گوگوش ( فائقه آتشین ) ملکه ی زیبای ایرانی

۱۳۸۸/۰۷/۰۴ | برچسب‌ها: | 2نظرات


فائقه آتشین معروف به گوگوش خواننده و هنرپیشه مشهور ایرانی است. او از محبوب‌ترین خوانندگان تاریخ موسیقی در ایران به شمار رفته و در سایر کشورهای آسیای میانه و خاورمیانه نیز هواخواهان بسیاری دارد.در سالهای دهه هفتاد میلادی و پیش از انقلاب ایران وی را «شاه‌ماهی موسیقی ایران» می‌نامیدند. این لقب بعد از بازگشت وی به آمریکا دوباره بر سر زبانها افتاد و در تبلیغات رادیو تلویزیونی تور بازگشت از این نام بسیار استفاده شد .


 

زندگی خصوصی گوگوش مانند بیشتر هنرمندان با فراز و نشیب و تراژدی‌های فراوانی همراه بود و ازدواج‌ها و روابط ناموفقی برای او به همراه داشت. وی فرزندی به نام کامبیز از شوهر اولش محمود قربانی دارد که هم‌اکنون در لوس‌آنجلس به صنعت موسیقی می‌پردازد.
گوگوش بعد از بیست و یک سال سکوت و زندگی منزویانه در ایران، در سال ۲۰۰۰ (۱۳۷۹) با خروج از ایران فعالیت هنری خود را - با آلبوم زرتشت که بخشی از آن در ایران (به صورت مخفیانه) ضبط و در کانادا تکمیل و پخش شد - از سر گرفت و به انجام سری کنسرتهای بازگشت پرداخت که با استقبال بی نظیر ایرانیان و فارسی زبانان خارج از ایران مواجه شد. وی هم اکنون در شهر لس آنجلس در آمریکا زندگی می‌کند و هنوز به ادامه این فعالیت‌های هنری می‌پردازد
حرفه
وی در سال ۲۰۰۴ آلبوم آخرین خبر و در سال ۲۰۰۵ آلبوم مانیفست را ضبط و پخش کرد که مورد استقبال شدید دوستداران وی قرار گرفت. و بعد از ۲ سال سکوت مجدد در آمریکا کنسرت سال ۲۰۰۵ خود که تور آمریکا بود آغاز کرد که در تاریخ ۱۷ سپتامبر در فروم لوس آنجلس آغاز کرد.

اطلاعات کلی
دختر صابر آتشین (بازیگر)
۱۳۵۱ تا ۱۳۵۴ - همسر سابق محمود قربانی (صاحب هتل کاباره میامی و پدر کامبیز)
۱۳۵۴ تا ۱۳۵۵ - همسر سابق بهروز وثوقی (بازیگر)
۱۳۵۵ تا ۱۳۵۷ - همسر داریوش اقبالی (خواننده)
۱۳۶۴ تا ۱۳۸۲ - همسر مسعود کیمیایی (کارگردان)
مادر کامبیز (خواننده)
دارای مدرک تحصیلی سیکل
۱۳۳۴ - آغاز فعالیت هنری با عملیات آکروباسی
۱۳۳۸ - ادامه فعالیت هنری با خوانندگی
۱۳۳۹ - شروع فعالیت در سینما با بازی در فیلم بیم و امید
۱۳۷۹ - شروع مجدد خوانندگی پس از وقفه‌ای طولانی در (کانادا)

فیلم‌ها
 ۱۳۵۷ - امشب اشکی می‌ریزد
۱۳۵۶ - در امتداد شب
۱۳۵۵ - نازنین
۱۳۵۵ - ماه عسل
۱۳۵۴ - همسفر
۱۳۵۴ - شب غریبان
۱۳۵۳ - ممل آمریکایی
۱۳۵۱ - بی تا
۱۳۵۰ - احساس داغ
۱۳۴۹ - پنجره
۱۳۴۷ - سه دیوانه
۱۳۴۷ - ستاره هفت آسمون
۱۳۴۵ - گدایان تهران
۱۳۳۹ - بیم و امی

2 نظرات:

ناشناس گفت...

واقعآ ای ول داره

ناشناس گفت...

ضمن تشکر باید بگم که اطلاعاتتون یه نواقصی داره از جمله اینکه گوگوش هرگز با داریوش اقبالی ازدواج نکرد و ازدواج سومش با شخصیت هنری نبوده

ارسال یک نظر

مطالب قبلي