یانی

۱۳۸۸/۰۷/۰۵ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 






www.hamtaraneh.com
یانی كریسومالیس(یانی)
در 14 نوامبر سال 1945 درشهركامالاتای یونان به دنیا آمد و دوران كودكی ونوجوانی را درشهركوهستانی وزیبای كامالاتا گذراند.درسن 14سالگی به شناعلاقمند شد وتوانست ركوردی ملی برای كشورش (یونان) به جا گذارد.درسال 1972 برای تحصیل در رشته موردعلاقه اش روانشناسی به مشهورترین دانشگاه روانشناسی دنیا یعنی مینسوتای آمریكا رفت.پس ازفارق التحصیل شدن ازدانشگاه دریك گروه محلی راكدرمینسوتا بنام"كاملئون"بعنوان نوازنده كیبورد آغاز به كاركرد. پس ازآن كسی نمی داند كه چه اتفاقی برای یانی افتاد اما او اكنون صاحب استودیوی شخصی است وبیش از 25میلیون نسخه از آلبومهای وی در دنیا بفروش رفته است. او به موسیقی دانی مستقل با عقاید و تفكری منحصر بفرد تبدیل شد وبه شهرت و محبوبیتی جهانی دست یافت و این درحالی بود كه یانی حتی قادربه خواندن ونوشتن ساده ترین نت های موسیقی نیز نبود!ولی با تبحری خاص ساخته های خود را باروش مخصوص خود ورسم الخط ابتدایی خود می نگارد.یانی قطعاتی كامل وزیبا دارد كه كاملا ساخته  خود اوست  و درسبكی انحصاری اجرا  شده است .  یانی  موسیقی های بیشماری برای برنامه های تلوزیونی و سینمایی  ساخته و همچنین قطعات  تبلیغاتی متعددی برای شركتهای تجاری و بازرگانی خلق نموده است . او اوقاتش را بیشتردر لوس آنجلس و سیاتل آمریكا می گذراند و اكنون  یك شهروند آمریكایی بشمار می رود . او مدتها با خانوم هنرمندی بنام" لینداایوانز"همكاری صمیمی داشت ودر اوایل سال 1998این ارتباط را پایان یافته اعلام كرد.این ارتباط ظاهرا یك همكاری دوستانه بوده است.                              

www.hamtaraneh.com
او درسال2000 بعد از یك ركود یكساله یكی از بینظیرترین آلبومهای خودش را ارائه داد. و تمام تنظیمات وتبدیلات موسیقی این آلبوم شخصا وتوسط خود یانی در استودیوی شخصی خودش انجام شد! یانی تمایلات مذهبی ندارد و مخالف كلیسای سنتی است . او معمولا خیلی بندرت موسیقی گوش می دهد و خواننده مورد علاقه او"پیترگابریل"است.ومعتقد است كه در سالهای اخیر به جزموسیقی فیلم محمد رسول الله/عیسی مسیح/دكتر ژیواگو/ایندراگاندی وچند قطعه محدود دیگر قطعه جالب توجهی نشنیده است. مادر و پدر یانی هردو اهل یونان هستند. یانی قطعه ای بنام "فلیتزا"كه نام مادرش است ساخته است واین آهنگ زیبا رابا الهام ازلالایی های مادرش در كودكی بوجود آورده است.


www.hamtaraneh.com
سالها پیش یانی با جازیست خود چارلی آدامزآشنا شد و اولین كارخود را بنام(بیرون از سكوت) در سال 1987 به  بازار عرضه  كرد . یانی سالها پیش با شهداد روحانی  نیز out of silence همكاری تنگاتنگی داشت واز تجربیات او استفاده فروان برد و با همكاری شهداد یكی از زیباترین كنسرتهایش را درشهرآكروپلیس و با رهبری شهداد روحانی اجرا نمود.كنسرتهای یانی همیشه از باشكوهترین و پرطرفدارترین كنسرتها هستند.یانی باهمراهی اعضای اركسترسلطنتی فیلارمونیك لندن زیباترین كنسرتهای جهان را درلندن/اكروپلیس(یونان)/تاج محل(هند)/شهرممنوعه(چین) و... و همچنین اخیرا كنسرت بینظیری در لاس وگاس(آمریكا) اجرا كرد.در آثاراو ریشه های موسیقی یونان تا هند و شرق یا حتی خاورمیانه و آفریقا دیده می شود كه  تمام آنها به زیبایی تحت اصول ثابت كلاسیك گرد هم آمده اند.او میلیونها طرفدار در سراسر جهان دارد.
www.hamtaraneh.com
آخرین آلبوم یانی است كه در سال 1993ارائه شد وبسیار متنوع ومتفاوت است.Ethnicity در این آلبوم یانی با استفاده از خوانندگان جدید والبته زیاد به سبك جدیدی از موسیقی روی آورده است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي