نوجوان 17ساله به قصاص چشم محكوم شد

۱۳۸۸/۱۰/۰۳ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوجوان 17ساله يي كه مدعي است به خاطر خنديدن يك جوان به خواهرش او را با چاقو كور كرده است پس از محاكمه در دادگاه به قصاص چشم محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما پرونده اتهامي اين نوجوان از روز 22 خردادماه سال 86 به دنبال وقوع يك نزاع دسته جمعي گشوده شد. ماموران پليس شيراز كه از وقوع درگيري بين چند جوان در خيابان عفيف آباد مطلع شده بودند خود را به محل حادثه رساندند، اما پيش از حضور آنان جواني به نام اكبر از ناحيه چشم مجروح و به بيمارستان منتقل و ضارب نيز متواري شده بود. اطلاعات اوليه حاكي از آن بود كه ضارب نوجواني 17ساله به نام سامان است و در اين درگيري ابتدا با چاقو ضربه يي به پهلو اكبر زده و سپس چاقو را داخل چشم سمت چپش فرو كرده و گريخته است. در شرايطي كه تحقيقات براي دستگيري سامان ادامه داشت، تلاش پزشكان براي درمان چشم جوان مجروح بي نتيجه ماند و وقتي آنان از مداواي اكبر نااميد شدند، اعلام كردند بايد چشم وي تخليه شود. به اين ترتيب با تخليه چشم اكبر او در 19سالگي از يك چشم نابينا شد. در ادامه كارآگاهان با بررسي اطلاعات موجود توانستند مخفيگاه سامان را شناسايي و پس از گذشت چند هفته او را دستگير كنند. سامان در بازجويي هاي اوليه اتهامش را پذيرفت اما گفت براي كور كردن اكبر نيت و قصد قبلي نداشت. او گفت؛ «آن روز من و خواهرم از خيابان عفيف آباد مي گذشتيم كه ناگهان پاي خواهرم به يك سنگ برخورد كرد و كفش او از پايش درآمد. اين اتفاق يك موضوع طبيعي بود اما اكبر و چند جوان ديگر به خواهرم خنديدند و مرا عصباني كردند. من هم با آنان درگير شدم اما چون آنها چند نفر بودند من برايشان چاقو كشيدم. ابتدا قصد داشتم با اين كار اكبر و دوستانش را بترسانم ولي آنها من را دوره كردند و مجبور شدم از چاقو استفاده كنم. در شرايطي كه خيلي عصباني بودم به سوي اكبر حمله كردم و يك ضربه به پهلوي او زدم و سپس چاقو را داخل چشمش فرو كردم.» به دنبال اين اعترافات براي پي بردن به صحت گفته هاي متهم صحنه حادثه بازسازي شد. سامان مو به مو وقايع را براي افسران پليس و بازپرس پرونده شرح داد و به اين ترتيب با تكميل تحقيقات پرونده با صدور كيفرخواست و قرار مجرميت براي تصميم گيري نهايي به دادگاه كيفري استان فارس ارسال شد.
در جلسه رسيدگي به اين پرونده كه در شعبه 4 دادگاه كيفري برگزار شد، ابتدا نماينده دادستان در جايگاه ايستاد و گفت؛ «سامان متهم است در يك درگيري خياباني چشم اكبر را با ضربه چاقو كور كرده است. او در تمام مراحل تحقيقات به اين امر اعتراف كرده و از نظر دادسرا جرم وي محرز است و براي وي تقاضاي مجازات قانوني را دارم.» سپس نوبت به شاكي رسيد تا به دفاع از خود بپردازد. وي گفت؛ «روز حادثه من و سامان بر سر يك مساله جزيي با هم درگير شديم اما او برايم چاقو كشيد و با ضربه يي كه به چشمم زد بينايي ام را از من گرفت. من به هيچ وجه او را نمي بخشم و خواستار قصاص وي هستم.» در نهايت سامان در جايگاه متهم حاضر شد و با شرح مجدد ماجرا گفت؛ «اگر اكبر و دوستانش به من و خواهرم نمي خنديدند هيچ وقت اين اتفاق نمي افتاد. او بود كه اين ماجرا را شروع كرد و من ناخواسته وارد اين بازي شدم.» پس از اظهارات متهم هيات قضات شعبه 4 دادگاه كيفري استان فارس وارد شور شدند و با اتفاق آرا وي را گناهكار تشخيص دادند و او را به قصاص چشم چپش محكوم كردند. بنابراين در صورتي كه اين حكم توسط قضات ديوان عالي كشور تاييد شود نوجوان 17ساله يك چشم اش را از دست خواهد داد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي