوع است. انرژى نامطلوبى پيرامون لباس هاى چرك حركت مى كند. هرگز سبد لباس هاى چرك را در اتاق خواب نگذاريد. دست كم هفته اى يكبار ملافه ها را بشوييد و عوض كنيد تا انرژى تان پاك و سرشار از طراوت و نيروى حيات شود.
بهترين چيزى كه در كشوى تخت خواب مى توانيد نگهداريد ملحفه ها و حوله هاى تميز يا لباس خواب و ساير البسه كاملاً تميز است.
انباشتگى در كمدها و گنجه ها همچون مشكلاتى در حال تعليق، منتظرند
بعضى افراد حتى لباس هايى را كه در ۲۰سال گذشته نپوشيده اند نگه مى دارند. بهانه شان اين است كه اگر آنها را به اندازه كافى نگهدارند دوباره باب روز مى شود. اگر آن لباس را سال گذشته نپوشيده ايد، رهايش كنيد و طى اين مدت اگر تمايل به پوشيدن لباس نداشته ايد زمان آن لباس به سر رسيده است.
در بعضى از حمام ها از زمين تا سقف انبوهى از وسايل و كالاهاى زيبايى و آرايشى چيده شده است. اين لوازم در گوشه و كنار از روى قفسه ها و طاقچه ها گرفته تا درگاه پنجره و حتى دورتادور وان حمام و روى كف زمين به چشم مى خورد و در هم ريختگى ايجاد مى كند.
كار درست اين است كه با نصب محفظه اى اين به هم ريختگى را سر و سامان بخشيد.
پاركينگ، انبارى اشياى بى مصرف نيست
گاراژ و پاركينگ خودرو، محوطه محبوب معتادان انباشتگى است. مكانى براى حفظ قطعات ماشينى كه ديگر صاحبش نيستيد. از گاراژ مى توان براى نگهدارى اشيا استفاده كرد اما اشيايى كه دوستشان داريد و از آنها استفاده مى كنيد فضاى مرتب و منظم پاركينگ مى تواند شادى بخش باشد.
جاى انبار كردن اشيا در كشورهاى مختلف، فرق دارد
در استراليا مردم دوست دارند اشيا را در پاركينگ منزل يا يك انبارى در زيرزمين روى هم تلنبار كنند. در انگلستان اتاق زير شيروانى يا سرداب، در ايرلند گلخانه يا حياط خلوت پشت ساختمان و در آمريكا در همه گوشه و كنار محل تلنبار كردن اشياست.
كتاب هاى كهنه را نگه نداريد
چسبيدن به كتاب هاى كهنه مشكلى همگانى است. اما مشكل چسبيدن به كتاب هاى كهنه اين است كه به شما اجازه نمى دهد فضايى براى آرمان ها و انديشه هاى نو بيافرينيد. كتاب هايتان نمايانگر عقايد و باورهاى شما هستند. وقتى كه كتاب هاى زيادى در قفسه هاى كتابخانه خود داريد در عقايد و باورهايتان مصر مى شويد و مانند كتاب هاى كهنه و قديمى تان انرژى بو گرفته و پوسيده اى از وجودتان مى تراود. اهداى كتاب به كتابخانه محله يك راه حل عالى است. همچنين مى توانيد آنها را به كسانى كه كتاب دست دوم مى خرند بفروشيد. به طور همزمان هم رهايى از انباشتگى است و هم معامله.
اگر انبوهى از بريده هاى جرايد داريد مهلت نگهدارى برايشان در نظر بگيريد و اگر تا آن روز معين بايگانى نشدند آنها را روانه سطل زباله كنيد. پس از خواندن مجلات آنها را نگاه نداريد مجلات را بخوانيد و سپس به خانه سالمندان يا مطب پزشكان يا مدارس، يا ساير اماكن عمومى اهدا كنيد.
عكس هايى را كه يادآور دوران سخت گذشته است نگه نداريد. فقط آنهايى را نگه داريد كه خوشحالتان مى كند و احساس خوبى به شما مى بخشد. مابقى را دور بريزيد و فضا را خلوت كنيد. جايى براى ورود موهبت هاى تازه و بهتر بيافرينيد.
ميز تحريرتان را خلوت كنيد و امور كاغذى تان را به حداقل برسانيد. زيرا اين امر يكى از رموز موفقيت در كسب و كار است. ميز تحرير پالايش يافته و منظم نمايانگر ذهنى پالايش يافته و منظم است و ذهن پالايش يافته و منظم قادر به مشاهده دقيق و داراى نقطه نظرهاى سودمند است. اگر در كاغذ غوطه ور باشيد همانجا خواهيد ماند.
هديه هايى را كه دوست نداريد، نگه نداريد
هدايايى را كه دوست نداريد رها كنيد. آنچه را كه دوست داريد داراى انرژى نيرومند و درخشان و تابناك است و هدايايى كه دوستشان نداريد داراى انرژى متعارض و ناراحت كننده اى است كه موجب مى شود شادابى وجودتان كاهش يابد. در واقع در خانه تان انرژى تيره اى توليد مى كند.
آنچه نياز به تعمير دارد مكنده انرژى است. به اين دليل كه همه متعلقات شما در پناه مراقبت و حمايت خودتان قرار دارد. شايد با خيال راحت آن تعمير را به تعويق اندازيد اما ذهن نيمه هشيارتان آن را پيگيرى مى كند و هر بار كه آن شىء يا هرچه را كه يادآور آن باشد مى بينيد انرژى تان فروكش مى كند.
وقتى تجهيزاتى مى خريد جعبه اش را به مدت ضمانت اش نگهداريد و بعد دور بيندازيد. به اين بهانه كه شايد يك روز بخواهيد اسباب كشى كنيد و براى بسته بندى به جعبه نياز داشته باشيد، آن را براى ابد نگاه نداريد و اگر ناچار به نگهدارى جعبه شديد مقوايش را به صورت مسطح نگاه داريد تا جاى كمترى بگيرد. در اين صورت از انرژى خالى هم خبرى نخواهد بود.
ورودى خانه
ورودى، فضاى ارتباطى بين دنياى بيرون و آشيانه گرم و نرم شماست. در اين مكان است كه افراد و انرژى ها داخل و خارج مى شوند. از نظر فنگ شويى در ورودى خانه دهانه خانه است زيرا انرژى حياتى مكان ها (انرژى چى) پس از ورود به خانه بلافاصله در تمام اتاق ها پراكنده شده و در زندگى اشخاص جريان مى يابد.
ورودى اصلى خانه را نبايد به انبار و محل نگهدارى اشياى اضافى تبديل كرد. آسانسور، راه پله ها و راهروى ساختمان بايد روشن و عريض باشد. تا انرژى بتواند بدون محصور شدن وارد شود و آزادانه حركت كند. از آويزان كردن رخت آويز در اين فضا خوددارى كنيد. نصب يك لوستر با كريستال هاى كوچك باعث افزايش انرژى مثبت و مفيد مى شود. اگر اين كار با سبك دكوراسيون شما سازگارى ندارد از لامپ هاى هالوژن يا نورافكن هاى كوچك چند جهته استفاده و نور را به چهارگوشه ورودى پخش كنيد.
اگر ورودى كوچك است يك آينه بزرگ در آن نصب كنيد ولى مراقب باشيد آينه را جلوى در ورودى قرار ندهيد زيرا از نظر فنگ شويى اين كار انرژى مثبت را بازپس مى فرستد. در سرويس هاى بهداشتى نبايد آينه روبه رو قرار گيرد زيرا انرژى وارد آنجا شده و تحليل خواهد رفت. اتاق خواب و آشپزخانه نبايد روبه روى در ورودى باشند اگر اتاق خواب روبه روى در ورودى باشد ناخودآگاه احساس ناامنى خواهيد كرد. زيرا اتاق خواب شما در معرض ديد است. در مورد آشپزخانه نيز مدام احساس گرسنگى خواهيد كرد. در عوض بهتر است اتاق نشيمن روبه روى در ورودى باشد. توصيه مى شود مقابل در ورودى فرش نرمى پهن شود. در صورت امكان گذاشتن يك كنسول و گلدان طرحدار روى آن، مناسب خواهد بود. ديوار روبه روى در ورودى محل مناسبى براى نصب دعاها و نمادهاى مذهبى است.
آماده سازى نهايى
اكنون ديگر مى دانيد كه قصد داريد به پالايش چه ميزان از انباشتگى بپردازيد. پس چند جعبه مقوايى يا كيسه زباله دم دست بگذاريد تا همچون امدادگران كمكتان كنند. اگر خواستيد از جعبه استفاده كنيد مى توانيد آنها را چنين نامگذارى كنيد.
* جعبه آشغال ـ محتواى اين جعبه دورانداختنى است و وارد سطل زباله مى شود.
* جعبه تعميرات ـ محتواى اين جعبه همه اقلامى است كه مطمئن هستيد مى خواهيد نگاهشان داريد ولى به تعمير يا ايجاد تغيير نياز دارند.
* جعبه معامله ـ محتواى اين جعبه همه اقلامى است كه مى خواهيد بفروشيد يا ببخشيد يا مبادله و معاوضه كنيد.
* جعبه اقلام عبورى ـ محتواى اين جعبه همه اقلامى است كه بايد به جاى ديگرى در خانه تان تغيير مكان بدهند.
* جعبه ترديد ـ محتواى اين جعبه اقلامى است كه هنوز نمى دانيد مى خواهيد آنها را نگه داريد يا دور بيندازيد.
* جعبه هدايا ـ شامل اقلامى است كه مى خواهيد به دوستان يا خويشاوندان هديه دهيد.
* جعبه امور خيريه ـ شامل اقلامى كه مى خواهيد به سازمان هاى خيريه مدارس يا كتابخانه ها هديه كنيد.
* جعبه مرجوعى ـ شامل اقلامى كه مى خواهيد به صاحبانشان بازگردانيد.
* جعبه فروش ـ شامل اقلامى كه مى خواهيد آنها را بفروشيد يا با چيزهايى كه نياز داريد معاوضه كنيد

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي