اس ام اس مرامی و دوستانه مهر 89(سری پنجم)

۱۳۸۹/۰۷/۰۸ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://imgdl.ir/images/742smsloti.jpg
لوطی شماره کفشت رو بفرست بزنیم به پیشونیمون تا همه بدونن خاک پاتیم
****************************
پرسیدند : بهشت را خواهی یا دوست ؟ گفتم جهنم است بهشت بی دوست .
****************************
اعتبار دوستی شما رو به پایان است لطفا برای اعتبار مجدد آن یک اس ام اس ارسال نمایید(دوست همراه )
****************************
زغال قليونتم رفيق! ميسوزم تا بسازمت!!!
****************************
سوزن رفاقت در تيوپ قلبم فرو رفت و گفت: فييييييييييس

تازه فهميدم پنچرتم رفيق!


****************************
زغال قليونتم ، بکش خاکستر شيم.
****************************


پدال دنده موتورتيم با پا بزن تو سرمونو خلاصمون کن!

****************************
پوست موز زير پاتم ، حال ميکنم اگه افتخار بدي پاتو بذاري روم !
****************************

باد معدتيم فشار بيار هوا شيم
****************************
پي پيتيم سيفونو بزن فناشيم
****************************

کش شلوارتم رفيق ولم کن تا آبروتو ببرم

****************************
سيگارتيم بکش تا دود شيم
****************************


زنگ در خونتم هر کس تو رو بخواد بايد منو بزنه
****************************

چروک لباستيم اتو بزني هلاک شديم!
****************************


ميگن نارنگي چون پوستش زود کنده ميشه
پيش مرگ همه ي ميوه هاست !
نارنگيتيم هلو !

****************************

اين اس ام اس رو ميزنم به سلامتي همه خوبا
که سخت مشغول شطرنج زندگي اند
و نميدونن ما مات رفاقتشون هستيم
****************************


ميگي پول چيه ؟ پول مثه چرک دسته / پس همشو بده من ، نذار چرک شه دستت !
****************************

سلام ، حالم خیلی بده ، مغزم دیگه کار نمیکنه
رفتم دکتر ، میگه ۲ راه بیشتر نداری
یا ICU
یا
I SEE YOU !
****************************


دروغ چیست؟ اعتماد به نفس تو . . . !

****************************
» ادامه مطلب ...

اکران فیلم سینمایی پرستوهای عاشق

| برچسب‌ها: | 0نظرات

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:VDt7rTeyJ_c-0M:http://www.img4up.com/images1/53069673516755217454.jpg&t=1

طبق گزارش های رسیده فیلم سینمایی پرستوهای عاشق به کارگردانی فریال بهزاد جهت اکران عمومی قرار داد خود را ثبت کرده و به موسسات پخش فیلم جهت اکران تحویل داده شد.
به دلیل حاضر بودن چند فیلم سینمایی جهت اکران عمومی می توان گفت که اواخر پاییز امسال فیلم پرستوهای عاشق اکران شود.
داستان این فیلم در مورد فردی به نام منصور می باشد که همیشه به فکر خلبان شدن بوده ولی شغل ها و رشته های متفاوتی را تجربه کرده است.او با دوست صمیمی اش بیژن زندگی می کند.منصور برای ازدواج با لیلی سعی در جمع آوری پول است اما لیلی پس از مدتی با پسر عموی خود ازدواج می کند و باعث افسردگی شدید منصور می شود اما در این میان سارا وارد زندگی اش می شود و... در این فیلم سینمایی بازیگرانی همچون:حامد کمیلی,نیوشا ضیغمی,آناهیتا نعمتی و یوسف تیموری به ایفای نقش پرداخته اند
» ادامه مطلب ...

یکی از عاملان ترور استاد دانشگاه تهران خودکشی کرد

| برچسب‌ها: | 0نظرات

یکی از عاملان ترور استاد دانشگاه تهران خودکشی کرد
راننده در حوالی روستای سوخور شهباز شیری خودرو را رها و به ارتفاعات فرار می‌کند؛ اما زمانی که خود را در محاصره نیروی انتظامی می‌بیند با شلیک چند گلوله به زندگی خود پایان می‌دهد....


یکی از عاملان ترور دکتر سرابی از پزشکان جراح تهران، دیروز در گیلان غرب با شلیک چند گلوله خودکشی کرد.

روابط عمومی فرمانداری گیلانغرب اعلام كرد نیروی انتظامی در دهستان حیدریه این شهرستان به یک دستگاه خودرو پیکان که به ایست توجه نکرده بود، مشکوک شد و به تعقیب وی می‌پردازد.

راننده در حوالی روستای سوخور شهباز شیری خودرو را رها و به ارتفاعات فرار می‌کند؛ اما زمانی که خود را در محاصره نیروی انتظامی می‌بیند با شلیک چند گلوله به زندگی خود پایان می‌دهد.

با بررسی هویتی وی مشخص شد که این فرد بهمن کریمی 58 ساله فرزند مراد اهل شهرستان اسلام‌آباد غرب بوده که با همدستی فرزندش (سجاد کریمی) و دامادش چند روز پیش دکتر سرابی از پزشکان جراح را در تهران به قتل رسانده بودند.

سجاد کریمی فرزند نامبرده نیز هم اکنون تحت تعقیب است.

حوالی ساعت 19 و 30 دقیقه چهارشنبه 31 شهریور مرحوم دكتر سرابی متخصص قلب و استاد دانشگاه در مقابل مطب خود در میدان 53 نارمك مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان‌امام حسین(ع) منتقل اما ساعت 14 روز جمعه و در پی بی‌نتیجه ماندن تلاش پزشكان تسلیم مرگ شد.

به ‌این ترتیب تحقیق در مورد ‌این حادثه با موضوع قتل در دستور كار بازپرس جنایی پایتخت قرار گرفت.

دكتر سرابی دومین پزشكی است كه درچند روز گذشته به ضرب گلوله از پای در آمده و پیش از وی نیز دكتر سودبخش استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران با همین شیوه در مقابل مطب خود در بلوار كشاورز به قتل رسیده بود.

در حال حاضر بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران تحقیق در مورد هر دو جنایت را در دستور كار دارد.
» ادامه مطلب ...

آهنگ جديد و بسيار زيباي رضايا به نام تك ستاره

| برچسب‌ها: , | 0نظرات

» ادامه مطلب ...

فال فردا 9 مهر 89

| برچسب‌ها: | 0نظرات

http://sites.google.com/site/takpesar12/Home/taktazz.jpg

فروردین: به جای اینكه با ذهن خود كلنجار بروید، چند روز صبركرده تا بتوانید آنچه در ذهنتان می‌گذرد را با افراد دیگر در میان بگذارید. وقتی یك نفر دیگر در حال حرف زدن است، شما به جوابی كه می‌خواهید به او بدهید فكر نكنید؛ در عوض به حرف‌هایی كه او می‌زند گوش دهید. فقط وقتی كه احساس كردید باید در مورد چیزهایی كه می‌شنوید دیدگاه خود را بیان كنید شما هم شروع به حرف زدن كنید. اگر هنگام ملاقات كردن دیگران به اندازه كافی انعطاف پذیر باشید، بیشترین تاثیر را روی آنها خواهید گذاشت.

اردیبهشت: در حالیكه شما پیوسته در برابر اصرار و پافشاری دیگران تسلیم می‌شوید، نمی‌توانید به راحتی صلاحیت و شایستگی خود را به آنها نشان دهید. شاید شما فكر می‌كنید كه می‌دانید به چه روشی كار خود را بهتر انجام دهید، اما شاید تنها چیزی كه شما نیاز داشته باشید داشتن یك دیدگاه نهایی باشد. باوجود اینكه وقتی كسی بهتان پیشنهاد كمك می‌كند، شما حساس پرانرژی بودن می‌كنید، ولی اعتراف كردن به ضعف‌های خود می‌تواند در قبول كردن حمایت دیگران بهتان كمك كند.

خرداد: شاید شما بتوانید در ذهنتان راه‌هایی را مجسم كنید كه بدان وسیله می‌توانید احساس خود را به كسی كه دوستش دارید ابراز كنید، اما نمی‌توانید به راحتی از این روش‌ها پیروی كنید. با وجود اینكه شما می‌خواهید تاثیری مثبت داشته باشید، ولی بیش از اندازه پرخاشجو شده‌اید. تلاشی آگاهانه برای ملایم كردن صحبت‌هایتان به شما كمك می‌كند تا بتوانید اهداف واقعی خود را به دیگران بگویید.

تیر: اگر شما اعتقاد داشته باشید زمانی هم نیاز به كمك دیگران دارید آنها از شما سوء استفاده می‌كنند، نمی‌توانید خوش اخلاق باشید. وقتی كه جذابیت‌ها و خونگرمی‌ شما تبدیل به عصبانیت می‌شود، حتی لطف و محبتتان نیز می‌تواند به كسانی كه دوستش دارید صدمه بزند. فراموش نكنید كه واكنش شدید نشان دادن اصلاً لازم نیست؛ شما فقط محدودیت‌های خود راقبول كنید و بعد دست به عمل بزنید.

مرداد: این ماه مشكل اصلی شما این است كه در حالی كه شما به طور هم زمان هم می‌خواهید در زندگی خانوادگی شریك باشید و هم عضوی از یك گروه منسجم باشید، نمی‌دانید كه چگونه این رفتار عجیب خود را توجیه كنید. گویی كه شما باید بخشی از اوقات فراغت خود را از دست بدهید تا بتوانید به چیزهایی كه آرزویش را داشتید نزدیك بشوید. سعی نكنید كه برای حل كردن این مشكل اقدام كنید. فقط روشی را پیدا كنید كه به واسطه آن بتوانید به راحتی با افراد دیگر تبادل نظر داشته باشید.

شهریور: شما امروز تصویر روشنی از خواسته‌های خود دارید ولی با وجود اینكه ماه در نشانه شما قرار می‌گیرد، الزاماً كار درستی نیست كه آرزوهای خود را به زبان بیاورید. مشكل اصلی این است كه یكی از اطرافیانتان در حالی كه حتی در بهترین شرایط با شما خوب همكاری نمی‌كند، در خوشی‌هایتان هم شركت نمی‌كند. بعضی از روزها بهتر است كه احساس‌هایتان را مخفی نگه دارید.

مهر: فكر نكنید كه شما قادر به فهمیدن عكس العمل دیگران هستید. به جای اینكه كلمات‌تان را سبك و سنگین كنید آنها را به زبان بیاورید، اما طوری صحبت كنید كه مهربانی و انعطاف پذیریتان را به دیگران نشان دهید. آنها برای شنیدن حرف‌های شما بیش از اندازه از خودشان شور و شوق نشان می‌دهند، اما اگر بفهمند كه شما با آنها مخالفید به حرف‌هایتان اهمیتی نمی‌دهند.

آبان: شما امروز توانایی این را دارید كه قدم به عقب برداشته و به گذشته خود نگاهی بیندازید، بنابراین می‌توانید دقیقاً بفهمید كه در چه جایگاهی قرار دارید و چه چیزهایی دارید. ماه وارد دومین خانه شما كه به مسائل مالی اختصاص دارد می‌شود و توجه شما را از سوی نیازهای معنوی به سمت نیازهای مادی و دنیوی برمی‌گرداند. در حال حاضر بهترین كار این است كه به موضوعات ساده تر روی بیاورید.

آذر: شما فكر می‌كنید كه زیادی نسبت به دیگران حساسیت نشان می‌دهید، اما آنها به هیچ وجه این موضوع را متوجه نشده‌اند. آنها در حالیكه نسبت به قبل بیشتر شما را كنترل می‌كنند به شما توجه می‌كنند. به كارهای قبلی‌تان نگاهی بیندازید، برای اینكه كاری كرده‌اید كه باعث شده دیگران پیام‌هایی نامفهومی‌را از طرف شما دریافت كنند و این موضوع باعث شده كه آنها فعالیت‌های شما را سوء تعبیر كنند. فقط سعی كنید كه متظاهر نباشید، هركس به زودی خودش حقیقت را خواهد فهمید.

دی: امروز شما مشتاقانه می‌خواهید در مورد موضوعی كه ازش روی گردان بودید تحقیق كنید. همه ترس و هراس‌های شما نسبت به این موضوع امروز كاملاً از بین رفته است. شما خیلی دوست دارید كه دیگران هم نقطه نظرات شما را بشنوند، چرا كه می‌دانید هم اكنون تأثیر فوق‌العاده‌ای بر دیگران خواهید گذاشت. فقط یادتان باشد قبل از اینكه به موضوع بعدی بپردازید به آنها فرصت كافی بدهید كه نظرشان را درباره گفته‌های شما بگویند.

بهمن: شما امروز خیلی پر انرژی نیستید، برای اینكه زیاد مورد توجه واقع نشده‌اید. اما احتمالاً موفقیت‌های مهمی ‌كسب خواهید كرد. شما اكنون واقعاً انقدر توانایی دارید كه بدانید دقیقاً چه حرف‌هایی می‌خواهید بزنید و حتی این گونه به نظر می‌رسد كه شما توانایی خواندن فكر دیگران را هم دارید. ذهن شما قابلیت‌های خیلی بالایی دارد و بنابراین زود قضاوت كرده و عجولانه تصمیم گیری می‌كنید و به نظر می‌رسد كه اطلاعات زیادی دارید.

اسفند: امروز شما بر سر دوراهی قرار می‌گیرید. از یك طرف شما می‌خواهید كار خاصی انجام دهید؛ شما كارهای عقب افتاده زیادی برای انجام دادن دارید و شور و هیجان شما می‌تواند تبدیل به عصبانیت شدید بشود. از طرف دیگر اگر كمی ‌تلاش كنید محیط امن و آرامی ‌برای خود درست كنید، عجیب اینكه احساس خواهید كرد بیشتر از خلوت و محیط دنج خود جدا افتاده‌اید. اما الان نباید نگران این باشید كه چه راهی را انتخاب كنید؛ فقط ببینید كه طالع شما چیست و سرنوشت شما را به چه مسیری هدایت می‌كند.

» ادامه مطلب ...

یوزرنیم و پسوورد 9 شهریور 89

| برچسب‌ها: | 0نظرات

http://ixenfa.bloghaa.com/files/2010/02/MiNODLogin-.jpg
Username:EAV-30770172
Password:numjjc6pe6

Username:EAV-31789201
Password:v4pufhm3uu

Username:EAV-31779343
Password:vt2p8txhuf

Username:EAV-31551073
Password:chvk3mt5sd

Username:EAV-31550060
Password:d38pn42dx7

Username:EAV-30634510
Password:27uaae48en

Username:EAV-30888974
Password:akv5272s7c

Username:EAV-30891836
Password:rusta4c8pc
» ادامه مطلب ...

چه شامپوئی انتخاب کنیم؟

| برچسب‌ها: , | 0نظرات

http://img.tebyan.net/big/1388/08/313216713812112262191241403967245106607.jpg

موهای سالم و زیبا چیزی است که خیلی‌ها دنبالش هستند و یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به آن، استفاده از شوینده‌های مناسب است.
پای صحبت‌های دکتر مریم یوسفی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشسته‌ایم تا نکاتی در مورد شوینده ی مناسب برای موها و استفاده درست از آن بیاموزیم.
مکانیسم عمل شوینده‌ها چیست؟
وقتی شما بخواهید بشقاب چربی را که در آن غذا خورده‌اید بشویید، از یک ماده شوینده استفاده می‌کنید که به‌طورکلی به این مواد دترجنت می‌گویند. این مواد حاوی دو سر آب‌دوست و چربی‌دوست هستند که سر آب‌دوست آنها به ملکول‌های آب متصل شده و سرچربی دوست آنها به مواد چرب روی ظروف، پوست و… متصل می‌شود و آنها را پاک می‌کنند. پس مواد اصلی که در شوینده‌ها به کار می‌رود، دترجنت‌ها و سورفاکتانت‌ها یا مواد فعال سطحی هستند. این مواد از نظر بار الکتریکی به ۴ دسته تقسیم می‌شوند:
- دسته اول بار الکتریکی منفی دارند، به نام مواد پاک‌کننده سطحی آنیونی.
- دسته دوم بار الکتریکی مثبت دارند، به نام مواد پاک‌کننده سطحی کاتیونی.
- دسته سوم بار الکتریکی مثبت و منفی دارند، به نام آمفوتریک.
- دسته چهارم بار الکتریکی ندارند و غیریونی هستند.
باید در انتخاب نوع شوینده‌ها خیلی دقت کرد؟
بله، افراد باید به نوع پوست خود دقت کنند که از کدام نوع است: خشک، چرب، ترکیبی یا معمولی؛ مثلا اگر کسی پوست چرب دارد باید از شوینده‌‌ای استفاده کند که مواد آنیونی در آن به کار رفته تا چربی‌ها را از بین ببرد.
در شامپوها معمولا مواد آنیونی و کاتیونی را طوری ترکیب می‌کنند که میزان چربی‌زدایی آنها فرق کند و برای انواع‌ موهای خشک، چرب و معمولی استفاده شود.
توصیه شما برای شستشوی موهای مختلف چند بار در هفته است؟
باید بگویم که میزان شستشوی موها در هر فردی متفاوت است، ولی به طور کلی افرادی که موهای معمولی دارند، شستشوی یک روز در میان، یا دو روز یک بار می‌تواند کافی باشد.
افرادی که موهای چرب دارند، می‌توانند هر روز موهایشان را بشویند. اما توصیه می‌کنم که فقط یک دست شامپو بزنند، چون شامپوزدن مکرر سبب می‌شود موهای مرده‌ای که روی سر هستند و حتی تا ۳ ماه می‌توانند روی سر باقی بمانند و بعد بریزید، زودتر از موعد مقرر ریخته شوند. این افراد باید سعی کنند از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کنند تا چربی کف سرشان را بهتر پاک کند.
در مورد موهای خشک، هفته‌ای ۲ بار شستن کافی است، همراه با شامپوی مخصوص موهای خشک.
آیا این باور درست است که هر از گاهی باید نوع شامپو را عوض کرد؟
فرد باید ببیند چه شامپویی با موهایش سازگار است. اگرشامپویی تمام انتظارات یک فرد را برآورده کند، دچار شوره ی سر نشود و موهایش را خوش‌حالت نگه دارد، دیگر نیازی به تعویض شامپو نبوده نیست، مگر اینکه فردی به دلخواه بخواهد شامپویش را عوض کند.
در مورد کسانی که شوره‌ ی سر دارند چه طور؟ باید از چه موادی استفاده کنند؟
در مورد اینکه آیا شامپوها می‌توانند خاصیت درمانی داشته باشند، یا برای ریزش مو مفید باشند، بحث‌های زیادی وجود دارد. متخصصان پوست و مو یک نظر دارند و عوام، نظری دیگر. ولی به‌طور کلی، ما عقیده داریم که شامپوها خیلی نمی‌توانند در جلوگیری از ریزش مو موثر باشند، اگرچه موادی که در شامپوها به کار می‌روند می‌توانند مفید باشند، ولی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و برای جلب توجه مشتریان از آنها استفاده می‌شود مانند شامپوهای حاوی سیر، حنا و … ، نمی‌گوییم اثرشان صفر است، ولی بسیار کم اثر هستند.
ضمن اینکه باید بدانید شوره‌سر، خیلی به نوع شامپو بستگی ندارد و پس از سن بلوغ به واسطه ترشح چربی سر و سبوم، یک نوع قارچ در پوست سر رشد می‌کند که معمولا مضر نبوده و با بدن سازگار است، اما در بعضی‌ها ایجاد شوره‌سر و در بعضی دیگر ایجاد التهاب می‌کند.
برای این افراد باید از شامپوهای ضدقارچ مانند شامپوهای کتوکونازول، سلنیوم سولفاید و… استفاده کرد که پس از شستشو با این شامپوها باید از یک شامپوی ملایم مانند شامپوی بچه هم استفاده کنند. توصیه می‌کنم از این شامپوها هفته‌ای ۲ تا ۳ مرتبه و هر بار حدود ۵ دقیقه استفاده کنند که البته بسته به دستور پزشک فرق می‌کند.
نظر شما در مورد مولتی‌ویتامین‌های موجود در بازار که ادعا شود برای ریزش مو مناسب هستند چیست؟
قبل از هر اقدامی باید بدانیم علت ریزش مو چیست؟ اگر علت ریزش مو، فقط صفات مردانه باشد، قطعا مصرف این مولتی‌ویتامین‌ها نمی‌تواند موثر باشد، اما خانم‌ها و افرادی که رژیم‌های لاغری سخت می‌گیرند، به دلیل اینکه دچار کمبود موادی چون روی، آهن، بیوتین و… می‌شوند، به دستور پزشک متخصص پوست و مو می‌توانند از مولتی‌ویتامین‌های مخصوص مو که حاوی کراتین، ژلاتین و ویتامین‌های گروه B هستند استفاده کنند تا از ریزش مو جلوگیری شود.
تهیه مصاحبه : مریم منصوری
» ادامه مطلب ...

زنگ جدید موبایل مهر 89

| برچسب‌ها: | 0نظرات

» ادامه مطلب ...

دانلود بازی Fifa 11 ورژن کامل fifa 2011

| برچسب‌ها: , | 0نظرات

باز هم انتظار یک ساله میلیون ها طرفدار فوتبال و بازی های رایانه ای برای عرضه نسخه ای جدیدتر و زیباتر یکی از محبوبترین سری بازی های کامپیوتری دنیا و به جرات پرفروش ترین بازی فوتبال کامپیوتر به پایان رسید و فیفا ۲۰۱۱ این بار متفاوت تر و زیباتر از همیشه با صدها تغییر و بهبود اساسی منتشر شد ! FIFA Soccer 2011 جدیدترین نسخه از سری بازی های پرطرفدار فیفا است که از سال ۱۹۹۴ با عرضه بازی فیفا ۹۵ تا به امروز ۱۷ نسخه موفق و بسیار پرطرفدار را برای علاقمندان به فوتبال در سراسر دنیا عرضه کرده است .
فیفا ۲۰۱۱ عظیم ترین نسخه بازی فوتبال از لحاظ گرفتن حق امتیاز لیگ ها و تیم ها و بازیکنان است و توانسته حق امتیاز بیش از ۵۰۰ تیم باشگاهی،۴۰ تیم ملی فوتبال دنیا، ۳۰ لیگ معتبر و مطرح فوتبال و ۴۲ تورنومنت مطرح دنیای فوتبال و همچنین استادیم های مطرح فوتبال دنیا را از آن خود کند ! ویژگی جدید مربی گری یا Manager Mode در بازی که بازی فوتبال را با مربی گری آن به خوبی ادغام می کند !
|نسخه نهایی و سالم بازی ، به همراه کرک نهایی Reloaded|

.
fifa11 cover دانلود بازی فوق العاده زیبای Fifa 11
.
دانلود بازی فوق العاده زیبای Fifa 11 بازی های عرضه شده در سایت و فروشگاه دانلودها زیر نظر بنیاد ملی بازی های رایانه ای و دارای مجوز از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی می باشند…

اطلاعاتی در مورد بازی Fifa 11:

سازنده : کمپانی Electronic Arts
ناشر : کمپانی Electronic Arts
تاریخ انتشار : Oct 1, 2010
رده بندی ژانر : ورزشی، فوتبال
میزان دشوار بودن : متوسط .
زمان مورد نیاز برای آشنایی کامل با محیط بازی : حدود نیم ساعت.
درجه بندی ESRB در مورد محتوای بازی : Everyone – مناسب برای تمامی افراد و گروههای سنی .
حداقل سیستم مورد نیاز:

