ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های پلاک قدیمی از فردا

۱۳۸۹/۰۸/۰۵ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1389/01/16/100871772956.jpg

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اعمال ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های پلاک قدیمی با رقم سمت راست یک تا ۴ از فردا (پنجشنبه) خبر داد و گفت:‌ بر اساس ابلاغیه پلیس راهور ناجا پلاک این دسته از موتورسیکلت‌ها غیرمجاز بوده و تمامی آنها توقیف و روانه پارکینگ می‌شوند.
سردار حسین رحیمی با اشاره به جدول زمان بندی نیروی انتظامی برای تعویض پلاک‌ موتورسیکلت‌های پلاک قدیمی افزود: بر این اساس مهلت تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها با رقم سمت راست یک تا چهار به اتمام رسیده که ابلاغ شده است از روز پنجشنبه هفته جاری به شدت با این دسته از موتورسیکلت‌هایی که پلاک آنها غیرمجاز محسوب می‌شود برخورد شود.
وی از مالکان این دسته از موتورسیکلت‌ها خواست هرچه سریعتر برای تعویض پلاک به مراکز شماره‌گذاری نیروی انتظامی مراجعه کنند.
رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌سواران جزو اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند افزود: علاقه پلیس به هیچ عنوان برخورد قهر آمیز و تند با آنها نیست اما بسیاری از شهروندان در تماس‌های مکرر با پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی ضمن ابراز گلایه از بی‌انضباطی موتورسیکلت‌سواران خواستار برخورد پلیس با رفتارهای مخاطره آمیز و خارج از قوانین و مقررات رانندگی این دسته از وسایط نقلیه شدند.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه موتورسیکلت‌سواران متخلف موجب بروز ناهنجاری و برهم زدن انضباط ترافیکی در پایتخت شده‌اند گفت: پلیس راهور ناجا با اولویت بخشی به کار فرهنگی موضوع برخورد با موتورسیکلت سواران مختلف را در دستورکار خود قرار داده است.
رییس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه در ابتدای امر تلاش می‌کنیم در لایه‌های مختلف اقدام به آموزش و فرهنگ‌سازی و جلب توجه موتورسیکلت سواران به رعایت مقررات ایمنی و رانندگی صورت گیرد افزود: موتورسیکلت‌سوارانی که قوانین و مقررات را رعایت نکنند مورد برخورد پلیس قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه کار آموزش موتورسیکلت‌سواران از مرکز ترخیص موتورسیکلت در خیابان خلیج آغاز شده و به نقاط پرتمرکز مانند بازار، خیابان جمهوری و سه راه امین حضور نیز به زودی گسترش می یابد به ایسنا گفت: در عین حال پلیس برابر وظایف ذاتی خود و در راستای ارتقای ایمنی و جلوگیری از بروز حوادث مجبور است با موتورسیکلت سواران متخلف برخورد کند.
رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه در بحث موتورسیکلت‌ها به پلیس بزرگراه ابلاغ شده است به طور جدی با موتورسواران فاقد کلاه ایمنی برخورد و نسبت به توقیف آنها اقدام کند گفت: متاسفانه تصادفات موتورسیکلت سواران در بزرگراه‌ها معمولا یا منجر به نقص عضو شده و یا مرگ راکب سرنشین موتورسیکلت را به همراه دارد. لذا برای جلوگیری از این امر پلیس به شدت در بزرگراه‌ها با موتورسیکلت سواران متخلف برخورد می‌کند.
وی مشکل اصلی موتورسیکلت‌سواران را سرعت غیرمجاز آنها دانست و گفت: بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت سواران در تهران هم‌اکنون قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند که این امر باید سریعا اصلاح شود.
رییس پلیس راهور تهران افزود: متاسفانه خیلی از موتورسیکلت سواران کلاه ایمنی خود را به دسته موتور آویزان کرده و هنوز به این باور نرسیده‌اند که این وسیله ایمنی می‌تواند از مرگ آنها جلوگیری کند. از سوی دیگر بحث حمل بار غیرمجاز و ایجاد مزاحمت برای شهروندان با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات رانندگی و ایجاد ناامنی برای عابران پیاده نیز از دیگر مشکلات موتورسیکلت‌ها در تهران است.
معاون عملیات پلیس راهور تهران:
برخورد تیم عملیات ویژه پلیس راهور با ۵۰ هزار تخلف در تهران
توقیف ۳۲۰۰خودرو و موتورسیکلت متخلف در پایتخت
سرهنگ کرمی، معاون عملیات پلیس راهور تهران نیز با اشاره به طرح ضربتی برخورد با تخلفات در تهران به ایسنا گفت: هدف از اجرای این طرح ایمن سازی معابر و جلوگیری از بروز تخلفات حادثه ساز است که بر این اساس گروه عملیات ویژه پلیس راهور تهران از ۱۳ مهرماه سال جاری تا کنون ضمن اعمال قانون ۵۰ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در پایتخت بیش از ۲ هزار موتورسیکلت متخلف و یک هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی متخلف را توقیف و روانه پارکینگ کرده است.
رییس پلیس بزرگراه‌های تهران:
برخورد روزانه با ۲ هزار خودرو و موتورسیکلت در بزرگراه‌ها
توقیف روزانه ۱۰۰ خودرو و موتورسیکلت متخلف
سرهنگ گودرزی مهر، رییس پلیس بزرگراه‌های تهران نیز با اشاره به اینکه در اجرای طرح ضربتی برخورد با تخلفات، در بزرگراه‌ها با سرعت و سبقت غیرمجاز، موتورسیکلت‌های فاقد کلاه ایمنی و تردد کننده در خلاف جهت، عدم استفاده از کمربند ایمنی و صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی برخورد می‌شود گفت: بر این اساس روزانه حدود ۲ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در بزرگراه‌های پایتخت اعمال قانون می‌شوند که از این تعداد حدود یکصد دستگاه خودرو و موتورسیکلت به دلیل تخلف حادثه ساز توقیف و روانه پارکینگ‌ها می‌شوند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي