رتبه گوگل چیست و چه کاربرد هایی دارد

۱۳۸۸/۱۲/۲۳ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://img.labnol.org/di/bloggertowordpress.png

پیج رنکینگ چیست و برای چیست؟ در مورد این واژه و تعریف آن باید به سالها قبل برگردیم که با گسترش سرطانی اینترنت و فضای وب رقابت بر سر کسب بازدید کننده­های بیشتر و درنتیجه درآمد بیشتر شدت گرفت. در این میان حدود ۹۵% از بازدیدکنندگان برای راهیابی به سایت مورد نظر خود از موتورهای جستجو (Google، Yahoo) و … استفاده می­کردند. اما مسئله اصلی در اینجا آن بود که مثلاً اگر فردی کلمه ماد را جستجو می­کرد و آن کلمه در صد سایت وجود داشت، کدام سایت­ها در اول لیست جستجو قرار می­گرفتند و این خود نکته­ی بسیار مهمی بود. زیرا بازدیدکنندگان اغلب سایت مورد نظر خویش را در سایت اول لیست انتخاب می­نمودند و به این ترتیب سایت­های دیگر عملاً شانسی برای جذب بازدید کننده نداشتند و این خود اهمیت اول تا دهم بودن را نشان می­داد اما این رتبه بندی که توسط موتورهای جستجو اعمال می­شد، خیلی درست و منطقی نبود تا اینکه بزرگترین موتور جستجوی جهان که همان Google باشد سیستم رتبه­بندی خود را با نام پیج رنک یا پیج رنکینگ را ساخت و مورد استفاده قرار داد. این سیستم با توجه به یک سری پارامترهای منطقی یک نمره بین یک تا ده را به هر سایت می­دهد که آن خود معیاری برای ترتیب قرار گیری سایت­ها در لیست جستجو­هاست و با توجه به حرکت جامعه ایران به سوی تجارت الکترونیک در سالهای اخیر همچنین توجه به اینکه حدود ۹۰% از جستجوها در ایران توسط گوگل انجام می­شود، پیج رنکینگ برای صاحبان سایت­های ایرانی اهمیت بیش از پیشی دارند. من نیز در ادامه راه­های افزایش و نحوه رتبه بندی را برای شما خواهم نوشت اما در پایان می­خواهم یک نکته جالب درباره پیج رنکینگ بگویم و آن اینکه در تمام دنیا فقط دو سایت دارای پیج رنکینگ ده هستند. یکی Google و دیگری یک سایت دولتی آمریکا می­باشد

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي