امروز دمای هوای تهران به ۴۳ درجه می رسد

۱۳۸۹/۰۴/۱۵ | برچسب‌ها: | 0نظرات


فردا دمای هوای تهران به ۴۳ درجه می رسد که بالاترین درجه دما طی این روزهاست.
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور با اعلام اینکه بیشینه هوای تهران امروز دوشنبه ۴۱ درجه سیلیسیوس بوده گفت: فردا دمای هوای تهران به ۴۳ درجه می رسد که بالاترین درجه دما طی این روزهاست.
پرویز رضازاده با اعلام اینکه طی چهار روز گذشته دمای هوای بین ۳۹ تا ۴۰ درجه بوده تاکید کرد: روز ۱۲ تیرماه دمای هوا ۴۳ درجه سانتیگراد بود. البته بر خلاف تصور عمومی شرایط هوای کشور در این فصل سال اصلا غیرعادی نیست بلکه روندی طبیعی طی می کند.
این کارشناس هواشناسی با مقایسه هوای تیرماه سال ۱۳۵۲ با تیرماه امسال افزود: روش اندازه گیری دما و جایگاه سنجش هواشناسی در این سالها هیچ تفاوتی نکرده است به طوری که ما همچنان با سنجش دستگاههای نصب شده در فرودگاه مهرآباد اعلام وضعیت می کنیم. بر این اساس مقایسه دوره زمانی تابستان امسال با مدت مشابه ۳۷ سال پیش حامروز دمای هوای تهران به ۴۳ درجه می رسداکی از وضعیت یکسان میزان گرمای هوا در این دو دوره زمانی است. به عنوان مثال در روز ۲۳ تیرماه سال ۵۲ دمای هوا همانند فردا ۴۳ درجه سیلیسیوس بوده است.
رضازاده تصریح کرد: یک روز بعد یعنی در روز ۲۴ تیرماه ۳۷ سال پیش درجه هوا ۴۱ درجه، ۲۶ تیر ۳۹ درجه و روز ۲۵ تیر به ۳۷ درجه کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه دمای هوا با جزئیات دقیق اعلام می شود، افزود: بعضی از شهروندان تصور می کنند رسانه ها دمای واقعی هوا را اعلام نمی کنند در حالی که دمای هوا در روز گذشته (یکشنبه) ۳۹٫۲ درجه، روز شنبه ۳۹٫۶ درجه و جمعه نیز ۴۰٫۲ درجه بوده که در رسانه ها نیز همین اعداد اعلام شده است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي