خدمات دندانپزشکی رایگان به دانش آموزان ابتدایی

۱۳۸۹/۰۸/۰۵ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://ylym.files.wordpress.com/2008/07/children-teeth.jpg
مدیر کل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به دانش آموزان دوره ابتدایی در سراسر کشور خبر داد.

حسن ضیاء الدینی افزود: طبق توافقی که بین وزارت بهداشت، رفاه و آموزش و پرورش انجام شده، در سال تحصیلی جاری دانش آموزان دوره ابتدایی می توانند با مراجعه به مراکز خدمات درمانی و بهداشتی که از طریق آموزش و پرورش استانها معرفی می شود برای ترمیم دندانهای خود مراجعه کنند.

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کشیدن و جراحی دندانهای شیری و دائمی، ترمیم دندان شماره 6 از مهمترین خدماتی است که از طریق این مراکز به دانش آموزانی که تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، خدمات درمانی شهری و روستایی هستند ارائه می شود.

ضیاء الدینی درباره دانش آموزانی که تحت پوشش بیمه نیستند، گفت: طبق توافق انجام شده، این دانش آموزان با ارائه معرفی نامه از سوی مدرسه به سازمان بیمه گر، بیمه می شوند و می توانند از خدمات ارائه شده همچون سایر دانش آموزان استفاده کنند.

وی همچنین از توزیع دهان شوی فلوراید در سال تحصیلی جاری در بین دانش آموزان همه مدارس تهران خبر داد و گفت: متاسفانه در سال تحصیلی گذشته وزارت بهداشت نتوانست دهان شوی بین دانش آموزان توزیع کند که گویا این مشکل در سال جاری مرتفع شده است و به زودی توزیع آن را آغاز می کنیم.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي