اسامی کامل 32 تیم صعود کرده به جام جهانی 2010

۱۳۸۸/۰۸/۳۰ | برچسب‌ها: | 0نظرات

تیم ملی فوتبال الجزایر با غلبه بر مصر، برای سومین بار به جام جهانی راه پیدا کرد.

الجزایری ها که آخرین بار در جام جهانی 1986 حضور داشتند، با تک گل زیبای "عنتر یحیی" در دقیقه 40 بازی و با میزبانی خارطوم از سد مصر گذشتند تا تابستان آینده، یکی از مسافران جام جهانی باشند.

بازیکنان مصر در نیمه دوم چند موقعیت گلزنی داشتند که با درخشش دروازه بان الجزایر از دست رفت. در این دیدار حساس و پربرخورد، شش بازیکن از دو تیم کارت زرد دریافت کردند. این بازی تحت تدابیر شدید امنیتی در ورزشگاه المریخی خارطوم، پایتخت سودان برگزار شد و مسئولان سودانی برای مقابله با اغتشاشات و درگیری‌های احتمالی بین هواداران دو تیم، از15000 نیروی پلیس استفاده کرد.

** فرانسه هم مسافر جام جهانی شد

هم‌چنین در یك دیدار دیگر برای صعود به جام‌جهانی 2010 مردان جیووانی تراپاتونی با تمام وجود برای صعود به جام جهانی تلاش کردند اما درنهایت مغلوب فرانسه شدند. ایرلندی‌ها که در بازی رفت در کروک پارک 1-0 مغلوب شده بودند، در این بازی با گل دقیقه 32 رابی کین از حریف پیش افتادند.

این نتیجه تا پایان وقت قانونی بازی پا بر جا ماند تا مسابقه در وقت های اضافی دنبال شود. در آخرین لحظات نیمه اول وقت های اضافه ویلیام گالاس دروازه ایرلند را باز کرد تا فرانسه در مجموع با پیروزی 2-1 راهی جام جهانی شود.

گل‌ها: ویلیام گالاس 103(فرانسه) رابی کین 32(ایرلند)

اخطارها: اسکیلاچی، گووو (فرانسه) کیلبن، مک شین، داف (ایرلند)

** بلاژویچ باز هم پشت دروازه‌ی جام جهانی!

 

تیم ملی فوتبال پرتغال در دیدار برگشت مرحله پلی اف جام جهانی موفق شد با گل رائول میرلس (56) بوسنی را شکست دهد و در مجموع به پیروزی 2-0 دست پیدا کند و راهی جام جهانی شود تا رویای کریس رونالدو برای حضور دوباره در جام جهانی تحقق یابد.

پرتغالی‌ها که در دیدار رفت با یک گل بوسنی را شکست داده بودند، در این دیدار نیز با تک گل میرلس شاگردان میروسلاو بلاژویچ را از پیش رو برداشتند تا سی امین تیم حاضر در جام جهانی لقب بگیرند.

اخطارها: یاهیچ، نادارویچ، ژکو، سالیهوویچ، بربروویچ (بوسنی) سیمائو(پرتغال)

اخراج: سالیهوویچ (بوسنی)

** اسلوونی هم به جام جهانی راه پیدا کرد

یکی از کوچکترین کشورهای عضو یوفا موفق شد جواز حضور در آفریقای جنوبی را کسب کند. اسلوونی موفق شد در ماریبور با یک گل روسیه را شکست دهد و راهی جام جهانی شود. با این پیروزی، دو تیم در مجموع دو بازی به تساوی 2-2 دست پیدا کردند اما اسلوونی به دلیل گل زده در خانه حریف به جام جهانی راه پیدا کرد. تیم اسلوونی که در مسکو 2-1 شکست خورده بود، یک بازی سراسرهجومی را به نمایش گذاشت و با گل زلاتکو ددیچ نتیجه بازی رفت را جبران کرد.

روس‌ها که جام جهانی را از دست رفته می دیدند، بازی خشونت آمیزی را در پیش گرفتند و در نهایت با 9 بازیکن بازی را به پایان رساندند. این دومین حضور اسلوونی در جام جهانی است. آنها در جام جهانی 2002 نیز حاضر بودند و جالب توجه اینکه، برای صعود به آن رقابت ها نیز در پلی اف رومانی را شکست دادند.

گل: زلاتکو ددیچ 44

اخطار: ژیرکوف ، بیلیالتدینف، دنیسف (روسیه) بیرسا، هاندانوویچ، کورن (اسلوونی)

اخراج: کرژاکوف، ژیرکوف

*** یونان در آفریقای جنوبی!

یونانی‌ها در دیدار برگشت مرحله پلی اف جام جهانی دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند با شکست دادن اوکراین در دونتسک، راهی جام جهانی شوند. یونانی که در یورو 2004 با مجموعه ای از بازی‌های تدافعی، به قهرمانی حیرت انگیزی رسیدند، در بازی چهارشنبه چهره متفاوتی را به نمایش گذاشتند.

این پیروزی به لطف تک گل دیمیتریس سالپینگیدیس، مهاجم پاناتینایکوس، در دقیقه 31 بازی به دست آمد. دو تیم در بازی رفت در آتن به تساوی 0-0 رسیده بودند اما شاگردان الکسی میخائیلچنکو نتوانستند از امتیاز میزبانی استفاده کنند و از صعود به جام جهانی بازماندند. این بازی در ورزشگاه 50 هزار نفری دوبناس آره نا، زیر بارش باران و در حضور مقامات کشور اوکراین از جمله ویکتور یوشنکو، رئیس جمهور این کشور، برگزار شد. با این پیروزی، یونانی ها انتقام ناکامی در راه یافتن به جام جهانی 2006 آلمان را از حریف گرفتند. دردور مقدماتی آن رقابتها یونان و اکراین در یک گروه قرار داشتند اما در نهایت اوکراین از آن گروه صعود کرد، ترکیه به پلی اف رفت و یونان ناکام ماند. این دومین حضور یونان در جام جهانی است. آنها برای اولین بار، به جام جهانی 1994 آمریکا راه پیدا کردند. یونانی ها بیست و هشتمین کشوری هستند که صعودشان به جام جهانی مسجل شد.

دیمیتریس سالپینگیدیس (دقیقه 31)

اخطار: یوگن (اوکراین) کاتسورانیس، وینترا، کیرگیاکوس (یونان)

** اروگوئه آخرین مسافر آفریقای جنوبی

تیم ملی فوتبال اروگوئه پس از تساوی یک بر یک در خانه خود در مونته ویدئو در برابر کاستاریکا آخرین مسافر آفریقای جنوبی شد.

اروگوئه به عنوان آخرین نماینده آمریکای جنوبی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه دو بریک از سد کاستاریکا نماینده آمریکای شمالی و مرکزی گذشت.

" سباستیان آبرئو " در دقیقه 70 گل اول این دیدار را برای اروگوئه به ثمر رساند اما، چهار دقیقه بعد " والتر سنتنو " زننده گل تساوی برای کاستاریکا شد.

اروگوئه قهرمان جام جهانی در سال‌های 1930 و 1950 شنبه گذشته با پیروزی یک بر صفر خود در خانه کاستاریکا در مسیر آافریقای جنوبی قرار گرفته بود. اروگوئه‌ای‌ها برای نخستین بار از سال 2002 به جام جهانی باز می گردند.

32 تیم حاضر در جام جهانی

به غیر از تیم آفریقای جنوبی میزبان مسابقات، 31 تیم دیگر شرکت کننده در این رقابت‌ها به شرح زیر هستند:

قاره اروپا:
انگلستان، اسپانیا، آلمان، اسلواکی، ایتالیا، صربستان، دانمارک، سوییس، هلند، فرانسه، یونان، اسلوونی و پرتغال 

قاره آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین:
آرژانتین، شیلی، برزیل، پاراگوئه و اروگوئه

قاره آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کاراییب:
آمریکا، مکزیک و هندوراس

قاره آسیا:
استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و کره شمالی

قاره آفریقا:
ساحل عاج، نیجریه، کامرون، غنا و الجزایر

قاره اقیانوسیه:
نیوزلند

نوزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی از 11 ژوئن سال 2010 و به مدت یک ماه در آفریقای جنوبی برگزار می شود. این نخستین دوره رقابت‌هاست که به میزبانی قاره آفریقا انجام خواهد شد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي