پیاز پخته شده در درمان جوش موثر است،آب داغ در زمستان برای پوست مفید نمی باشد

۱۳۸۸/۰۸/۲۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

با توجه به اینکه در فصل زمستان و سرما پوست حساس تر می شود بهتر است افراد به طور مکرر از حمام های آب داغ استفاده نکنند تا خشکی پوست افزایش نیابد.
به نقل از ای.بی.سی نیوز، با وجود اینکه بسیاری افراد معتقدند در زمستان حمامهای آب داغ لذت بخش تر است و موجب گرمای بیشتر بدن می شود اما بررسی ها نشان داده این کار به پوست صدمه می زند.
بنا برهمین گزارش ، در فصل سرما رطوبت پوست کاهش یافته و پوست خشک تر می شود و از آنجایی که شستشوی پوست با آب داغ موجب کاهش بیشتر رطوبت طبیعی پوست می شود اینکار به خشک شدن و چین و چروک خوردن پوست کمک می کند .
بنابراین توصیه می شود افراد در زمستان از حمامهای آب گرم و نه داغ استفاده کنند و به محض خروج از حمام پوست را با حوله خشک کرده و برای مناطق حساس پوست مانند دست و صورت از کرم های مرطوب کننده استفاده نمایند.
در ضمن استفاده ازدستگاه تهیه بخار آب و یا جوشاندن آب در منزل نیز می تواند برای تامین رطوبت فضای اتاق مناسب باشد و از خشکی بیش از حد جلوگیری کند

 

......................................

پیاز پخته شده در درمان جوش موثر است

عضو بنیاد نهضت علوم و طب اسلامی گفت: مالش پیاز پخته شده روی پوست در درمان جوش موثر است.

دکترمحمد عزیزخانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مرکز استان تهران، افزود: مالش ترکیب گلاب و دم کرده گیاه رازیانه و آب‌جعفری روی پوست و نیز مالش دم کرده گیاه “باریجه” و “استخودوس” روی پوست در درمان جوش موثر است.

وی گفت: حجامت پشت گوش و زیر چانه، فصد عروق داخل بینی و استفاده از زالو در ناحیه پشت گوش نیز نقش موثری در درمان جوش دارد.

وی اظهارداشت: “آکنه و بثورات” پوستی که در فرهنگ گفتاری متداول نام جوش را به خود گرفته، به‌خودی خود بیماری محسوب نمی‌شود و در حقیقت نوعی واکنش بدن به نابسامانی‌های داخلی بدن است.

عزیزخانی بااشاره به علل زمینه‌ساز بروز جوش برروی صورت گفت: اختلال‌های هورمونی،استرس و تنش‌های عصبی، یبوست، کم‌خونی،اختلال‌های ریوی، تغذیه نادرست و کم خوابی از علل زمینه‌ساز بروز جوش بر روی صورت است.

وی افزود: آلودگی هوا، نداشتن تحرک جسمانی، دوران قاعدگی، ترکیبات آرایشی پوستی، مصرف الکل، سیگار و موادمخدر، مصرف داروهای شیمیایی و هورمونی، ترکیبات شیمیایی موجود در غذاها، آلرژی و شوینده‌ها و آلاینده‌های صنعتی نیز در بروز جوش نقش موثری دارد.

عزیزخانی، در خصوص درمان جوش اظهار داشت: رویکرد درمانی طب سنتی به جوش همچون تمام بیماری‌ها، ریشه‌ای، کامل و برحسب مزاج و طبع است.

وی گفت: فرونشاندن حرارت کبد، اصلاح خلط دموی و صفراوی با گیاه کاسنی، عناب، زرشک و خاکشیر که معمولا به شکل دم کردنی و جوشاندنی یا خیس کردنی استفاده می‌شود، برای درمان جوش به کار می‌رود.

به گفته وی، مصرف هندوانه، انجام حجامت عام ( بین دو کتف ) و فصد نیز در درمان جوش مورد تاکید و موثر است.

عزیزخانی گفت: تحریک و کندن جوش با ناخن، سبب برداشته شدن لایه طبیعی محافظ روی جوش شده و بستر ورود میکروب‌ها به منطقه جوش را تسهیل کرده و در نهایت موجب بروز ضایعات پابرجا بر روی پوست می‌شود.

وی افزود: همچنین، تماس جوش‌ها با هر نوع آلودگی و بوی سرخ کردنی نیز سبب تشکیل لکه‌های سیاه بر روی پوست می‌شود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي