اخبار نقل وانتقالات فوتبال ایران در روز دوشنبه 31 خرداد

۱۳۸۹/۰۴/۰۱ | برچسب‌ها: , | 0نظرات

مذاكرات باشگاه استقلال با مبعلی ادامه دارد
درحالی كه به نظر می‌رسید مذاكرات ایمان مبعلی با باشگاه استقلال نهایی شده طرفین هنوز برای عقد قرارداد به توافق نهایی نرسیده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، مذاكرات روز گذشته ایمان مبعلی با باشگاه استقلال منتج به عقد قرارداد بین طرفین نشد.
مبعلی كه ظهر روز گذشته در باشگاه استقلال حاضر شد و مذاكرات اولیه خود را با این باشگاه انجام داد در مصاحبه ای از مثبت بودن این مذاكره و بستن قرارداد با این تیم خبر داده بود اما در ادامه این گفت و گوها سر مسائل مالی طرفین به نقطه نظر مشترك نرسیدند.
قرار است مذاكرات مبعلی و استقلال امروز نهایی شود.

* موسوی با استقلال قرارداد نبسته است

ایمان موسوی بازیكن فصل گذشته تیم مقاومت سپاسی از جمله بازیكنانی است كه مورد توجه استقلال قرار دارد. وی مذاكراتی را با مسئولان این تیم انجام داده اما هنوز قراردادی نبسته است.
موسوی از جمله بازیكنانی است كه در تیم امید بازی می كند.

مهاجم پاختاكور در تمرین سپاهان حاضر شد
مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال پاختاكور در تمرین سپاهان حاضر شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، نیوارد یامور بازیكن فصل گذشته تیم پاختاكور كه از مدت های قبل مورد توجه كادرفنی سپاهان قرار گرفته بود، روز گذشته با لباس شخصی در محل تمرین سپاهان حاضر شد.
ظاهرا روند مذاكرات باشگاه سپاهان با این بازیكن مثبت بوده و اگر مشكلی پیش نیاید به زودی این مهاجم با سپاهان قرارداد امضا می كند.

* تنها غایبان تمرین سپاهان مهدی رحمتی، جان واریو و ابراهیم توره هستند. ظاهرا قرار است جان واریو در اردوی تركیه به جمع طلایی پوشان اضافه شود.

* سپاهان برای افزایش قدرت خط حمله خود همچنان به دنبال بازیكن است. میلاد میدوادی یكی از گزینه های این باشگاه است. البته میداودی مذاكرات مثبتی هم با باشگاه استقلال داشته است.

* جواد كاظمیان همچنان یكی از گزینه های مورد نظر سپاهان در سمت راست است. این بازیكن احتمالا ظرف روزهای آینده با مسئولان این باشگاه وارد مذاكره می شود.

هوگو بروس وارد تهران شد
مربی 58 ساله بلژیكی بامداد روز دوشنبه جهت مذاكره با مسئولان باشگاه استیل آذین وارد ایران شد.
به گزارش خبرگزاری فارس بروس كه سابقه قهرمانی در رقابت های لیگ بلژیك را داشته به دعوت مسئولان باشگاه استیل آذین و برای مذاكره در خصوص همكاری با این باشگاه در فصل جدید رقابت های لیگ برتر باشگاه های كشور وارد تهران شد.
این مربی بلژیكی از سوی پاینده مدیر روابط عمومی استیل آذین مورد استقبال قرار گرفت و روز دوشنبه (امروز) با مسئولان این باشگاه دیدار و گفت و گو می كند.

سایت باشگاه استیل آذین درباره سوابق این مربی نوشته است: "هوگو بروس در زمان بازیگری 24 بار پیراهن تیم ملی بلژیك را بر تن كرده و از سال 1988 فعالیت خودش را در عرصه مربیگری آغاز كرده است. این مربی به همراه باشگاه بروژ بلژیك دو بار عنوان قهرمانی مسابقات لیگ این كشور را به دست آورد و پس از آن در باشگاه اندرلخت این افتخار را تكرار كرد. این مربی به همراه گنك هم سابقه نایب قهرمانی در مسابقات لیگ بلژیك را داشته است. هوگو بروس سه بار به عنوان بهترین مربی سال فوتبال بلژیك انتخاب شد. "

اطلاعیه باشگاه ذوب‌آهن درباره انتقال آشوبی به استقلال
باشگاه ذوب‌آهن با صدور اطلاعیه‌ای از بدقولی آشوبی به این باشگاه و حضور در استقلال انتقاد كرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال پیوستن فرزاد آشوبی به استقلال پس از مذاكره با ذوب آهن، این باشگاه اطلاعیه ای صادر كرد.
متن اطلاعیه باشگاه ذوب آهن كه روی خروجی سایت این باشگاه قرار گرفته به شرح زیر است:

"در فصل نقل و انتقالات بازیكنان لیگ برتر فوتبال كشور گاهاً اتفاقات عبرت انگیز و جالب توجهی رخ می دهد. با شروع این بازار مكاره و با رخدادهای پشت پرده آن، می توان سره را از ناسره تشخیص داد و به قولی چهره حقیقی و واقعی بسیاری از افراد مدعی رو نمایی می گردد.

فرزاد آشوبی بازیكن آزاد تیم فوتبال مس كرمان مصداق این ماجراست كه با توجه به مورد نظر بودن برای انتقال به باشگاه ذوب آهن، خود نیز در قول و قرارهای محكم و به قول خود ایشان مردانه و شرافتمندانه و با تكرار چنین قول و قرارهایی در جلسه حضوری و گفت‌وگوهای تلفنی با مسئولین باشگاه ذوب آهن و البته در مصاحبه های متعدد با خبرگزاری‌ها، مطبوعات مكتوب و سایت باشگاه ذوب آهن، از قول و قرار مردانه خویش با ذوب آهن سخن می گوید و این كه انتخاب اول و آخر او تنها ذوب آهن اصفهان است و ذكر این كه دو فصل خوب را در فوتبال اصفهان و همراه با تیم فوتبال ذوب آهن سپری خواهد كرد؟!

او حتی در گفت و گوها و جلسه حضوری به این مساله اشاره می‌كند كه استخاره پدرم خوب آمده است و پس از كسب اجازه از مدیر عامل باشگاه ذوب آهن برای عمل جراحی همسر خویش، ثبت قرار داد رسمی خود با این باشگاه را به چند روز بعد موكول می كند. دلایل ذكر شده متعدد فرزاد آشوبی مبنی بر این كه به هزار و یك دلیل ذوب آهن را به عنوان تیم دو فصل آینده خود انتخاب كرده است و تكرار این دروغ واضح كه با وجود داشتن پیشنهادهای مالی بهتر، ملاك او تنها پول نیست، مزید بر علت می‌گردد كه بسیاری از افراد با خبر از این گفته ها و ادعاها، تصور كنند كه آشوبی همان بازیكن اخلاق گرایی است كه در گوشه و كنار از آن سخن می رود.

فرزاد آشوبی كه در مصاحبه های خود در طول یك هفته اخیر بر قول مردانه خویش به مدیریت شفاف و با صداقت باشگاه ذوب آهن اشارات بسیاری كرده و تیم فوتبال ذوب آهن را صاحب جایگاهی می داند كه همه پارامترهای خواستنی او را اجابت می نماید، در این میانه حتی به این نكته نیز اشاره می كند كه با دادن پیشنهاد مالی سنگین، اسقلالی ها را كه به دنبال قرارداد با او هستند كنار زده و ادعا می كند كه به پرسپولیس هم دیگر تا آخر عمر باز نمی گردم و بر این مساله پافشاری می كند كه ملاك برای او پول نبوده و نخواهد بود و هیچ پیشنهادی او را اغوا نخواهد كرد اما آن چه به وقوع می پیوندد حدیث تلخ بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران است و قصه تكراری پول و پول و پول ... به ناگهان در یك چرخش یك شبانه روزی، پیشنهاد سنگین مالی استقلال به قولی او را به چنین گفته ای به مسئولین باشگاه ذوب آهن می كشاند كه با وجود قرارداد مالی بسیاری بالای استقلالی ها، اغوا شده و آینده و زندگی ام را با قرارداد مالی بالای آبی پوشان بهتر تامین می بینم.

این جاست كه حكایتی تكراری دیگر بار تكرار می شود و قول های مردانه در برابرچك های مملو از صفرهای قیمت دار، جان می بازند و به یكباره همه چیز رنگ عوض می كند. سنگ بزرگی را كه قرار بود توسط آشوبی پیش پای استقلالی ها گذاشته شود، با پیشنهاد پولی قابل توجه این باشگاه به آقای آشوبی به فراموشی سپرده می شود و این گفته كه به هیچ وجه قصد ندارم با پیوستن به استقلال، هواداران پرسپولیس را با خود در گیر سازم در دنیای پول های كلان محلی از اعراب ندارد.

در هر حال به نظر می رسد باشگاه ذوب آهن كه از گذشته تاكنون، به دور از زد و بندهای رایج و پشت پرده فوتبال ایران به فعالیت خود در بالاترین سطح ورزش كشور به طور اعم و فوتبال ایران به طور اخص ادامه داده است و موفقیت خود را مدیون افرادی می داند كه حرف و قول و عملشان از هر چیزی مهم تر بوده و هست، برنده واقعی این بازار مكاره و پر از دروغ باشد. چرا كه فرزاد آشوبی نشان داد كه با حضور خود در ذوب آهن اصفهان و با رفتار و كرداری چندگانه و پر از ریا، این مجموعه یكدست و هماهنگ را دچار نا خالصی می نمود. "

آشوبی: هر چقدر می‌خواهند بیانیه دهند، شخصیت من زیر سؤال نمی‌رود
هافبك تیم فوتبال استقلال گفت: بیانیه باعث نمی‌شود شخصیت یك نفر زیر سؤال برود.
فرزاد آشوبی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره بیانیه باشگاه ذوب آهن اظهار داشت: آنها حق دارند ناراحت باشند. اگر این طور احساس راحتی به آنها دست می دهد من مشكلی ندارم و فقط از باشگاه ذوب آهن عذرخواهی می كنم.

وی افزود: یكسری مطالبی كه در این بیانیه آمده حقیقت ندارد. من از استقلال پیشنهاد مالی سنگین نداشتم و دلایلم برای عدم حضور در ذوب آهن را به آقای دلیلی مدیرعامل باشگاه گفتم. از جمله اینكه خانواده ام در تهران راحت تر هستند و من نمی توانستم راحتی آنها را در نظر نگیرم.

بازیكن فصل گذشته مس كرمان ادامه داد: قبول دارم كه با مسئولان باشگاه ذوب آهن حرف زدم و قول و قرار گذاشتم و قرار هم بود به این قول و قرار پایبند باشم اما شرایط مالی بهتر باعث نشد به اصفهان نروم. امیدوار هستم نگرش مسئولان باشگاه همانی نباشد كه در این بیانیه آمده است.

آشوبی با تاكید بر اینكه از باشگاه ذوب آهن عذرخواهی می كند، تصریح كرد: اگر لازم باشد 10 بار دیگر هم عذرخواهی می كنم و این باشگاه هر چقدر كه بخواهد می تواند بیانیه بدهد اما حرف های زده شده در یك بیانیه نمی تواند باعث زیر سؤال رفتن شخصیت یك نفر شود. این روش درستی برای بیان انتقاد نیست. فكر می كنم این باشگاه اگر این موضوع را این گونه بسط نمی داد بهتر بود.

هافبك استقلال خاطر نشان كرد: آوردن بحث پولی در بیانیه نمی تواند كار قشنگی باشد. به هر حال من از باشگاه استقلال هم می خواهم واكنشی نشان ندهد چون برایم مهم نیست. استقلال تیم بزرگی است و بازی در این تیم برای هر بازیكنی افتخار است.

رضایی: در پرسپولیس جایگاه ثابتم در تیم ملی را پس می‌گیرم
مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: بهترین بازی‌هایم را برای تیم كاشانی و دایی انجام خواهم داد تا جایگاه ثابتم را در تیم ملی پس بگیرم.
غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزازی فارس اظهار داشت: خوشبختانه استارت خوبی برای حضوری موفق در سه جام زدیم و در چند روز آینده با اضافه شدن چند بازیكن دیگر سعی خواهیم كرد با تمرینات بدنسازی فشرده به شرایط صد در صد آرمانی در اردوی آلمان برسیم.
وی افزود: پس از مدت‌ها به خواسته خود رسیده و به پرسپولیس آمده‌ام و بهترین بازی‌هایم را برای تیم كاشانی و دایی انجام خواهم داد تا جایگاه ثابتم را در تیم ملی پس بگیرم.
رضایی ادامه داد: آنقدر به خودم اعتقاد دارم كه اعلام می‌كنم یكی از بازیكنان موفق فصل آینده فوتبال ایران من هستم. امیدوارم با اعتماد دایی به خواسته خودم برسم.
رضایی در خصوص سایر مهاجمان پرسپولیس گفت: عاشق رقابت هستم، قطعا پرسپولیس برای اینكه خطرناك‌تر و زهردارتر در خط حمله باشد نیاز به فورواردهای درجه یك دارد كه امیدوارم با حضور چند بازیكن دیگر خط حمله ما قوی‌تر شود چون هوادران ما عاشق فوتبال هجومی هستند.
وی افزود: جای كسی به پرسپولیس نیامده‌ام و سعی خواهم كرد خلاقیت‌های خودم را در این تیم بزرگ به نمایش بگذارم.

معدنچی: به خاطر هواداران پرسپولیس به استقلال نرفتم
هافبك جدید تیم فوتبال استیل‌آذین گفت: به خاطر هواداران پرسپولیس تصمیم گرفتم به استقلال نروم.
مهرزاد معدنچی بعد از پیوستن به استیل‌آذین در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره بازگشت به فوتبال ایران و انتخاب استیل آذین صحبت های زیر را مطرح كرد.

فارس: با ثبت قرارداد در هیات فوتبال خیال خودت را راحت كردی؟

بله، پس از كش و قوس هایی كه در این چند روز داشتم راحت شدم.

فارس: قرار بود پرسپولیسی شوی اما سر از استیل آذین در آوردی؟

من هم دوست داشتم به این تیم بروم اما این اتفاق نیفتاد. اكنون با استیل آذین قرارداد بستم و از امروز هم در تمرین این تیم شركت می كنم. وقتی با تیمی قرارداد امضا می كنم با تمام وجود بازی می كنم. امیدوارم بتوانم روزهای خوبی داشته باشم.

فارس: چرا نشد كه به پرسپولیس بروی؟

دوست ندارم درباره این موضوع صحبت كنم.

فارس: اما هواداران این تیم دوست دارند بدانند چرا معدنچی به تیم سابقش برنگشت؟

من فقط برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می كنم و اگر سئوالی درباره استیل آذین دارید بپرسید. اكنون بازیكن این تیم هستم و نباید به تیم های دیگر فكر كنم.

فارس: هنوز 24 ساعت نشده كه بازیكن استیل‌آذین شدی پس هنوز هم یك پرسپولیس به شمار می روی.

من نگفتم پرسپولیسی نیستم اما هنوز اثر انگشتی كه برای استیل آذین زده ام روی دستم باقی مانده است. فكر می كنم حرفی از پرسپولیس نزنم بهتر است.

فارس: استیل آذین را برای این انتخاب كردی كه پرسپولیسی های زیادی در این تیم هستند.

یكی از دلایلش همین بود. بهتر از این بود كه به استقلال بروم.

فارس: پیشنهاد استقلال چقدر جدی بود؟

صحبت هایی با من شد تا با این تیم همكاری كنم اما به خاطر مسائل حاشیه ای كه به وجود می آمد نتوانستم قبول كنم. البته هنوز نتوانستم با مسئولان استقلال صحبت كنم تا از آنها بابت پیشنهادشان تشكر كنم. من دوسال در پرسپولیس بازی كردم و هواداران این تیم را دوست دارم و به احترام آنها به استقلال جواب رد دادم. بازیكنی نبودم كه در حاشیه باشم و به مسئولان این تیم گفتم اگر به این تیم بیایم كشش مسائل حاشیه ای را ندارم. می خواستم پولی كه از این باشگاه بگیرم به همان اندازه كارآیی داشته باشم و اگر به این تیم می رفتم پولم حلال نمی شد بنابراین این مسئله دوستانه حل شد. از انتخاب استیل آذین راضی هستم و به دلیل مدیر دلسوزی كه دارد با دل و جان برای این تیم بازی خواهم كرد.

فارس: رقابت در این پستی كه هستی در استیل آذین سخت است.

من به این مسئله فكر نمی كنم. به این فكر می كنم كه بتوانم برای این تیم مفید باشم.

فارس: ارنج كردن تیم استیل آذین هم سخت شده است.

با امكاناتی كه در باشگاه استیل آذین دیدم شرایط را برای موفقیت هموار دیدم اما چون خودمان توقع را بالا بردیم كار سختی داریم. شاید این تیم بازیكنان اسمی زیاد جذب كرده اما رقابت به این راحتی نیست.همه اكنون منتظرند تا ببینید استیل آذین چكار می كند و این مسئولیت را بیشتر می كند.

فارس: چرا از فوتبال امارات دل بریدی؟

واقعیت این است كه پیشنهادی از تیم های اماراتی نداشتم. البته پیشنهاد الشارجه بود اما دلیل اینكه تا حدودی طول كشید تا تصمیم گیری كنم این بود كه قانون لیگ امارات برای جذب بازیكنان آسیایی تغییر كرد و آنها دیگر بازیكن آسیایی نمی گیرند و بدین ترتیب لیگ امارات برای ما تمام شد اما به صراحت و صداقت می گریم اگر از لیگ امارات پیشنهاد داشتم به ایران بر نمی گشتم. فكر می كنم اگر آدم در صحبت هایش صداقت داشته باشد بهتر است.

فارس: چرا نمی خواستی به لیگ ایران برگردی؟

چون در امارات هم به لحاظ مالی بهتر بود و هم آرامش داشتم. لیگ این كشور هم سطح خوبی داشت. در 3 سالی كه در این لیگ بازی كردم فوتبالم پسرفتی نداشت. این لیگ با مربیان بزرگ خارجی در سطح خوبی قرار دارد.

فارس: اگر پسرفت نداشتی پیشرفتی هم نداشتی. اگر پیشرفت داشتی امروز باید در اروپا بودی نه ایران، درست نیست؟

رفتن به تیم های اروپایی مثل غذا خوردن در یك رستوران نیست. باید شرایط خوبی داشت تا به اروپا رفت. بازی های ملی مهم است و اینكه تیم ملی در شرایط خوبی باشد. وقتی تیم ملی به جام جهانی نرفته، رفتن بازیكنان ایرانی به اروپا به این راحتی نخواهد بود. ضمن اینكه من اگر پیشنهادی از اروپا هم داشته باشم نمی روم چون دوست ندارم و تا كنون هم پیشنهادی از تیم های اروپایی نداشتم.

فارس: با دیدن بازی های جام جهانی جای ایران را خالی می بینی یا نه؟

جای ایران همیشه خالی است اما یكسری اتفاقات افتاد و ما نتوانستیم به جام جهانی برویم. باید تلاش كنیم در جام ملت های آسیا قدرت خودمان را پیدا كنیم. باید این جرات را در خود تقویت كنیم. نباید در باد سال های گذشته بخوابیم.

شفق: رفتم اما امیدوارم تراكتورسازی قهرمان آسیا شود
مدیرعامل مستعفی باشگاه تراكتورسازی تبریز گفت: امیدوارم ادامه برنامه پنج ساله باشگاه كه در نهایت كسب مقام قهرمانی آسیا است محقق شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، متن نامه ناصر شفق پس از استعفا از مدیرعاملی باشگاه تراكتورسازی به شرح زیر است:

"هوالمعشوق

باد را بگو نسیم گون بوزد، قاصدك ها دلشان نازك است به صـدای باد خوابـشان آشفته می شـود. تن بی تن پوش لاله ها را بنگر! گرچه گرمند و زیبا هنوز، لیك وقت سفر است درنگ جایز نیست. یك دشت پر از لاله با ملائك، خواب از چشم مهتاب می رباید. آفتاب صبحگاهی، مهربان منتظر است. ابرها را بگو پائین بیایند، پائین تر … دشت پر از لاله، معبد فرشته هاست...می بینی چقدر آرام و ناز خوابیده اند … می خواهی اشك هایم بالش لاله ها باشد؟ …

باز بگو آرامتر … برادرم دست ندارد … پایش زخمی است … پدرم كجاست؟ چرا صدایش خش دارد؟ … گلویش پاره است !!… شوی ام دلش ترك برداشته با گلوله … برای بچه هایم ؟! پسرم بدون پیشانی بند هم زیباست!!! نه اینكه مادرش باشم و بگویم … تن بی سر پیشانی بند نمی خواهد ...

دخترم گریه مكن، اشك مریز … ببین بابایت چه لبخند ملیحی دارد!! … یك آسمان ابر شلوارپوش، خنده كنان ، ناز كنان … مهر تابان ، ماه مست … كوه حیران، رود و صحرا، دست در دست …

دُرناها هم! گرچه فصل خُرماست آواز غریبی زمزمه كنان با بال و پر … چون ملائك … از فرش تا عرش … یك جهان " جهان آرا "… با ستاره هایی روشن تر از چشم خورشید نامش " باكری " یادش "همت " نازش زینت دل و دین " زین الدین " با خرازی ... شفیع زاده ... یاغچیان... تجلایی... وگل های دیگر ...

جناب آقای مهندس علی كفاشیان
ریاست محترم فدراسیون فوتبال

تقدیر بر این بود كه در دوران ریاست جنابعالی بر فدراسیون فوتبال ایران پدیده دوست داشتنی فوتبال تیم تراكتورسازی دوباره متولد شود و آن هم چه تولدی پر شكوه، با ابهت زیبا و باوقار ... سهند و سبلان و .... دماوند هم.... تراكتور فرزند آذربایجان نذر حضرت زهرا(س) ،مهد شیعه ، مشهد عارفان ، شهر عاشقان ، خاكش سرمه چشم ایران زمین ... هوادارانش ... دلشان پاك وقلبشان بی آلایش ... و روحشان به بلندای آفتاب عالمتاب ... قامتشان رعنا ... توگوی تن "عباس " است تناشان... بلند اختر ونكومنظر ، دوش به دوش ، كتف به كتف، پی هم زنجیروش به آئین سیاوش، سینه زن پرچمدار كربلا، ابولفضل علمدار... به اشارت قافله سالاركاروان ... فرزندخلف امام(ره) "رهبر فرزانه انقلاب " جان فدای ایران می كنند...

و باز تقدیر بر این بود كه در زمان آن عزیز و ارجمند از این باشگاه مردمی كه همچون پاره تنم می ماند جدا شوم و به رسم یادگار گزارش كوتاهی از آنچه در این مدت كوتاه سپری شد به امانت به نسل آینده وا می گذارم ...

تلخ و شیرین ... هرچه بود گذشت ... این باشگاه را در زمانی تحویل گرفتم كه دو كارخانه بزرگ آذربایجان تراكتورسازی و ماشین سازی تصمیم بر عدم تیمداری داشتند... دو راهی مانده بودم و تصمیم سخت ، لیك با توكل بر خدای لایزال به دنبال یك صعود رویایی بودم ... چرا كه تیم محبوبم هشت سال بود كه رنگ برتر ندیده بود و در شهرم حال وهوای "قوری گل " خشكیده بودو درناها به قصد نوشیدن آب در آن اتراق نمی كردند...

به همت هواداران پر خروش آن و حمایت مسئولین كارخانه بالاخص آقایان محمدرضا زمانلو و صفر نژاد و محمودی، كنعانی ومسئولین استان و بالاخص دكتر فرهنگی وسرداران گرامی شاكری ، ششگلانی و سردار دلاور لشگر عاشورا علی اكبر پورجمشیدیان، مهندس غفاری و دكتر پزشكیان به لیگ برتر آمدیم...

و چه خون دلی خوردیم در این راه وقتی یك شهر مربی جوان این تیم را نمی خواستند با چه مرارتی آنچه را درست می پنداشتیم جایگزین مربی قدرتمندی چون "نادر دست نشان " كردم ... و وقتی در مقابل تیم شیرین فراز در تبریز سه بر یك باختیم و هیاهوی حیا كن و رها كن برای مربی سر دادند در یك تصمیم مدیریتی كه منجر به قهرمانی لیگ یك گردید قرار داد فصل بعد مربی تیم كمالوند را تنظیم نمودم چون به این مربی اعتقاد داشتم و می دانستم بار ما را از زمین برخواهد داشت.

... لیگ برتر شد و یك آسمان ستاره... با بوی پرستو كه عطر اقاقی ها را به چهار برعالم می پراكند و تراكتور قهرمانم چون طاووس پای به هركجا می گذاشت خیره می كرد رنگ چشمان دوستدارانش را ... و مایه فخر ومباهات آذربایجان شد این تراكتور...

جناب آقای كفاشیان

واقعیت آن است كه آنچه می ماند نام نیك است و مهر پایدار و نیكی را خزانی نیست از آن روی كه به نفس خود ارزش است و دل را دلبر است به آغوش خویش ... و اگر این باشگاه توانست چشم ها را به خود خیره كند از پی قدمتی بود كه بزرگان و پیشكسوتان این باشگاه سال ها خون دل خورده بودند و در سرما و گرما برای اعتلای نام این باشگاه تلاش كرده بودند و بیرق این باشگاه را بر كنگره آفاق با نسیم باد آواز خوانده بودند از ایوب شارقی تا كریم باقری از هدایت مهابادپور تا واسیلی گوجا ... و من كمترین و كوچكترین آنها بودم ... و اگر آبرو نیز بر آن دادم و گناه ناكرده را در بازی ابومسلم به گواه همه همراهان به گردن گرفتم از این بود كه محرومیت مربی و كسر ده امتیاز منجر به سقوط به لیگ یك می گردید.

به رسم آیین مردان مرد كه در عرصه دارو برد، پدید می آیند دل در گرو محبت همه هواداران دوست داشتنی آن داشتم كه چشم امیدشان بعد از هشت سال به این تیم دوخته شده بود و ناجوانمردی بود كه در آئین جوانمردان تاریخ چشم از حقیقت هستی بپوشم و فقط گلیم خود را از آب بیرون بكشم.

جناب آقای كفاشیان

مردم در قصه هایشان همیشه به پاكی حقیقت قسم می خورند و به هیمنه قدرت حتی اگر در خاك دفن شده باشند چه جمله ... مردم در قصه هایشان همیشه به پاكی حقیقت قسم می خورند و نه به همینه قدرت، حتی اگر در خاك دفن شده باشد !!

چه جمله زیبایی دارد آن "پیر دیر " كه مبادا بگذارید كسانی كه از جبهه و جنگ و جهاد گریزان بودند حاكم بر سرنوشت كشور باشند ... چه قهرمانان واقعی كه در آن معركه بی بدیل با كلماتی از جنس نور آواز می خواندند،در گرما با سفیر گلوله ها ... و وقتی كلام و شعراز آواز باز می ماند، موسیقی آغاز می شد به صدای چكاچك شمشیر ها ... و وقتی موسیقی هم باز می ماند از سرودن خمپاره ها ، رقص آغاز می شد ... دست افشان، پای كوبان ، آن هم میان خون، بی دست و سر ... عجبم نخورده باده، مستان مستان می شوند...

و در خاتمه لازم می دانم تشكر كنم از همه مسئولین نظامی، انتظامی،امنیتی و اداری استان بالاخص نماینده ولی فقیه امام جمعه محترم استان حضرت آیت ا... مجتهد شبستری و استاندار محبوب و ورزش دوست جناب آقای دكتر بیگی و نمایندگان محترم مجلس آقایان فرهنگی ،رحمانی، منادی، پزشكیان ، خدادادی ، اكبر نژاد ،حجه الاسلام و المسلمین جناب حاج آقا تاج الدینی معاونت محترم رئیس جمهور ،رئیس و معاونین محترم سازمان تربیت بدنی آقایان دكتر سعیدلو، دكتر سجادی و غلامعلی تاجیك ریاست محترم حراست، رئیس و اعضای هیات رئیسه محترم فدراسیون و بالاخص مهندس كفاشیان ، جناب آقای عزیز محمدی و دبیر كل محترم محمد مهدی نبی عزیزان در استان آقایان دكتر آژیده ، اشرف نیا، نجفی، دبیری ، سردار نوین ، ششگلانی، مهندس ابراهیمی ، اكبر غفاری همه نمایندگان مجلس شهرهای آذربایجان، كادر باشگاه و كادر تیم های پایه و بالاخص صادق پور حسین و سرپرست كادر فنی تیم بزرگسالان و بازیكنان و لیدر های پرتلاش و تك تك هواداران پرشور و فهیم و كلیه رسانه های كشوری و بالاخص رسانه های محلی و رئیس اداره صدا و سیما جناب آقای مهندس نواداد،كه هركدامشان در قلب من جای ویژه ای دارند تشكر و قدردانی می نمایم و دست یكایك آنان را می بوسم و هم اینك بزرگترین و مهمترین افتخارم این است كه خدمت گذار این باشگاه بودم و تا ابد هوادار، طرفدار و وفادار این باشگاه مردمی خواهم ماند (و كد هواداری " یك " متعلق به اینجانب می باشد).

و از همه هواداران عزیز می خواهم با مسئولین جدید باشگاه همكاری نمایند و امیدوارم ادامه برنامه پنج ساله باشگاه كه در نهایت كسب مقام قهرمانی آسیا و اهتراز پرچم مقدس و سه رنگ جمهوری اسلامی ایران منجر خواهد شد محقق شود. قلبم ریخت و نریخت به فردای دور ، به آسمان پر ستاره در فراسوی خیال . من بودم و دل و یك بغل مهر و من می ترسم از گناه و نفرین كه می توانستیم به مهر، آباد كنـیم صد جهان را با صد " جهان آرا " با " باكری " ، " همت " ، با " خرازی " و " زین الدین " . شفیع زاده ... یاغچیان... تجلایی... وگل های دیگر ...

و اقرار كنم هرقدمی اگر مثبت جلوه كرده است به عنایت ورحمت پروردگار عالمیان توبه پذیر و پرده پوش معصیت بوده است... "

یل یاتار طوفان یاتار
یاتماز تراختور پرچمی
یا علی
ناصر شفق

احمدی: به پرسپولیس آمده ام تا دروازه بان اول باشم
احمدی: به پرسپولیس آمده ام تا دروازه بان اول باشم
 
 دروازه بان جدید پرسپولیس می گوید برای گلر یک بودن به این تیم آمده است. ادعایش این است که به پرسپولیس آمده تا دروازه بان اول این تیم باشد.رقابت با علیرضا حقیقی که بارها اعلام کرده دروازه بان اول تیم است می تواند جالب باشد.با این حال احمدی می گوید« کاری به بقیه ندارم.انتخاب درستی کردم و از رقابت کردن نمی ترسم.فقط این را می دانم به پرسپولیس آمدم تا دروازه بان اول باشم»
او این را می گوید و ادامه می دهد«شرایط و پیشنهاد پرسپولیس خوب بود.با کاشانی صحبت کردم و به توافق رسیدم.حالا می توانم بگویم که یک پرسپولیسی هستم»
ادامه صحبت های احمدی مربوط به حضورش در شهرداری تبریز و قراردادی که قرار بود با این تیم بسته شود است.آنجا که او می گوید« با این تیم به توافق رسیدم اما در قرارداد داخلی که قرار بود منعقد شود بندی وجود داشت که ایراد داشت و من هم بعد از مشورت با مدیربرنامه هایم از امضای آن خودداری کردم، در نهایت قرار شد جلسه دیگری با این تیم داشته باشم اما آنها تماس نگرفتند تا پس از تماس پرسپولیسی ها این تیم را برای فصل جدید انتخاب کنم.»


کلاه کج: رضایت‌نامه ندهند، مجبورم در پرسپولیس بمانم
کلاه کج: رضایت‌نامه ندهند، مجبورم در پرسپولیس بمانم 

 

 اجبار.این کلمه است که عادل برای ماندن در پرسپولیس از آن استفاده می کند. هافبک تیم فوتبال پرسپولیس تهران می گوید که اگر مسئولان باشگاه پرسپولیس رضایتنامه اش را ندهند یکسال دیگر در این تیم می ماند« می دانم که ممکن است بازی هم به من نرسد اما دیگر هیچ چیز برایم فرقی ندارد.»

این را عادل کلاه کج می گوید و ادامه می دهد«هنوز تکلیفم با پرسپولیس مشخص نشده و دایی اعلام کرده بعد از اردوی اردبیل تکلیفم مشخص خواهد شد. با این حال فکر نمی کنم نیاز به صحبت با مسئولان باشگاه داشته باشم، چون حالا دیگر اسم مرا جزء لیست فروش گذاشته اند.»

وی ادامه می دهد«نمی دانم باید چه کار کنم.فقط می توانم صبر کنم تا قرار دادم با باشگاه به اتمام برسد.فکر نمی کنم امسال در پرسپولیس به من بازی برسد»


خلیلی: تا دو روز دیگر به توافق نرسیم، از پرسپولیس می‌روم
مهاجم تیم پرسپولیس گفت: اگر تا دو روز دیگر با مسئولان پرسپولیس به نتیجه نرسم به سایر پیشنهاداتم فكر می‌كنم.
به گزارش خبرگزاری فارس، محسن خلیلی پس از جلسه امروز با حبیب كاشانی در خصوص آخرین وضعیت خود با سایت باشگاه پرسپولیس گفت‌وگو كرده است.

از جلسه چه خبر؟

هیچی. خبر خاصی نبود. نشستیم و صحبت هایمان را مطرح كردیم. در مجموع جلسه خوبی بود.

بالاخره ماندنی هستی یا نه؟

معلوم نیست. قرار است ظرف 48 ساعت آینده در این مورد تصمیم گیری كنیم.

تصمیم گیری كنیم؟ یعنی دو طرف باید تصمیم بگیرند؟

بله. باشگاه یك سری شرط و شروط داشت و طبیعی است كه من هم به عنوان بازیكن آزاد شرایطم را اعلام كردم.

شروط مالی؟

نه به این شكل كه شما مطرح می كنید. من با پرسپولیس مشكل مالی ندارم. حاج حبیب هم حرفی در این مورد نزد. من همیشه با كمترین توقع مالی در پرسپولیس ماندم. باور كنید در این جلسه راجع به همه چیز صحبت كردیم جز مسائل مالی.

پس مشكل كجاست؟

به هرحال یك سری مسائل هست كه هنوز روشن نشده. یعنی نتوانستیم به طور كامل به توافق برسیم. اگر ظرف 48 ساعت آینده نتوانیم به توافق برسیم در مورد پیشنهادات تیم های دیگر فكر می كنم.

از پیشنهادهای خارجی چه خبر؟

چند پیشنهاد هست اما به خاطر خانواده ام ترجیح می دهم در یك تیم تهرانی بازی كنم.

پس تا 48 ساعت آینده...

امیدوارم به توافق برسیم. اما اگر نشد بابت جدایی از پرسپولیس و حضور در تیم های دیگر از هواداران رخصت می خواهم. به شخصه خاطرات خوبی با پرسپولیس داشتم. مدیون هواداران پرسپولیس هستم. بهترین خاطرات فوتبالی ام را با این تیم دارم امیدوارم همه شرایط برای حضور دوباره ام فراهم شود.


آشوبی، امیرآبادی و رحمتی با استقلال ثبت كردند
3 بازیكن تیم فوتبال استقلال با حضور در هیات فوتبال قراردادهای خود را به ثبت رساندند.
به گزارش خبرگزاری فارس، فرزاد آشوبی، مهدی امیر آبادی و كیانوش رحمتی ظهر امروز با حضور در هیات فوتبال تهران قراردادهای خود را با استقلال به ثبت رساندند.
رحمتی و آشوبی با قرارداد دو ساله و امیرآبادی با قراردادی یك ساله پیراهن استقلال را بر تن می كنند.

موسوی: مربی تیم ملی دانمارك به مس كرمان می‌آید
سرپرست تیم فوتبال مس كرمان از حضور مربی تیم ملی دانمارك در این باشگاه خبر داد.
ساسان موسوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: فتح‌ا... نژاد زمانی برای عقد قرارداد با مربی سابق تیم ملی دانمارك به ارمنستان رفته‌ است.این مربی در دو دوره جام جهانی به عنوان مربی روی نیمكت تیم ملی دانمارك حضور داشته و تخصص اصلی او در رده تیم‌های پایه است.این مربی به كرمان خواهد آمد تا تیم‌های پایه ما را زیر نظر بگیرد.

وی در مورد غیبت مرفاوی در تمرینات تیم مس گفت: او دو روز به دلیل بیماری فرزندش به تهران رفته بود و از امروز صبح در كرمان حضور دارد و تمرینات زیر نظر گرفته است.
موسوی در مورد وضعیت تیم فوتبال مس عنوان كرد: 7 تیر برای برگزاری اردویی تداركاتی به تركیه خواهیم رفت و تا آن زمان بازیكنان مورد نظرمان را جذب خواهیم كرد. دو سهمیه لیگ برتری و دو سهمیه بازیكن خارجی داریم و امكان دارد از لیگ دسته اول هم بازیكنانی را جذب كنیم.

یانوش به تیم فوتبال سپاهان پیوست
مهاجم سابق تیم فوتبال پاختاكور ازبكستان به سپاهان اصفهان پیوست.
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت باشگاه سپاهان، میلوراد یانوش، بازیكن 27 ساله صربستانی امروز با حضور در دفتر ساكت، مدیرعامل سپاهان و انجام توافقات لازم با عقد قراردادی 3 ساله رسما به جمع زرد های ایرانی پیوست.

وی پس از عقد قرارداد اظهار داشت: در مورد سپاهان اطلاعات خوبی دارم و این باشگاه از قدرت های برتر ایران است كه حضور چندین ساله در لیگ قهرمانان و همینطور جام باشگاه های جهان را در كارنامه خود دارد. قطعا حضور در این تیم می‌تواند آغاز دور تازه‌ای از فوتبال من در قاره آسیا باشد.

یانوش افزود: با مطالعه ای كه داشتم مطمئنم این باشگاه ایرانی می‌تواند به موفقیت های متوالی اش در میادین داخلی ادامه دهد و امسال در كنار مبارزه با سایر تیم های ایرانی، در رقابت های آسیایی ظهور و رویش دوباره ای داشته باشد.

مهاجم جدید سپاهان گفت: آمده‌ام تا سهم عمده و قابل توجهی در تداوم قهرمانی های سپاهان داشته باشم و مطمئنم كه در این راه هواداران این تیم انتظارات زیاد و البته درستی از من دارند.

وی عنوان كرد: همه تلاش خود را می‌كنم تا با گلزنی آنها را خوشحال كنم و امیدوارم مدیران، مربیان و هواران سپاهان از جذب من رضایت كامل را داشته باشند و با همه سپاهانی ها روزهای بهتری را برای این باشگاه رقم بزنیم.

آغاز تمرینات علی عسگر و آقا زمانی و استراحت 4 روزه برای فشنگچی
پزشك تیم فوتبال پرسپولیس تهران آخرین وضعیت مصدومان تیم خود را در اردوی اردبیل تشریح كرد.
فرید زرینه در گفت و گو با خبرنگار ورزش خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت مصدومان پرسپولیس در اردوی اردبیل اظهار داشت: آقا زمانی از صبح امروز تمرینات پرفشار خود را در اردوی اردبیل آغاز كرد و حمید علی عسگر نیز پس از تمرین سبك امروز صبح از فردا تمرینات سنگین خود را دنبال خواهد كرد.
وی در خصوص فشنگچی نیز گفت: این بازیكن حداقل 3 الی 4 روز دیگر می‌تواند در تمرینات پرفشار شركت كند چون فعلا شرایط ایده آل ندارد. سعی خواهیم كرد در مورد وی عجله نكنیم تا در آینده با مشكل مواجه نشود. خوشبختانه به جز این سه نفر، بازیكن مصدومی نداریم.

بائو با قراردادی 2 ساله به شهرداری می‌پیوندد
هافبك فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس تهران با تیم شهرداری تبریز با توافق رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس، میثم بائو پس از مذاكرات امروز خود با مسئولان شهرداری تبریز با این تیم برای عقد قراردادی دو ساله به توافق رسید.
بائو با تائید خبر فوق گفت: شهرداری تیمی است كه من با مسئولان آن بسیار نزدیك هستم به همین دلیل پس از توافقاتی كه با این تیم داشتم تا 2 روز آینده قرارداد خودم را به صورت رسمی به مدت دو سال با این تیم خواهم بست.

امیری: با مبعلی به توافق نسبی رسیدیم
مسئول نقل و انتقالات باشگاه استقلال گفت: با ایمان مبعلی به توافق نسبی رسیدیم.
علی امیری در گفت و گو با خبرگزاری فارس درباره ادامه مذاكرات باشگاه استقلال با ایمان مبعلی اظهار داشت: امروز مذاكراتی با این بازیكن داشتیم و به توافق نسبی رسیدیم و قرار است كه فردا این مذاكرات نهایی شود.
ایمان مبعلی امروز ساعت 16 در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا كرد و با امیدوار رضایی تنها عضو هیات مدیره باشگاه استقلال به مذاكره پرداخت.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي