صعود برزیل ،پرتغال،اسپانیا و شیلی به دور بعدی جام جهانی ۲۰۱۰

۱۳۸۹/۰۴/۰۵ | برچسب‌ها: | 0نظرات

درآخرین دیدارهای گروه هفتم جام جهانی که عصرجمعه به صورت همزمان برگزار شد، برزیل و پرتغال با تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند و ساحل عاج با ۳ گل کره شمالی را شکست داد.
پرتغال و برزیل در ورزشگاه دوربان شهر دوربان با هم پیکار داشتند. داور این مسابقه بنیتو آرچوندیا از مکزیک بود و در طول ۹۰ دقیقه ۷ بار بازیکنان دو تیم را با کارت زرد خود جریمه کرد. تساوی بدون گل دو تیم باعث شد تا پرتغال با ۵ امتیاز به دنبال برزیل ۷ امتیازی راهی دور دوم شود و ساحل عاج با وجود پیروزی سه برصفر برابر کره شمالی نتواند در ادامه رقابت ها حضور داشته باشد.
گل های ساحل عاج را در دیدار برابر کره شمالی توره (۱۴)، روماریچ (۲۰) و کالو(۸۲) به ثمر رساندند. داور مسابقه در ورزشگاه ام بومبلای شهر نلسپرویت آلبرتو اوندیانو ماینکو از اسپانیا بود و بر خلاف بازی آلمان – صربستان حتی یک بار هم از کارت های زرد و قرمز خود استفاده نکرد.
به این ترتیب برزیل در دور بعد با تیم دوم گروه هشت مسابقه می دهد و پرتغال هم حریف صدرنشین گروه آخر رقابت ها خواهد بود که تا ساعتی دیگر مشخص خواهد شد.
ساحل عاج با ۴ و کره شمالی هم بدون امتیاز رقابت های خود در آفریقای جنوبی را به پایان بردند.
اسپانیا و شیلی نیز آخرین تیم های راه یافته به دور یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ شناخته شدند.
رقابت های دور گروهی جام جهانی ۲۰۱۰ به میزبانی آفریقای جنوبی پایان یافت و تمامی ۱۶ تیم راه یافته به دور دوم این مسابقه ها مشخص شدند.
درآخرین بازی های دور گروهی جمعه شب اسپانیا و شیلی توانستند راهی دور بعد شوند.
در سومین روز رقابت های گروه هشتم، اسپانیا در ورزشگاه تشوانه شهر پرتوریا توانست شیلی را با گلزنی داوید ویا و آندرس اینیستا ۲ بر یک شکست دهد و به عنوان صدرنشین گروه h به دیدار پرتغال، تیم دوم گروه هفت رقابت ها برود.
میار در دقیقه ۴۷ تک گل شیلی را به ثمر رساند. مردان مارچلو بیلسا، سرمربی آرژانتینی شیلی با ۶ امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر در مکان دوم جدول گروهشان ایستادند و در دور یک هشتم نهایی پیکاری سخت و تکراری با برزیل، قهرمان گروه هفت رقابت ها خواهند داشت. این دو تیم در دور مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی دو بار با هم بازی داشتند. شیلی از دقیقه ۳۸ با اخراج استرادا مقابل قهرمان یورو ۲۰۰۸ ده نفره بازی می کرد.
در دیگر دیدار همزمان گروه هشتم در مانگوآنگ بلوم فونتین سوئیس و هندوراس با تساوی بدون گل به کارشان پایان دادند و از جام جهانی ۲۰۱۰ کنار رفتند. سوئیس ۴ امتیازی در صورت برد هندوراس با اختلاف ۲ گل می توانست به جای شیلی راهی دور بعد شود. هندوراس هم با این تساوی با یک امتیاز از جام نوزدهم خداحافظی کرد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي