شهرام شبپره خواننده و آهنگ ساز

۱۳۸۸/۰۷/۰۴ | برچسب‌ها: | 1نظرات

شهرام شبپره خواننده، آهنگ ساز و بازیگر ایرانی در ۱۶ اسفند ۱۳۲۶ در تهران بدنیا آمد. شهرام شبپره از پیشگامان موسیقی پاپ و راک اند رول در ایران است. او کار حرفه ای خود را به عنوان خواننده از تابستان ۱۳۴۳ در متل قو در شمال ایران با بازسازی و اجرای کاری از گروه بیتل ها آغاز کرد. شهرام قبل از انقلاب از ایران مهاجرت کرده و در لس آنجلس زندگی می کند و تاکنون بیش از ۲۰ آلبوم از آثار خود منتشر کرده است.

شهرام شبپره در اوایل دهه ۶۰ میلادی و هنگامی که تنها ۱۳ سال داشت، فعالیت موسیقی خود را به عنوان نوازنده ساز درام آغاز کرد. در اوایل دهه ۶۰ میلادی و در سن ۱۷ سالگی گروه "شورشیان" را به همراه ابراهیم حامدی "ابی" و سیاوش قمیشی تشکیل داد. او تاکنون با خوانندگان مشهوری همچون گوگوش، ابی، لیلا فروهر و شهره همکاری داشته و علاوه بر ارائه آلبوم های بسیار، خوانندگانی همچون اندی و سیاوش شمس را نیز شناسایی و به جامعه هنری ایران معرفی کرده است.
آلبوم ها...

آلبوم‌ها
آلبوم طپش
طپش (۲۰۰۸)
آتش (۲۰۰۶)
دنیا (۲۰۰۱)
شهر عشق (۱۹۹۹)
قصه (۱۹۹۵)
تابستان ۹۴ (۱۹۹۴)
تابستان ۹۲ (۱۹۹۲)
شاگرد اول (۱۹۹۰)
خجالتی (۱۹۸۹)
شاپرک (۱۹۸۷)
مدرسه (۱۹۸۶)
طلسم (۱۹۸۶)
هیچ کجا ایران نمی‌شه (۱۹۸۶)
دیدار (۱۹۸۰)
گرگ و بره (۱۹۸۰)
ریتم شب (۱۹۸۰)
باغ الفبا (۱۹۸۰)
دیار (۱۹۸۰)
راک اند رول (؟)
سینما و تلویزیون
شهرام شبپره در فیلم‌های زیر به عنوان هنرپیشه شرکت داشته است:
بوی گندم
علف‌های هرز
ماهی‌ها در خاک می‌میرند
شب غریبان
عروس دجله
عکس شهرام با فرزندش :

مصاحبه شهرام شب پره با ستار نازنین :

مجری: شهرام شب پره، مهمان: ستار نازنین
شهرام: آقا شما خیال ندارین این آهنگ قدیمی هاتون رو دوباره اجرا کنین؟
ستار: ما از خدامونه اما باید با آقای وارتان صحبت کنیم، به ایشون هم که میگیم مگه اونم یه برنامه ریزی می خواد.
شهرام: خیلی از آهنگهای شما رو خیلی از جوونها نشنیدن باید دوباره اجرا کنید. مثلا کسی که 20 سالشه اصلا آهنگهای شما رو نشنیده درسته؟
ستار: من خودم فکر می کنم که باید اورجینال بمونه یعنی همون اجرای سابق اما خب لازمه دوباره تکرار بشه.
شهرام: عرض کنم من همیشه گفتم که آشپزیم خیلی خوبه و خوب غذا درست میکنم اما معلم من این آقاست این آقای ستار ( خنده )
ستار: بابا حالا اینجوری میگی همه فکر میکنن بهترین آشپزهای دنیا آقایون هستن.
شهرام: ما رفته بودیم مسافرت این شاه پسر، آقای ستار برای ما یه کله پاچه درست کرد که عالی بود یه بار هم یه آبگوشت درست کرد که اینقدر خوشمزه بود من بردم خونه و سه روز خوردم. حالا بگو ببینم چطوری اینقدر خوشمزه درست میکنی؟
ستار: یه چیزهای هست شهرام جان که ذاتیه و تو وجود آدم هاست. مثلا همین کباب کوبیده رو همه میگن چطوری درست میکنی. من معتقدم غذا رو باید بذاری نم نم بپزه و به قول قدیمی ها قوام بیاد این غذا خوشمزه میشه همه چیزش هم به موقع بریزی.
شهرام: حسن آقا گفتی از چی بدت میاد حالا بگو ازچی خوشت میاد ؟چی خوشحالت میکنه؟
ستار: والا همین زندگی که دارم راضی ام هم خانوم خوب دارم هم بچه های خوب دارم خدا رو شکر راضی ام من همیشه هر وقت صحبت می کنیم میگم دنیا رو قسمت می کردند بیشتر از این به ما نمی رسید و واقعا هم من فکر می کنم آدم ها در هر موقعیتی هستند و در هر زمانی ، باید شاکر باشند. به قول آقای حیدری حرف قشنگی میزنه میگه: اون موقع که جوون بودیم دنبال این بودیم کدوم دیسکو کدوم دختر، ازدواج که کردیم زن گرفتیم رفتیم ببینیم کجا ملافه می فروشند کجا قاشق و چنگال کجا بشقاب و این چیزا می فروشند، الان هم که سنمون رفته بالا همش میگیم کدوم دکتر خوبه برای چه چیزی خوبه ( خنده )، این که هر زمانی موقعیت خودش رو داره.
شهرام: مرسی که امروز دعوت منو قبول کردی و سوالهای بنده رو پاسخ دادی.
ستار: خواهش می کنم منم ممنونم.
 

1 نظرات:

ناشناس گفت...

واقعآای ول داره

ارسال یک نظر

مطالب قبلي