- CPU: Intel Pentium 4 2.4 GHz or equivalent
- RAM: 1 GB
- Video Card: ATI Radeon 9500 Pro 128 MB or greater; NVIDIA GeForce 6600 256 MB or greater, Pixel Shader 2.0 and above
- Operating System: Windows XP / Windows Vista / Windows 7
- DirectX Version: 9.0c
- Hard Disk Space – ۱۵ GB
سیستم پیشنهادی:

- Windows XP / Vista / 7
- Processor: Intel Core2Duo E6600 @ 2.4Ghz / Athlon 64 X2 Dual Core 5600+
- RAM: 1.5 GB (2 GB required for Windows Vista / Windows 7)
- Video Memory: 256 MB video card or equivalent (must support Shader Model 3.0 or above). ATI RADEON HD 3870. NVIDIA GEFORCE 8800 GT.
- Hard Disk Space – ۱۵ GB
- Direct X – ۹
تصاویری از محیط بازی:

Fifa11 01 small دانلود بازی فوق العاده زیبای Fifa 11 Fifa11 02 small دانلود بازی فوق العاده زیبای Fifa 11
Fifa11 03 small دانلود بازی فوق العاده زیبای Fifa 11 Fifa11 04 small دانلود بازی فوق العاده زیبای Fifa 11
Fifa11 05 small دانلود بازی فوق العاده زیبای Fifa 11 Fifa11 06 small دانلود بازی فوق العاده زیبای Fifa 11
.
source دانلود بازی فوق العاده زیبای Fifa 11 توضیحات: پس از دانلود و اکسترکت کردن ،به نصب بازی بپردازید. در هنگام نصب ، از شما پسوورد برای نصب بازی خواسته می شود ، که با رفتن به پوشه Crack و انتخاب rld-fi11.exe می توانید پسوورد مورد نظر خود را بدست آورید. پس از پایان نصب ، به محل نصب بازی رفته و فایل fifa.exe موجود در پوشه Crack را در محل نصب بازی کپی کنید و اجازه دهید تا Replace شود . تمامی فایل های فشرده و روش کرک تست شده و سالم می باشند. تیم دانلودها امیدوار است از این بازی ورزشی فوق العاده هیجان برانگیز ، نهایت لذت را ببرید.

caution دانلود بازی فوق العاده زیبای Fifa 11 توجه: از این پس ، فایل های فشرده با حجمی بیش از ۱۰۰ مگابایت دارای ۵% ریکاوری هستند. این ویژگی باعث می شود تا مشکل در اکسترکت کردن فایل ها ، کاملا به صفر برسد. برای استفاده از این ویژگی ، اگر فایلی را دانلود کردید و با مشکل اکسترکت مواجه شدید ، نرم افزار Winrar را اجرا نموده ، به محلی که فایل های فشرده را دانلود کرده اید مراجعه کنید ، و تمامی پارت ها را انتخاب کرده و گزینه Repair که در قسمت بالایی نرم افزار موجود هست را بزنید. سپس محلی مناسب برای ذخیره سازی آن ها انتخاب کنید. پس از اتمام کار ، به محلی که برای ذخیره سازی انتخاب کردید مراجعه نموده و با آن فایل ها به اکسترکت بپردازید.
دانلود پارت ۱: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۲: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۳: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۴: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۵: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۶: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۷: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۸: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۹: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۱۰: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۱۱: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۱۲: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۱۳: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۱۴: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۱۵: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۱۶: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۱۷: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۱۸: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۱۹: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۲۰: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۲۱: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۲۲: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۲۳: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۲۴: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۲۵: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۲۶: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۲۷: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۲۸: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۲۹: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۳۰: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۳۱: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۳۲: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۳۳: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۳۴: Rapidshare Mediafire
دانلود پارت ۳۵: Rapidshare Mediafire
» ادامه مطلب ...

گفتگو با الناز شاکر دوست به بهانه سریال قبل یخی

| برچسب‌ها: | 0نظرات

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:MvjnNowIg8_bCM:http://up.98ax.com/images/1q19mbfyhkzn34vvfdl6.jpg&t=1
هفتمین قسمت از سریال «قلب یخی» که با الناز شاکردوست، حمید فرخ‌نژاد و حضور امین حیایی به کارگردانی محمدحسین لطیفی ویژه شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود به صورت گسترده در سراسر کشور توزیع شد.
«الناز شاکردوست» یکی از بازیگران این مجموعه که در حال حاضر چند فیلم سینمایی از جمله «فاصله»، «کارناوال مرگ» و «از ما بهترون» را در حال اکران دارد در گفتگویی با بیان اینکه چطور بازی در «قلب یخی» را پذیرفته، در خصوص ورود به دنیای بازیگری در تلویزیون، فیلم « از ما بهترون» و همچنین برخی سوالات دیگر در خصوص همکاری با مصطفی زمانی و پولاد کیمیایی سخن گفته است. بخش‌هایی از این گفتگو که با شماره ۵۸ مجله سینمای امروز انجام شده، بدین شرح است:
چطور شد که بازی در سریال قلب یخی را پذیرفتید؟
سریال «قلب یخی» دارای داستانی سینمایی است و حتی اگر بخواهیم تمامی قسمت‌های سریال را به هم پیوند بزنیم یک فیلم سینمایی ساخته می‌شود و حضور من در این سریال به این خاطر بود که می خواستم کارهای چند قسمتی را تجربه کنم که سریال «قلب یخی» تجربه خوبی برای من بود.
آیا می‌خواهید با بازی در این سریال وارد عرصه سریال و تلویزیون شوید؟
نمی‌توان گفت برای ورود به تلویزیون البته بگویم که برخی از فیلم‌های من در تلویزیون نمایش داده شده است پس من در تلویزیون هم حضور داشتم (با خنده) ولی خب اگر سریال های جالبی برای نمایش خانگی ساخته شود بازی خواهم کرد.
این روزها مشغول بازی در فیلم «اینجا تاریک نیست» هستید، درباره این فیلم برایمان توضیح دهید؟ و اینکه همکاری با مصطفی زمان و پولاد کیمیایی چطور است؟
فیلم «اینجا تاریک نیست» داستان جالبی دارد و حتی چند فیلمنامه را خواندم و اینکه در کنار مصطفی زمانی و پولاد کیمیایی همبازی شده‌ام به این خاطر است که در سینما بازیگران باید حتی یکبار هم که شده در کنار یکدیگر قرار بگیرند. من در این فیلم در کنار آقای زمانی هستم و ایشان واقعا استعداد خوبی در بازیگری دارند و من سعی می‌ کنم که بتوانم بازی خوبی را در کنار ایشان داشته باشم.
در فیلم‌هایی که از شما به صورت همزمان در اکران هستند فیلم «از ما بهترون» با فروش بیشتری همراه شده است، درباره آن برایمان بگویید؟
این فیلم جدی‌ترین کار من است و من آن را اصلا کمدی نمی‌بینم چون حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد و مطمئنم یکی از افتخارات بازیگری‌ام خواهد بود.
چطور شد که نقش «نسیم» در این فیلم را پذیرفتید؟
زمانیکه فیلمنامه را خواندم احساس کردم این فیلم، فیلم نسل من است، حرفش حرف من است، فیلمی که برای زمان حال ساخته شده است و مطمئنم یکی از افتخارات بازیگری‌ام خواهد بود. هدف ما در این فیلم یک کار بزرگ بود و آگاهانه به این سمت حرکت کردیم. فقط متاسفانه در سکانس پایانی «نسیم» مونولوگ های بسیار زیبایی دارد که در حال حاضر حذف شده و من از این اتفاق شوکه شده‌ام و ناراحتم.
طراحی لباس شخصیتی که بازی کردید کمی متفاوت و عجیب بود، درباره آن برایمان بگویید؟
از جنس طراحی صحنه و لباس کار خیلی راضی ام. این نوع طراحی لباس با شخصیت «نسیم» هماهنگ بود، شلوغی و رنگارنگی لباس‌ها گویای سردرگمی این کاراکتر است و اینکه «نسیم» پر از رنگ های متفاوت است و سعی می کند به یک رنگی برسد. البته استفاده از کلاه به جای روسری نیز برای من بسیار جالب بود.
» ادامه مطلب ...

آغاز بلیت فروشی بازی ایران – برزیل

| برچسب‌ها: | 0نظرات


http://www.crossed-flag-pins.com/Friendship-Pins/Iran/Flag-Pins-Iran-Brazil.jpg
کار بازاریابس برای تامین هزینه بازی ایران و برزیل ادامه دارد.
فیلیپ هابر نماینده شرکت سوئیسی برگزارکننده این بازی گفت با کسب منابع مالی بابت تماشای بازی برزیل، وی اکنون حامی مالی این بازی است. ما اکنون در مراحل پایانی توافق با اسپانسرهای مالی این مسابقه هستیم. این مسابقه با سایر رویدادها فرق دارد و فرصتی استثنائی برای اسپانسرها می‌باشد تا از این طریق برندهای تجاری خود را به تمام جهان معرفی کنند.
جالب اینکه او از اهمیت حضور ایران در این مسابقه می گوید و عقیده دارد حضور ایران نیز همراه با همتای نامدارش از اهمیت فوق العاده ای برای اسپانسر برخوردار بوده است. هابر می گوید: رقبای دیگری هم جهت برگزاری این مسابقه به آژانس ما معرفی شده بود، اما ایران رقیب ارزشمندی برای این مسابقه محسوب می‌شود و بین از ۱۰۰ میلیون بیننده در ۱۸۰ کشور جهان این مسابقه را از طریق گیرنده‌های تلویزیونی تماشا خواهند کرد. می‌توانستیم از میان سایر تیمها هم گزینه دیگری را انتخاب کنیم، اما ایران  بهترین گزینه برای این مسابقه بود. آنها در عرصه بین المللی تیمی واقعاً قدرتمند بوده و طرفداران زیادی هم در امارات خواهند داشت.
تیم ایران روز دوشنبه وارد ابوظبی می‌شود، اما برنامه ریزی تیم برزیل به گونه‌ای است که آنها یک روز دیرتر وارد امارات خواهند شد. این مسابقه ساعت ۹ شب آغاز شده و اماراتیها می‌توانند از همین امروز(پنجشنبه) بلیط فروشی را آغاز می‌شود.
هابر در پایان گفت: “امیدواریم که بتوانیم تا ۲۴ ساعت آینده بلیط فروشی را آغاز کنیم و سه قیمت پنجاه، صد و صد و پنجاه درهم برای این بلیطها در نظر گرفته شده است. همچنین استفاده از جایگاه وی‌آی‌پی هم برای تماشاگران امکان پذیر خواهد بود. طبق توافق انجام شده، اتحادیه فوتبال امارات مسئولیت هماهنگی برای داوران این مسابقه دوستانه را بر عهده خواهد داشت.”
به نظر می رسد بهای بلیت چندان گران نیست و ایرانیان زیادی برای حضور در این بازی به ابوظبی بروند.
» ادامه مطلب ...

ترکیب تیم امید ایران مقابل مالزی

| برچسب‌ها: | 0نظرات

http://media.farsnews.com/Media/8904/Images/jpg/A0885/A0885039.jpg
غلامحسین پیروانی، سرمربی تیم فوتبال امید ایران ترکیب تیمش را برای بازی مقابل مالزی اعلام کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از سایت فدراسیون فوتبال ایران که در تورنمنت چهارجانبه ویتنام شرکت کرده است، دربازی اول با سنگاپور به تساوی یک –یک رسید و امروز با مالزی بازی می‌کند. ایران امروز تا دقایقی دیگر با لباس قرمز مقابل مالزی قرار می‌گیرد. این بازی ساعت ۳۰/۱۲ به وقت تهران برگزار می‌شود.
ترکیب تیم ایران:‌
دروازه بان : محمد باقر صادقی
دفاع : شهریار شیروند – سید رضا طلبه – رسول کر – علی زینالی
هافبک : حمیدرضا علی عسکر – سینا عشوری – کمال کامیابی نیا – حسین ابراهیمی
حمله : محسن مسلمان – ایمان موسوی
» ادامه مطلب ...

اولین عکسها از سریال نوروزی سعید آقاخانی، بخت برگشته

| برچسب‌ها: | 0نظرات

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «بخت برگشته» به کارگردانی «سعید آقاخانی» در تهران ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، مجموعه طنز «بخت برگشته» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام در ۴۵ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای برای گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما، در دست تولید است.
مجموعه «بخت برگشته» توسط علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی نوشته و تصویربرداری آن از اواسط شهریور ماه آغاز شده است.
بازیگران این سریال طنز سیروس گرجستانی، حمید لولایی، علی صادقی، مهران رجبی، امیر غفارمنش، مرجانه گلچین و… هستند.
در این مجموعه مردی به‌نام صدری از دوست و شریکش، اردشیر، بی‌خبر است. همین مسئله باعث آشفتگی او و خانواده اردشیر می‌شود. جستجوی آفاق همسر اردشیر و فرزندانش باعث می‌شود آنها با ماجراهایی روبرو شوند که زندگی آنها را دستخوش حوادث جدیدی می‌کند.
سایر عوامل این مجموعه عبارتند از:
تصویربردار: فرشاد گل سفیدی، صدابردار: مرتضی اصلان‌زاده، طراح صحنه: قاسم ترکاشوند، چهره‌پردازی: مهری شیرازی، تدوین‌گر: حسین غضنفری، مدیر تولید: شاپور دلدار و عکاس: شکوفه هاشمیان.






» ادامه مطلب ...

آیا دچار کمبود خواب هستید ؟

| برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.3noqte.com/main/images/stories/ali/khaaab.jpg
آیا دچار کمبود خواب هستید ؟
بدن ما وقتی خسته است علائم زیادی را از خود نشان می دهد . اما برخی از ما آنقدر به نخوابیدن عادت داریم که غافل از این هستیم چه آسیبی دارد به ما می رسد .
کمبود خواب چیزی نیست که بتوان آخر هفته آن را جبران کرد . محققان می گویند که هفته ها طول می کشد تا عادت خواب ما به حالت اول برگردد . در اینجا به برخی از علائمی که نشان می دهند باید خواب را در اولویت های اضطراری خود قرار دهیم ، اشاره می کنیم …….
۱- تصمیمات ساده شما را عاجز می کنند
تا دیروقت بیدار می مانید تا برای تعطیلاتی که در پیش دارید جا رزرو کنید و حتی اگر تاریخ و مسافت را هم بدانید ، به کوچکترین جزئیات توجه دارید . باید بلیط بازپرداختی بگیرید ؟ جایتان جلوی پنجره باشد یا در راهرو ؟ الآن ماشین کرایه کنید یا بعداً ؟
طبق نظر سین درامند ، پزشک و محقق خواب در دانشگاه کالیفورنیا در ساندیگو، وقتی خسته هستید کمتر می توانید اطلاعات مهم و بی ربط را از هم تشخیص بدهید مثل تعیین جا . حتی ساده ترین تصمیمات ، اهمیت بیش از اندازه ای پیدا می کنند . کسی که خسته باشد خطر کردن را به حداکثر می رساند ( شاید اگر تا آخر وقت صبر کنم ، قیمت بلیط پائین بیاید ) و با تغییر شرایط نمی تواند خودش را وفق بدهد ( مثل مطمئن شدن از برنامه ی سفر هنگامیکه پرواز از فرودگاهی ناآشنا صورت بگیرد ) .
۲- بااینکه تمام روز را غذا خوردید باز هم گرسنه اید
تغییر برنامه ی خواب ، آنچه می خورید را از بین می برد . مطالعات نشان می دهند که کمبود خواب مزمن می تواند قند خون را از بین ببرد و باعث شود بدن لپتین کمتر که هورمون کنترل کننده اشتها است و گرلین بیشتری که در مقابل لپتین ، تحریک کننده ی گرسنگی است ، تولید کند .
به خاطر این تغییرات فیزیولوژیکی وقتی کم بخوابید بیش از حد می خورید و غذایی که انتخاب می کنید احتمالاً ارزش غذایی نداشته یا منبع انرژی خوب و ماندگاری نیست .
لیسا شیوز ، پزشک و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی خواب امریکا می گوید : فردی که خسته باشد به خصوص به قند و دیگر کربوهیدراتهای ساده تمایل دارد که شاید به این دلیل باشد که بدن به دنبال چیزی است که سریع گرسنگی را برطرف کند ضمن اینکه کمبود خواب باعث می شود کنترل خود را از دست بدهید و یک شیرینی را به جای تکه های هویج انتخاب کنید .
۳- مبتلا به سرما خوردگی می شوید
ناکافی بودن خواب می تواند شما را نسبت به کسانی که خوب استراحت می کنند درمقابل عفونت حساس تر کند .
در یک مطالعه محققان به یک سری داوطلب سالم ، ویروس سرما تزریق کردند ، آنهایی که هفته ی قبل کمتر از ۷ ساعت در یک شب خوابیدند ، ۳ برابر آنهایی که ۸ ساعت یا بیشتر خوابیدند علائم سرماخوردگی را داشتند .
در مطالعه ای دیگر ، فردی که چند شب فقط ۴ ساعت خوابیده بود ایمنی کمتری در مقابل واکسن آنفلوآنزا نسبت به کسی که بین ۵/۷ و ۵/۸ ساعت خوابیده بود ، داشت .
۴-چیزهای ترسناک و غیرعادی شما را به گریه می اندازند
آیا آهنگ های غمگین شما را به گریه می اندازد ؟ سعی کنید زودتر به رختخواب بروید . خود به خود بغض ناگهانی خودتان را به حساب آهنگهای غمگین نگذارید .
اگر نخوابید ، ثبات احساسی خود را از دست می دهید و دمدمی می شوید .
در یک مطالعه تصویری از مغز ، مثلاً فردی که یک شب نخوابیده و تصاویر مغزش اختلالاتی را نشان می داد در مقایسه با داوطلبانی که بهتر خوابیده بودند  ۶۰٪ فعالیت بیشتری در بادامه ی مغز خود که در پردازش ترس و اضطراب دخالت دارد نشان می دادند .
این مطالعه همچنین مشخص کرد که بادامه ی مغز داوطلبانی که بیشتر می خوابیدند کمتر با دیگر قسمتهای مغز که واکنشهای احساسی درست را نشان می دهند ارتباط داشتند ضمن اینکه آنها کارشان را در مورد تعدیل احساساتشان به خوبی انجام نمی دادند .
وقتی کمبود خواب داشته باشیم احساس افسردگی می کنیم چون مغز خسته خاطرات منفی را بیشتر از خاطرات مثبت و مؤثر یا خنثی ذخیره می کند در نتیجه شیوز می گوید اگر همیشه کمبود خواب دارید مثل اشخاص افسرده می مانید .
به یک آدم دست و پاچلفتی تبدیل شده اید
دارید چای عصرانه اتان را دم می کنید و ناگهان می بینید که آن را روی کل لباس جدیدتان ریخته اید . برایتان خیلی آشنا است ؟
محققان شواهد زیادی در مورد افرادی که کمبود خواب دارند جمع آوری کرده اند مبنی بر اینکه این افراد مهارت های حرکتی کندتری داشته و دقت کمتری دارند اما کلیت کوشیدا ، پزشک و رئیس مرکز دانشگاه استنفورد در قسمت پژوهش خواب انسان می گوید : اما چرا این هنوز شناخته نشده ؟ افراد خواب آلود ممکن است به چند دلیل دست و پا چلفتی تر باشند :عکس العمل های ضعیف و عدم تمرکز ممکن است کارها و واکنش های سریع را برای آنها مشکل کند . احتمال دیگر : خواب ، تعادل و ادراک عمیق را از بین می برد .
در افرادی که زیاد می خوابند وقتی بدنشان نیاز به خوابیدن دارد عجیب نیست که یک لحظه از هوش بروند . کوشیدا می گوید : بنابراین این امکان وجود دارد که دست و پا چلفتگی شما ناشی از خواب زیاد باشد که یک ثانیه یا بیشتر طول می کشد به اندازه ای که کنترل خود را از دست داده یا یک لیوان از دستتان بیافتد .
» ادامه مطلب ...

نتایج کامل مرحله گروهی لیگ فوتبال قهرمانان اروپا

| برچسب‌ها: | 0نظرات


http://www.freezpic.com/pics/b63158eb71e8ce65e932502c04afc6f6.jpg
در هشت دیدار مرحله گروهی لیگ فوتبال قهرمانان اروپا که چهارشنبه شب انجام شد این نتایج به دست آمد:
گروه یک
اینترمیلان ( ایتالیا ) ۴ وردربرمن ( آلمان ) صفر
تاتنهام ( انگلیس ) ۴ اف .ث .توینته ( هلند ) ۱
گروه دو
هاپویل ۱ لیون ( فرانسه ) ۳
شالکه صفر چهار ( آلمان ) ۲ بنفیکا ( پرتغال ) صفر
گروه سه
والنسیا ( اسپانیا ) صفر منچستر یونایتد ( انگلیس ) ۱
رنجرز ( اسکاتلند ) ۱ بورساسپور ( ترکیه ) صفر
گروه چهار
روبین کازان ( روسیه ) ۱ بارسلونا ( اسپانیا ) ۱
پاناتینایکوس ( یونان ) صفر اف ث کپنهاگن ( دانمارک ) ۲
» ادامه مطلب ...

عکس صفحه اول روزنامه های ورزشی امروز (۸۹/۷/۸)

| برچسب‌ها: | 0نظرات

» ادامه مطلب ...

جدیدترین قیمت خودروهای داخلی و خارجی (۸۹/۷/۸)

| برچسب‌ها: | 0نظرات





» ادامه مطلب ...

گزیده سرمقاله‌ روزنامه ‌های امروز صبح / ۸ مهر

| برچسب‌ها: | 0نظرات

http://fery4u69.persiangig.com/mmmm/%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87.jpg
روزنامه‌های صبح امروز ایران در سرمقاله‌های خود به مهمترین مسائل روز کشور و جهان پرداخته‌اند که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کیهان: خیال خام
«خیال خام» عنوان یادداشت روز روزنامه کیهان به قلم مهدی محمدی است که در آن می‌خوانید؛ در این تردیدی نیست که حوادث سال ۸۸ مناسبات و مرزهای جامعه سیاسی ایران را به نحو اساسی دگرگون کرده است. «سیاست داخلی» در ایران اکنون هیچ شباهتی به آنچه مثلا در اواخر سال ۸۷ می شد دید، ندارد. چهره هایی از میدان به در شده اند، چهره های جدیدی ظهور کرده اند و برخی گروه ها و احزاب اگرچه همان موقع هم تلاش می کردند نقش اپوزیسیون درون نظام را بازی کنند ولی حالا دیگر رسما به جرگه ضد انقلاب پیوسته اند و ولو به صد زبان ادعا کنند هنوز خود را بخشی از نظام می دانند نظام به اندازه کافی حجت و بینه دارد که این ادعا را از آنها نپذیرد. مهم تر از همه اینها اما تحولات گفتمانی است که درون جامعه سیاسی ایران رخ داده است. واضح است که گفتمان سیاسی در ایران هم تفاوت هایی اساسی با زمان آغاز مبارزات انتخاباتی سال ۸۸ کرده است.
در اینجا منظور از گفتمان مجموعه مفاهیم (یعنی اصطلاحات و کلماتی که سیاستمداران برای بیان مقاصد خود آنها را به کار می گیرند)، گزاره ها (به معنای ترکیب مفاهیم با یکدیگر و تولید الگوهایی برای فعالیت سیاسی) و شکل های استدلال (یعنی شیوه ای که گروه های سیاسی از خود دفاع یا دیگران را با آن نقد می کنند) در بر می گیرد.
در سیاست داخلی ایران، اکنون اصطلاحاتی به کار می رود که عمری طولانی ندارد اما چنان جا افتاده که گویی سالها به کار برده می شده است. مثلا اصطلاح فتنه را در نظر بگیرید. تا پیش از حوادث سال ۸۸ این اصطلاح، واژه ای با درونمایه دینی-تاریخی بود که اغلب برای توصیف وضعیتی در گذشته یا وضعیت هایی محتمل در آینده -که احتمال وقوعشان بسیار ضعیف است- به کار برده می شد که تشخیص حق از باطل در آن بسیار دشوار است. اکنون اما اصطلاح فتنه مستقیما توصیفی است از عمل واقعی و مستمر یک جریان سیاسی خاص که هر روز مصداق هایی جدید پیدا می کند. اصلاح وحدت هم مورد جالبی است.
تا پیش از حوادث سال ۸۸ وحدت یک ارزش اجتماعی و سیاسی تلقی می شد که باید برای وقوع آن تلاش کرد و تلقی رایج این بود که در هر حال امری پسندیده است. در حالی که در اوضاع و احوال کنونی روشن است که لااقل در میان بخش هایی از جامعه سیاسی، وحدت معنایی جز نادیده گرفتن جرائم و جنایات جماعتی خاص و باز کردن دوباره راه برای ورود آنها به ساخت سیاسی کشور ندارد.
نمونه هایی از این دست فراوان می توان آورد (و در جای خود باید این بحث را تدقیق کرد) اما نتیجه بحث مهم تر از محتوای آن است و آن نتیجه این است که این روند آشفته سازی گفتمانی فضای سیاسی، یک پروژه است نه یک پروسه؛ به این معنا که این روند برنامه ریزی شده واز جانب محافل و جریان های خاصی هدایت می شود و مخاطبانی خاص را هم هدف گرفته است.
به دلایلی که این نوشته جای بحث از آنها نیست، اصلی ترین جریانی که محتمل است قربانی این روند باشد یا به عبارت بهتر جریانی که طراحان این پروژه تلفات گرفتن از آن را هدف خود قرار داده، همان جریانی است که اصولگرایی خوانده می شود و در حدود ۶ سال گذشته بیش از هر گروه و گفتمان سیاسی دیگری مورد اقبال و محل رجوع مردم بوده است. در واقع کاملا بجا و دقیق است اگر بگوییم پروژه ای جدید برای ضربه زدن به هویت و پرچمی به نام اصولگرایی آغاز شده که هر روز از روزنی جدید و با شکل و ادبیاتی خاص ظاهر می شود اما اهداف آن در همه موارد یکسان است. این نوشته تلاش می کند اهداف کلان خفته در پس این پروژه را که ماه ها رصد شده اجمالا فهرست کند. دلایلی وجود دارد که نشان می دهد برخی اتاق فکر خاص در داخل و خارج کشور تصمیم گرفته اند با طراحی یک پروژه ویژه،- به زعم خود- ایجاد شکاف در میان اصولگرایان را دنبال کنند. رئوس این پروژه اجمالا چنین است.
اول- جنگ قدرت. این پروژه بر آن استوار است که افکار عمومی در یک بازه زمانی طولانی -که بتوان آن را نشان دهنده یک رویه دانست نه یک اتفاق- این پیام را دریافت کند که اصولگرایان برای به دست آوردن سهمی بیشتر از کیک قدرت حاضرند با یکدیگر به مثابه دشمن برخورد کنند و از به کار بردن هیچ ابزار و روشی برای حذف یا ضربه زدن به هم ابا ندارند. یکی از روش های اجرای این پروژه آن است که کسانی دوستان اصولگرای خود را به صرف یک یا چند خطا به خروج از دایره اصولگرایی متهم کنند.
دوم- محور دوم پروژه ای که جریان اصولگرا را هدف خود قرار داده، ایجاد بحران ارزشی دراین جریان است. اصولگرایی تا امروز بر مبانی استوار بوده که همه حاضران در این خیمه تصور می کرده اند اجمالا درک روشنی از آن دارند. اسلام، امام، انقلاب و رهبری رئوس آن مبانی را تشکیل می داده است. حال تصور کنید موجی آغاز شود که می گوید این ارزش ها از ابتدا درست فهمیده نشده و باید در فهمی که عموما از آنها وجود دارد تجدید نظر کرد. این تجدید نظرطلبی جدید از جمله می تواند به این منجر شود که ارتباط گیری با خرده فرهنگ های خاص با این استدلال که آنها تا امروز بیهوده مورد بی مهری قرار گرفته اند و همه اصولگرا هستند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، جایگزین ارتباط با توده های مردم مومن و انقلابی شود. مرحله بعدی می تواند این باشد که ادبیات لازم برای جذب این خرده فرهنگ ها تبدیل به ادبیات غالب شود و جای ادبیات استاندارد اصولگرایی را بگیرد.
سوم- محور سوم این پروژه که می توان دید دشمن سعی می کند اصولگرایان را به سمت آن سوق دهد، جایگزین کردن گفتمان و برنامه خدمت با گفتمان ها و برنامه های دیگر است. تا آنجا که به توده های مردم مربوط می شود مهم ترین عامل گرایش آنها به اصولگرایان و ایستادگی بر موضع خود درباره آنها این بوده است که این جریان ثابت کرد دولت خادم مردم است. درگیر شدن با ویژه خواران و مراعات نکردن آنها به هیچ قیمت و در مقابل قائل شدن این حق برای مردم که بر خادمان خود سخت بگیرند و از آنها انتظارات و توقعات بزرگ داشته باشند، فضایی است که دولت اصولگرا در این کشور به آن عینیت بخشید. حال تصور کنید این گفتمان تبدیل به گفتمانی شود که در آن خدمت به مردم به هدفی درجه ۲ و ۳ تبدیل شده و جای آن را نوعی پز روشنفکری گرفته که نه اصل و نسبش معلوم است و نه اساسا جدی گرفته می شود. آن وقت است که مردم مومن احساس خواهند کرد برخی افراد کار به دست، برای نظام ارزشی آنها و توقع و تعریفی که از«مسئول مطلوب» دارند احترامی قائل نیستند.
چهارم- محور بعدی آن است که جریان اصولگرا ولو اندکی نسبت به اصلی ترین و مهم ترین عامل انسجام و قوت خود یعنی تبعیت محض و بی چون چرا در تصمیم و تحلیل از رهبری، و مقدم داشتن امر ولی بر خواست و تشخیص خود کاهلی کند. یکی از مهم ترین درس هایی که دشمن از فتنه ۸۸ آموخته این است که اگر بتواند در این فرایند یعنی فرایند تبعیت از ولایت اختلال ایجاد کند خواهد توانست در صف متحد و یکپارچه ملت شکاف بیندازد.
مجموعه اهداف یاد شده را می توان در تحرک آشکار و پنهان دشمن مشاهده کرد بنابراین بدیهی است که اصولگرایان مانند همیشه با دقت و بصیرت می توانند نقشه شوم دشمنان بیرونی و دنباله های داخلی آنها را ناکام و عقیم بگذارند که خوشبختانه شواهد موجود حکایت از این بصیرت دارد.
سیاست روز:صندوق بین‌المللی پول و هدفمندی یارانه‌ها
«صندوق بین‌المللی پول و هدفمندی یارانه‌ها»عنوان سرمقاله‌ی روزنامه‌ی سیاست روز به قلم محمد صفری است که در آن می‌خوانید؛هدفمندی یارانه‌ها قرار است که در پایان مهرماه جاری عملیاتی شود. ابتدا قرار بر این است که یارانه‌های نقدی به حساب مردم واریز و سپس اصلاح قیمت اعلام و اجرا شود.
بر سر بررسی و اجرای این طرح ملی چندین سال کار شده است. هم در دولت و هم در مجلس.
اتفاق نظر اکثریت نمایندگان مجلس و برخی کارشناسان اقتصادی بر این است که این طرح باید اجرا شود. طرح خوبی است، باعث تحول در اقتصاد کشور خواهد شد. زندگی مردم را نیز متحول خواهد کرد.
این مطالبی است که در رسانه‌ها بارها گفته شده است و می‌توان آن را یک روی سکه طرح هدفمندی یارانه‌ها دانست.
اما برخی دیگر اعتقاد دارند که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها با این ساختار فعلی و با توجه به آماده نبودن زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن، وضعیت اقتصادی از وضعیت کنونی وخیم‌تر خواهد شد. افزایش تورم خواهیم داشت. کارخانه‌ها و کارگاه‌ها تعطیل خواهند شد و قس‌علی هذا.
اما چند وقتی است که «صندوق بین‌المللی پول» اصرار عجیبی نسبت به اجرای این طرح دارد.
این صندوق در گذشته نیز بر اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در ایران تاکید داشت، اما این صندوق بین‌المللی در تازه‌ترین اظهارنظر خود که توسط دو کارشناس ارشد اقتصادی در گفت‌وگویی انجام داده‌اند، مطالب جالب توجهی را مطرح کرده‌اند.
دو اقتصاد‌دان به نام‌های «دومینک گیلوم» و «رومان زیتک» پیش‌بینی کرده‌اند که هدفمندی یارانه‌ها اقتصاد ایران را متحول خواهد کرد و زمان کنونی بهترین زمان اجراست.
این دو اقتصاد‌دان در پاسخ به پرسش‌های دیگری، مسائلی را مطرح کرده‌اند از جمله دلایل اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، تصویری از شرایط اقتصادی ایران، چه چیز یارانه‌ها بسیار بد است و … اما جدای از این که اجرای هدفمندی یارانه‌ها نیاز امروز کشور است که البته چگونگی اجرای آن نیز بسیار مهم است، تاکید این دو اقتصاد‌دان ارشد صندوق بین‌المللی پول بر زمان کنونی به عنوان بهترین زمان اجراست.
به نظر می‌رسد باید کمی به اینگونه اظهار نظرات کارشناسی از سوی اینگونه سازمان‌های اقتصادی دنیا شک کرد و این شک را با بررسی و تحلیل بیشتر بر روی طرحی که قرار است به زودی اجرا شود، انجام داد.
سال‌ها پیش از این بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا با اجرای طرح‌های اقتصادی صندوق بین المللی پول گرفتار بحران اقتصادی شدیدی شدند. کشورهایی از جمله اندونزی، فیلیپین، تایلند، سنگاپور و …، تنها کشوری که از این بحران اقتصادی جان سالم به در برد کشور مالزی بود. حتی این بحران اقتصادی تا حدودی بر چین نیز تاثیر گذاشت.
دامنه بحران اقتصادی به ایران نرسید چون سیاست‌های اقتصادی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی را اجرا نمی‌کرد و همین امر باعث شد تا در آن سال تاثیرات منفی این بحران به ایران نرسد.
در هر حال با این توضیحات به نظر می‌رسد بازنگری جدی و کارشناسی بر روی چگونگی و زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، اطمینان خاطر بیشتری را برای مسئولین و مردم فراهم خواهد کرد.
مردم سالاری:یکه تازی دلا ر و طلا
«یکه تازی دلا ر و طلا»عنوان سرمقاله‌ی روزنامه‌ی مردم سالاری به قلم کوروش شرفشاهی است که در آن می‌خوانید؛چند روزی است که به نظر می رسد بازار طلا  و ارز کار خودش را می کند و مسوولا ن هم کار خودشان  را انجام  می دهند و گرانی های سرسام آور اخیر در این بازار حکایت از آن دارد که بازار در جهت عکس سیاست های ضد تورم دولت حرکت می کند.
از آنجا که در این روزهای اخیر قیمت سکه و ارز به دقیقه و شاید هم ثانیه تعیین می شود  و در آخرین قیمت، سکه طرح قدیم ۳۸۵ هزار تومان و هر دلا ر آمریکا ۱۲۵۰ تومان بوده است.
البته باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که چرا چنین رشد  که چه عرض کنیم، چنین تورمی را شاهد هستیم؟ بی شک تورم عوامل متعددی دارد که از آن جمله می توان به عملکرد غلط برخی مسوولا ن در مدیریت بر منابع مالی، تاثیرات جهانی، وجود نقدینگی  سرگردان در جامعه،  نبود برنامه مشخص و موارد دیگری که در حوصله بحث نمی گنجد. اما تجربه ثابت کرده که عامل اصلی تورم و گرانی در ۲  گزینه سو» مدیریت و نقدینگی سرگردان بوده است.
بدین معنا که هر لحظه در کالا  یا خدماتی نمود کرده و متورم می شود. با نگاهی به گذشته می توان پی برد که در یک مقطع خاصی، قیمت مسکن چند برابر شده و در مقطعی دیگر تورم را در برنج، شکر و… شاهد بوده ایم. جالب این که دولت هر گاه با چنین تورم هایی روبه رو شده از وجود باندهای مافیایی خبر داده که علیه دولت دست به کار می شوند تا مدیریت را زیر سوال  ببرند اما آیا واقعیت همین است؟
باید بپذیریم که امروزه نقدینگی سرگردان در جامعه  بسیار بوده است و دلیل اثبات این ادعا در سپرده های کوتاه مدت و بلند مدت بانک هاست که از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و دایم بانک ها تبلیغ می کنند که حاضرند سودبیشتری  به سپرده های مردم بدهند، البته سپرده های بانکی از سوی کسانی اتفاق می افتد که حاضر به ریسک و حضور در آشفته بازار اقتصاد  نیستند نمونه این را اکنون در بحران طلا  و ارز شاهد هستیم. امروز همه به هم می گویند که اگر پول داری طلا  یا دلا ر بخر و اگر کسی به این سفارش اعتنا کرده و تنها چند روز قبل دلا ر می خرید اکنون سود قابل توجه ۲۵ درصدی را تجربه می کرد. اما سوال اینجاست که چرا امروز از سوی مسوولا ن اقتصادی اعلا م می شود  که سکه و دلا ر به بازار تزریق خواهند کرد و چرا همواره از پیش بینی ها عقب هستیم اما عواقب این خواب زدگی ها چیست و تاوان آن را چه کسانی می دهند و سود را چه کسانی می برند؟ سوال جالبی است که به پاسخ نیاز دارد.
البته اصل این مشکل گاه در بی توجهی به اجرای کامل قوانین  است. هنگامی که برای کشور سند چشم انداز ۲۰ ساله  می نویسند و کارشناسان اعلا م می کنند از این سند عقب هستیم،  هنگامی که سند برنامه چهارم توسعه  نوشته می شود و بر مبنای اعلا م برخی نمایندگان مردم در خانه ملت تنها ۳۰ درصد این برنامه اجرایی شده و ۷۰ درصد آن رها شده است باید هم یک شبه قیمت طلا  چنین بشود زیرا برنامه های اقتصادی که باید چراغ راه مان باشد به صورت کامل اجرایی نشده است.
در این شرایط نشانه های اقتصادی حکایت از آن دارد که تفکر دلا لی جایگزین تفکرات تولیدی شد، و هر لحظه نقدینگی کشور در یک قسمت از بازار هجوم می آورد.
رسالت:به وصیت شهید باکری عمل کنید!
«به وصیت شهید باکری عمل کنید!»عنوان سرمقاله‌ی روزنامه‌ی رسالت به قلم محمد کاظم انبارلویی است که در آن می‌خوانید؛شهید حمید باکری در وصیت‌نامه خود خطاب به خانواده خود بویژه دو فرزند عزیزش احسان و آسیه نوشته است.
“یقین بدانید تنها اعمال شما که مورد رضایت خداوند متعال قرار خواهد گرفت، اعمالی است که تحت ولایت الهی و رسولش و امامش باشد. بنابراین در هر زمان و هر موقعیت همت به اعمالی بگمارید که مورد تائید رهبری و امامت باشد.”
وی همچنین در وصیت‌نامه خود نوشته است: “قدر این انقلاب را بدانید و مدام در جهت تحکیم مبانی جمهوری اسلامی کوشا باشید و زندگی خود را صرف تحکیم پایه‌های این جمهوری قرار دهید.”
وی خطاب به همسر خود در این وصیت‌نامه نوشته است: “توجیه و کنترل مواردی که به احسان و آسیه وصیت نموده‌ام به عهده شماست.” (۱)
شهدای انقلاب و خانواده‌های آنها چشم و چراغ انقلاب هستند. تکریم و تعظیم و رعایت  حریم تقدس آنها بر هر کس واجب است. این وجوب از کجا ناشی می‌شود. از این ناشی می‌شود که آنها جان خود را فدای انقلاب، اسلام و ولایت فقیه و امام کردند.
این معنا و مفهوم در نوع وصیت‌نامه‌های آنها موج می‌زند و وصیت‌نامه سردار بزرگ اسلام حمید باکری یک نمونه خوب، شنیدنی و به یاد ماندنی است. انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری با مشارکت ۸۵ درصدی مردم با خیانت برخی نامزدها به جمهوریت نظام و همراهی آنها با آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی تبدیل به یک فتنه شد. مردم با بصیرت، سران فتنه را شناسایی کردند و از آنها در ۹ دی و ۲۲ بهمن در یک تظاهرات سراسری که به یک رفراندوم تمام عیار شبیه بود تبری جستند. سران فتنه در یک ائتلاف ننگین  با منافقین و سلطنت طلب‌ها و بنی صدر خائن و نیز همکاری سرویس‌های جاسوسی دشمن در داخل تمامی ظرفیت خود را در مقابله با امام و نظام و انقلاب را به کار گرفتند تا شاید خشم و غضب خود را که ناشی از ناکامی در انتخابات بود فرو بنشانند.
اهل فتنه در روز قدس، روز ۱۳ آبان، روز ۱۶ آذر و… شعارهای انقلاب را تحریف کردند، عکس مبارک امام را پاره کردند، با سلاح سرد و گرم به مردم حمله‌ور شدند و مسجد به آتش کشیدند به طوری که نتانیاهو با افتخار از این جریان حمایت کرد و گفت: “جریان سبز بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران است.”
اوباما بارها حمایت خود را از این جریان تبهکار اعلام و بوش آنها را پیاده نظام آمریکا در ایران معرفی کرد.
اهل فتنه و سران آن با اسم رمز تقلب در انتخابات فجایعی در کشور به وجود آوردند که واقعا روی منافقین و رو سیاهان انقلاب را سفید کردند.
رهبری مظلوم انقلاب خار در چشم و استخوان در گلو این جریان را تحمل کردند و با بصیرت و مدیریت بی‌نظیر، مردم را به هوشیاری و بصیرت برای حضور در نبرد نرم با آمریکا فراخواندند. مردم انصافا چشم فتنه را کور و دشمنان انقلاب را رسوا کردند.
چندی پیش نامه همسر شهید حمید باکری به فرمانده سپاه را دیدم واقعا متاسف و متاثر شدم که چرا با این همه واقعیت‌های روشن و شفاف، علی‌رغم وصیت شهید باکری وی همچنان از اهل فتنه و سران آن حمایت می‌کند.
مصاحبه او با سایت ضد انقلابی روز آنلاین و روزنامه نگار فراری آن (فرشته قاضی) مرا متاسف‌تر کرد و از آن بالاتر اصرار وی برای ملاقات با سران فتنه و رفتن به سمت تولید پیام برای رسانه‌های رسوای دشمنان واقعی ملت، هر انسان دردمند و علاقه‌مند به خانواده شهدارا متاثر می‌کند.
اگر نبود نص صریح وصیت‌نامه شهید حمید باکری خطاب به همسر و دو فرزندش، شاید این یادداشت را نمی‌نوشتم.
سئوالی که مشفقانه از وی و دو فرزند گرامی‌اش دارم این است که؛ آیا اینکه در کنار یک نامزد مغلوب علیه اکثریت ملت موضع گرفته‌اید – آن هم با هزینه‌های گزاف پشت کردن به انقلاب – عمل به وصیت شهید حمید باکری مبنی بر “تحکیم پایه‌های جمهوریت” نظام است؟
اهل فتنه با آشوب خود امنیت و اقتدار ملی را مورد تهدید قرار دادند.
اگر حمید باکری زنده بود در کنار مردم و رهبری قرار می‌گرفت یا در کنار اهل فتنه و آشوب؟!
شهید باکری وصیت کرد؛ “اعمال شما باید تحت ولایت الهی و رسولش و امامش باشد بنابراین در هر زمان همت به اعمالی بگمارید که مورد تائید رهبر باشد.”
سئوال از همسر مکرمه شهید باکری این است؛ آیا شما ولایت آمریکا را ولایت الهی می‌دانید آیا کروبی و موسوی به نیابت از آمریکا بر شما ولایت دارند که دارید به وصیت آن بزرگ این گونه عمل می‌نمایید؟!
اگر عمل به وصیت شهید حمید باکری را قبول ندارید، چرا خود را منتسب به آن سردار رشید و پر افتخار اسلام می‌کنید؟ اگر قبول دارید – که قطعا هم قبول دارید – پس چرا در برابر مردم و ولایت سینه سپر کرده و از اهل فتنه و سران شرور آن دفاع می‌کنید؟!  اینها سئوالاتی است که در ذهن مردم و بویژه دوستداران شما هست باید به نوعی به آن پاسخ داد.
نمی‌شود هم با انقلاب بود و هم با ضد انقلاب! نمی‌شود هم با اسلام بود و هم با مخالفان اسلام!
شهید حمید باکری وصیت کرده؛ قدر این انقلاب را بدانید و در جهت تحکیم آن کوشا باشید.
آیا حمایت از سران فتنه و تکرار دروغ تاریخی تقلب در انتخابات در جهت تحکیم انقلاب و نشانه آن است که شما قدر انقلاب را می‌دانید؟
میلیون‌ها انسان شریف، میلیون‌ها انسان محروم و مستضعف در روستاها به احمدی‌نژاد رای دادند. برخی سرمایه‌داران و ثروتمندان شمال شهر تهران و نیز شهرهای بزرگ در راس رای دهندگان به نامزد ناکام انتخابات دهم بودند. مردم، چه آنها که به احمدی‌نژاد رای ‌دادند و چه آنها که به دیگران، نتیجه رای‌گیری را با نظر شورای نگهبان و تنفیذ رهبری گردن نهادند و با جان و دل پذیرفتند.
اما ثروتمندان و سرمایه‌داران به همراه اهل فتنه این رای را برنتافتند و در چند خیابان شمال شهر تهران آشوب راه انداختند. آیا شما بین محرومین و مستضعفین و فقرا که در برابر ثروتمندان و سرمایه‌داران قرار داشتند باید تمام قد در کنار سرمایه‌داران بایستید؟ آیا این حضور در منطق شهید حمید باکری جایی دارد؟ واقعا در روز قیامت در محضر خداوند تبارک و تعالی و چه پاسخی برای آن شهید و از آن بالاتر در برابر خدا و این ملت مظلوم دارید؟
آیا اینکه در مصاحبه با رسانه‌های دشمن سفره دل بگشایید و هر چه خواستید بگویید عمل به وصیت شهید باکری است؟
بیایید از این همراهی که دین و دنیای شما را هدف قرار داده پرهیز کنید و به وصیت‌نامه شهید حمید باکری مو به مو و هر آنچه گفته عمل کنید. مردم و رهبری خیرخواه شما هستند به این خیرخواهی پشت نکنید.
پی‌نوشت:
۱- رسالت ۷ مهر ۸۹، صفحه ۲
ابتکار:آن جا واقعا آفساید است
«آن جا واقعا آفساید است»عنوان یادداشت روز روزنامه‌ی ابتکار به قلم حسن جعفری است که در آن می‌خوانید؛ قهرمان فوتبال در حین فسق گرفتار شده بود! چندین سال از این ماجرا گذشته است، او که اکنون مربی یکی از تیم‌های کشورمان است و بچه هایمان را ورزش کار تربیت می‌کند، در آن زمان در مصاحبه‌ای می‌گوید (نقل به مضمون) در کشورهای خارج و عربی به من پول خوبی می‌دهند. اگر زیاد گیر بدهند من به آنجا می‌روم!
و… او به عنوان قهرمان ما سال‌ها در تیم ملی کشورمان بازی می‌کند.
سال گذشته روزنامه‌ها خبر از دستگیری یکی از قهرمانان سرشناس فوتبال در یک محفل خاص در حین مصرف مواد مخدر می‌دهند، گزارش می‌شود که مسئولین باشگاه مانع از تنظیم پرونده برای وی شده¬اند!!؟ از جرائم یقه سفیدها و عدم پیگرد آنها خیلی خبرها شنیده بودم.
اما واقعا نمی‌دانستم بازیکن فوتبال هم جزو یقه سفیدها شده است!!؟ و حتی مواد مخدر هم ممکن است مصرف کند پس آنهمه شعار ورزش تن را سالم و….
یکی از افراد صاحب منصب در دولت کاندیدای ریاست یک سازمان ورزش در مورد فوتبال می‌گردد. سایر مدعیان از این امر آنقدر ناراحت می‌شود که یک سازمان معمولی جهانی که فیفا نامیده می‌شود را وارد معرکه می‌کنند.تا در مقابله با کاندیدا شدن فرد مذکور بر آید. هدف فقط مقابله با کاندیداشدن یک نفر است و این جمع گرداننده و پشت پرده، بدون کوچکترین شرمی برای رسیدن به اهداف خود از بیگانگان نیز کمک می‌گیرند و حتی حاضر می‌شوند فوتبالی راکه دار وندارشان از آن است در معرض آسیب و خطر قرار دهند!
و در نهایت با تلاش بسیار و تله گذاری و حیله‌های مختلف کاندیدای دولت را وادار به کنارکشیدن می‌نمایند تا سکان از دست آنها خارج نشود.
نارنجکی در وسط بازی( تاکید می‌گردد) یک بازی!!! ورزشی منفجر می‌گردد یک انسان، یک جوان سرباز! نه در دفاع از میهن و نه در مقابل خصم بلکه در مراقبت از نظمی ساده در یک بازی فوتبال بین هموطن‌های خود، چشمان خود را از دست می‌دهد
جمعی رنگ نارنجی، عده‌ای قرمز،دیگر گروه آبی و جمع دیگری سبز پوشیده اند! آنها تیم خود را تشویق می‌کنند.
اما واقعا چه چیز تشویق می‌گردد. رنگ لباس! یازده نفری که در وسط چمن‌ها بازی می‌کنند! یا باشگاه! و یا مالک باشگاه! هیچ چیز معلوم نیست.
آیا اگر رنگ لباس‌ها عوض شود یا نام باشگاه و یا مالک آن عوض شود، وضع عوض خواهد شد؟
بازیکنان که هر چند سال تقریبا همه شان عوض می‌شوند!!! واقعا آیا فکر کرده اید که هواداری یک تیم به چه معنی است؟
این تخم جهالتی است که در ذهن مردمان ساده دل کاشته می‌شود، آبیاری می‌گردد و از آن استفاده می‌شود!!
او فقط رای می‌خواهد به هر بهایی که آن را بفروشند! دوسری پوستر از او در دیوارها است! ما به او رای می‌دهیم! با امضای سرخپوشان و کمی آنطرف تر دوباره “ما به او رای می‌دهیم “ باامضای آبی پوشان! تا به حال سرخ و آبی روبروی هم بوده اند پس او چگونه از هر دو تیم است؟ و دیگر تیم‌ها هم که به او رای نمی‌دهند. انتخابات تمام شده است و او هم مثل همیشه از آخر نفر اول شده است!!!
صدا وسیما و روزنامه‌های زرد و نارنجی دم به دم برنامه‌ها و صفحات ورزشی خود را اضافه می‌کنند؛ تولید سهل ترین کالا یعنی گذاردن دوربین و ضبط یک مسابقه به جای تعمق و تلاش برای تولید محصولی غنی !
به نظر نمی‌رسد که افزایش تعداد صفحات ورزشی موجب افزایش فروش یا ناشی از درخواست مشتریان باشد، جامعه‌ای که به سمت کار می‌رود و به سوی رشد تلاش می‌کند باید با رویای کاذب ورزشکار شدن و جادوگر نامیده شدن از تلاش و شعور مندی بماند؛ نهادهای مسئول در امر رسانه به جای ساختن فرهنگ؛ فرهنگ سخیف را اجازه می‌دهند آنها را بسازد !
تولید کالا بر مبنای سلیقه مشتری!!!! در حالیکه نمی‌دانند کالای فرهنگی برای تغییر فرهنگ و رشد آن مسئولیت دارند!
همواره سعی شده است که ما در مقابل غریبه‌ها کوتاه بیائیم این شاید ابتدا بواسطه مهمان نوازی ما بود، اما این مهمان نوازی اکنون به یک فرهنگ کم آوردن در مقابل بیگانگان تبدیل شده است.
بیگانه‌ای برای بردن تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی دعوت می‌گردد او از ابتدا شرایط خود را دیکته می‌کند. مربی پروازی خواهد بود، پول خوب خواهد گرفت و هیچ ضمانتی در مقابل کار خود نخواهد داد.
به معنی واضح پول میلیاردی از ثروت نفتی مردمان این سرزمین از طرف امانت داران به او داده می‌شود اما او ضمانت نمی‌کند که نتیجه این هزینه از جیب و بیت المال مردم ایران، موجب گردد که تیم آنها به جام برسد و یا رتبه‌ای خاص را کسب نماید. پس این چگونه قراردادی است؟!
سال هاست که ورزش کشورمان تحت تاثیر فوتبال قرار دارد اما تاکنون هیچ پژوهشی در مورد تاثیرگذاری مثبت این بازی در سرزنده نگه داشتن جامعه و تشویق جوانان به ورزش ارائه نشده است.
میلیاردها هزینه فوتبال شده است، بسیاری از ورزش‌ها تحت تاثیر فوتبال منزوی و بصورت ضعیف باقی مانده اند اما ثروت از شیرهای باز جامعه همچنان به این مسیر در جریان است !
کارمندی در فدراسیون فوتبال در مقابل سوال مردم و صاحب نظران خود را در جایگاهی می‌یابد که می‌گوید “بعضی‌ها می‌خواهند منافع ملی را به خطر بیاندازند»
اکنون این قرارداد در حال عقد با آن خارجی است که می‌خواهند یک میلیون یورو حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان و حقوقی بیش از ۴۰ میلیون تومان از ثروت جامعه را به او بدهند و او همچنان تمام شرایط خود را دیکته خواهد کرد، حتی ارزش‌های جامعه خود را نیز به ما تحمیل خواهد کرد.
ضروری است که ارزش افزوده این قراردادها و هزینه‌های جانبی آن برای مردم جامعه مشخص گردد. یک استاد دانشگاه، یک پزشک، یک مهندس و یا یک معلم باید بدانند چرا ارزش کار آنها در جامعه کمتر از مربی فوتبال رقم زده می‌شود.
کدام مسئول کشوری دارای حقوقی به اندازه یک مربی خارجی در کشور است، آیا مسئولیت آنان از این مربی کمتر است!!؟
هر قرارداد ضمانت‌های لازم را برای حصول به نتیجه در پی دارد اگر برای پیروز شدن یک تیم یازده نفره و چند نفر دیگر این همه هزینه گردد، باید در مقابل عدم رسیدن به آن نیز مسئولیت افراد و امکان بازخواست از آنها نیز مشخص گردد.
ثروت جامعه ما از کارکردن واقعی نیست ما منابع طبیعی خود را می‌فروشیم و آنرا هزینه می‌کنیم و این ثروت به غیر از مردم و آیندگان مان به هیچ کس تعلق ندارد و نمی‌تواند در بحث ورزش بجز صرف در سلامتی و ایجاد فرهنگ سلامتی و شادابی واقعی مردم هزینه گردد. کدام قهرمانی برای ملت ما شادی آورتر از بینا شدن چشم‌های سرباز ورزشگاه فوتبال خواهد بود.
اکنون به نظر می‌رسد با توجه به بازی خوب مربی خارجی درمذاکرات خود و امتیازگیری‌های بسیارش و همچنین ضعف‌های بسیار مسئولین فوتبال در اداره کردن امور و فرافکنی‌های آنان در نقاط ضعف خود، باید دقتی مسئولانه به این ورزش و نقش منفی آن در بسط ورزش و ایجاد فرهنگ خاص خود در جامعه بیاندازیم. تعجب آور نیست که تاکنون کمتر خانواده‌ای حاضر شده است که فرزندان پاک و مودب خود چه رسد به دخترانشان را به این ورزشگاه‌ها بفرستند چون آن جا واقعا آفساید است!
تهران امروز:دفاع مقدس فرهنگ مانای ماست
«دفاع مقدس فرهنگ مانای ماست»عنوان سرمقاله‌ی روزنامه‌ی تهران امروز به قلم سیدجواد سادات رضوی است که در آن می‌خوانید؛دیرزمانی است که دشمن درصدد بازآرایی نبرد نوین در قالب تحریم علیه ملت ایران است و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند. دشمن هر کاری که بتواند می‌کند تا به یک نتیجه برسد، «ملت ایران را در تنگنا قرار دهد» تا از خواسته بحق خود چشمپوشی کند.
برای مقابله با چنین حجم انبوهی از کینه‌توزی‌ها بود که رهبر فرزانه انقلاب از ضرورت توجه به «اقتصاد مقاومتی» سخن گفتند و تاکید کردند که «ایران تحریم‌ها را دور خواهد زد.» دشمن اتو کشیده امروز که قصد دارد بدون شلیک یک گلوله به پیروزی برسد از جنایتی که با این کار علیه بشریت مرتکب می‌شود ابایی ندارد زیرا از نظر آنان جان کودکان و فرزندان ایرانی چندان محل نگرانی نیست، چنانکه در زمان جنگ تحمیلی نیز نبود.
رئیس‌جمهور آمریکا رسما و علنا از آن سخن می‌گوید که باید ملت ایران را تحت فشار قرار داد و از این گفته خویش نیز هیچ پروایی ندارد. این البته خود بی‌ریاترین پیام‌آور درماندگی است و نشانه کاملی است از عجز و استیصال سیاستمداران و سیاستگذاران آمریکایی که نتوانسته‌اند در جبهه سیاسی به نتیجه برسند و از هر سو تیر کینه را به سمت ملت نشانه رفته‌اند.
همان‌ها که امروزه به تحریک صهیونیست‌ها دوره افتاده‌اند که بتوانند فشار بیشتری بر ایران وارد سازند تا ایران ایستادگی نکند و از مقاومت اسلامی و بیداری ملت‌ها دست بشوید. آنان البته از یک نکته غافلند و آن اینکه ایران معاصر تجربه‌هایی بس گران‌بها در مواجهه و مقابله با بحران‌ها داشته است. تجربه‌ای بی‌نظیر که ملتی را در برابر جهانی به پیروزی رساند و خود زمینه‌ساز ظهور و بروز نسلی از جوانان پرانرژی، خلاق و توانمند برای کشور شد.
آن هم چیزی نیست جز تجربه هشت سال دفاع پرافتخار ملتی که در مقابل دنیایی ایستاد. از این نظر دفاع مقدس تنها یک «یادبود» نیست که در هفته‌ای آغاز و به اتمام برسد،‌بلکه دفاع مقدس یک فرهنگ پویا، مانا و زاینده است که از دل ایمان راسخ به خداوند و باور به وعده‌اش نشو و نمو یافته و در مسیر حق امتداد می‌یابد.
فرهنگ زاینده دفاع مقدس به این ملت آموخته که برای عزت و شرف خویش ایستادگی را بیاموزد و از وعده الهی ناامید نشود. همان دست پنهان و یار مددکار ملت در مواجهه با کفر که در جبهه‌ها خاکریز به خاکریز دشمن را عقب راند و سرود فتح و ظفر خواند، اکنون نیز می‌تواند ملتی را دوباره یار و یاور باشد و چنین نیز هست به شرط آنکه کسی نتواند بین صفوف ملت خدشه‌ای وارد سازد و بذر اختلاف بکارد و خرمن تفرقه بچیند.
فشاری که آمریکا به ناحق بر جامعه جهانی روا داشته تا اضافه بر حد و حدود تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قدم بردارند و ایران را در مضیقه قرار دهند، نشانه‌ای است از کینه‌توزی و عنادپیشگی دشمنان قسم‌خورده ملت که به انتهای ناتوانی رسیده‌اند. اما باید به نیکی دانست که انتهای ناتوانی آنها آغاز دوباره توانمندی‌های ماست چرا که برآمدن از ایستادگی یعنی گردن به عزت برافراشتن و دشمن خویش را خار ساختن. روزی که هیچ دور نیست و وعده الهی نزدیک و قطعی است.
جمهوری اسلامی:تحلیل سیاسی هفته
«تحلیل سیاسی هفته»عنوان سرمقاله‌ی روزنامه‌ی جمهوری اسلامی است که در آن می‌خوانید؛هفته جاری با یاد شهدا و یادواره دفاع مقدس رنگ و بوی ویژه‌ای به خود گرفت. این روزها سی‌امین سالروز تهاجم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و عاملیت صدام متجاوز و ایستادگی شجاعانه و یکپارچه ملت ایران را پشت سر گذاشتیم، از این رو مردم ایران حق دارند افتخارات دفاع مقدس را برای همیشه گرامی بدارند و به رشادتهای فرزندان شجاع این آب و خاک که از استقلال میهن اسلامی دفاع کردند، ببالند.
هر چند همه ساله در هفته اول مهرماه، حماسه‌های ملت در دفاع مقدس گرامی داشته می‌شود ولی لازم است در این مناسبت ابعاد جدیدتری از این حماسه تشریح شود و واقعیات بیشتری از آن زمان و رشادت‌هایی که رزمندگان در جنگ نابرابر ۸ ساله آفریدیدند، بیان گردد. واقعیت اینست که در این جنگ، همه قدرتهای استکباری شرقی و غربی و ارتجاع عرب با پولها و زرادخانه‌هایشان از صدام و حزب بعث حمایت کردند و ملت ایران علیرغم همه تحریم‌ها و تنگناهای بین‌المللی در برابر این تهاجم ایستاد و به پیروزی رسید. علاوه بر این،‌ در جنگ تحمیلی هشت ساله، استعدادهای جوانان ایرانی شکوفا شد و آنها قدرت ابتکار خود را در صنایع دفاعی نیز نشان دادند و کشور را به نقطه‌ای از خودکفایی رساندند که امروز دشمنان انقلاب جرات تجاوز به خاک کشورمان را ندارند هر چند همچنان به توطئه‌های اقتصادی و تحریم‌های بین‌المللی ادامه می‌دهند که باید از این جنگ سرد نیز با تدبیر و شجاعت به سلامت عبور کرد.
هفته‌‌ای که در آن بسر می‌بریم از آن جهت که ایام شهادت رئیس مذهب تشیع، شیخ الائمه، حضرت امام صادق علیه السلام نزدیک می‌شویم، برای علما، خطبا و وعاظ به جهت بهره‌وری و استفاده از زمان و حضور مردم در مساجد و مراسم سوگواری حائز اهمیت است تا بتوانند مروج عملی مکتب اهل بیت عصمت و طهارت باشند.
در این هفته ائمه جمعه سراسر کشور که در تهران گردهم آمده بودند به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند. در این ملاقات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبیین جایگاه بسیار مهم و تاثیر گذار نماز جمعه در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسیِ، دینی و بین‌المللی تاکید کردند مهمترین وظایف ائمه جمعه، توجه بیش از پیش به این جایگاه والا، آگاهی از واقعیت‌های روز جامعه، غافل نشدن از طراحی‌های دشمن، ارتباط نزدیک و صمیمی با جوانان و استفاده از ابتکار و توانایی‌های آنان است. ایشان در بیان جایگاه والای نماز جمعه، به ویژگی‌های منحصر به فرد نماز جمعه از جمله تکرار هفتگی آن اشاره کرده و افزودند: نماز جمعه همچون نشانه‌های راهنما است که هر جمعه در مقابل دیدگان آحاد مردم قرار می‌گیرد و به آنان مسیر صحیح حرکت را نشان می‌دهد. در چنین جایگاهی، قطعا حرکات، سخنان، اشارات و حتی سکوت امام جمعه می‌تواند الهام بخش باشد، بنابراین از جمله وظایف مهم ائمه جمعه، حفاظت از این جایگاه و مراقبت مضاعف از خود است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آگاهی از مسائل روز و واقعیت جامعه و هوشیاری را از دیگر وظایف ائمه جمعه برشمرده و تاکید کردند: در طول سی سال گذشته لغزش‌ها، خطاها، انحراف‌ها و از مسیر خارج شدن برخی افراد به دلیل بی‌اطلاعی از واقعیت‌ها بوده است. ایشان توجه به طراحی و توطئه دشمن را از جمله وظایف مهم ائمه جمعه دانسته و افزودند: جوانان که اکثریت جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اصلی‌ترین هدف دشمن هستند، زیرا جوان موتور پیش برنده کشور است. از این رو دشمن از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به این سرمایه گرانبها برنامه‌ریزی کرده لذا باید جوانان را از آسیب خطرهای دشمن حفظ کرد که یکی از راه‌های آن، ارتباط مستمر و هدایتگر ائمه جمعه با جوانان است. برای این کار باید با جوانان رفیق بود و حرف و سخن آنان را شنید و راه را برای حضور آنان در عرصه‌های مختلف باز کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اهمیت نقش جوانان، ائمه جمعه را به شنیدن و برطرف کردن شبهات دینی، اجتماعی و سیاسی جوانان توصیه کردند.
سخنان جنجالی و تنش آفرین رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه “مجلس در رأس امور نیست”، این هفته نیز با واکنش‌های جدی مواجه بود. هفته جاری نمایندگان مجلس پس از بازگشت از تعطیلات تابستانی و تشکیل جلسات کاری طی تذکری به رئیس جمهور، وی را از بیان مطالب تحریک کننده و بی‌ثمر در خصوص مجلس برحذر داشته و خواستار توجه به نقش واقعی قوه مقننه شدند. یکصد و هفتاد تن از نمایندگان مجلس در تذکر کتبی خود خواهان پرهیز رئیس‌جمهور از اظهارات مناقشه آمیز و مغایر با قانون و بیانات امام و رهبری شده و تاکید کردند: “ایجاد خدشه بر جایگاه مجلس موجب نگرانی ملت ایران و تضعیف مردم سالاری دینی و نقض وحدت بین مسئولان کشور است و می‌تواند دولت و قوای دیگر را از خدمت رسانی به مردم و پیگیری خواسته‌های اصلی و پرداختن به رفع مشکلات مردم باز دارد.”
نمایندگان مجلس تصریح نمودند “مردم از رئیس‌جمهور و سایر مسئولان انتظار دارند که به مسایل اساسی کشور مانند اشتغال، جوانان، جلوگیری از گرانی بعضی از کالاهای اساسی، جلوگیری از قاچاق بی‌رویه کالاها و حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با فساد اقتصادی و مبارزه با مفاسد اجتماعی در سطح کشور بپردازد و لازم است دولت به جای دخالت در امور قوای دیگر و نفی جایگاه مجلس که نماد اصلی مردم سالاری دینی است، به وظایف خود عمل کند.”
به هر حال بی توجهی و بی‌اعتنایی رئیس جمهور به این واکنش‌ها، و عدم تصحیح اظهارات مغایر قانون اساسی، خود موضوعی است که بیش از پیش به نگرانی‌های موجود در میان مردم بر سر نحوه نگرش شخص رئیس‌جمهور به جایگاه مجلس دامن زده و بر این نکته صحه می‌گذارد که این شیوه‌های جنجالی، به نفع کشور نیست.
در صحنه خارجی،‌ این هفته نیز مسائل عراق، فلسطین و افغانستان در صدر سایر تحولات بین‌المللی قرار داشتند. در عراق رایزنی‌های فشرده میان گروههای سیاسی برای معرفی نخست‌وزیر درحالی ادامه یافت که این کشور، حدود هفت ماه است برای تشکیل دولت جدید در بلاتکلیفی به سر می‌برد. هرازگاه محافل خبری و منابع حکومتی عراق از توافق قریب الوقوع برای تشکیل دولت خبر می‌دهند ولی این کشور عملاً تاکنون نتیجه‌ای را شاهد نبوده است.
در تازه‌ترین تحول، روز گذشته اعلام شد گروه العراقیه وابسته به جناح ایاد علاوی و مجلس اعلای اسلامی عراق متعلق به گروه حکیم برای تشکیل دولت به توافق رسیده‌اند. یک مسئول العراقیه با اعلام این خبر، خاطرنشان کرد که این توافق با هماهنگی ائتلاف کردستان صورت گرفته است. نامزد معرفی شده مجلس اعلا، عادل عبدالمهدی می‌باشد که طی روزهای گذشته مذاکرات فشرده‌ای را با دیگر گروهها برگزار کرد تا نظر مساعد آنها را به نخست وزیری خود جلب کند.
ضرب الاجل پنج روزه‌ای که حزب “اتحاد ملی” متشکل از دو حزب شیعی “دولت قانون” به رهبری مالکی و “ائتلاف ملی” به ریاست سید عمار حکیم برای معرفی نخست‌وزیر تعیین کرده بود روز گذشته پایان یافت و به دلیل عدم حصول نتیجه، مقرر شد ضرب الاجل، پنج روز دیگر تمدید شود. تا پیش از این، منابع خبری عراق از اجماع گروههای سیاسی برروی نوری مالکی خبر داده بودند که به این ترتیب با تحولات جدید، گزینه نامزدی مالکی کمرنگ شده است.
تاخیر و تعلل در تشکیل دولت عراق اثرات سوء‌و تبعات انکارناپذیری دارد که شخصیت‌های سیاسی و مرجعیت شیعه عراق نیز در طول هفت ماه گذشته بارها نسبت به آن هشدار داده‌اند ولی علیرغم این هشدارها، گروههای سیاسی به اصرار بر مواضع جناحی ادامه می‌دهند. جری‌تر شدن تروریستهای بعثی و تکفیری در تشدید جنایات علیه مردم عراق و گستاخ‌تر شدن اشغالگران در اعمال نفوذ و گسترش مداخله در امور داخلی عراق، از تبعات انکارناپذیر تاخیر در تشکیل دولت عراق می‌باشد که قطعاً مسئولیت آن به عهده گروههایی است که به ادامه اختلافات سیاسی دامن می‌زنند.
مردم عراق در مقطع کنونی دو نیاز اساسی دارند که دستیابی به امنیت و خلاص شدن از حضور شرورانه اشغالگران می‌باشد درحالیکه گروههای سیاسی عراق به اهداف جناحی و دستیابی به مناسب بیشتر می‌اندیشند که با خواست و نیاز ملت عراق در تناقض است.
این هفته در فلسطین اشغالی شاهد از سرگیری شهرک سازی صهیونیستها بودیم. رژیم صهیونیستی برای کشاندن اعراب به پای میز مذاکره مدعی شده بود شهرک سازی را موقتاً متوقف کرده درحالی که به تایید منابع فلسطینی عملاً متوقف نکرده بود. هفته جاری صهیونیستها احداث شهرک‌های یهودی نشین را رسماً از سر گرفته و همین مسئله برای جناح محمود عباس جهت ادامه حضور در مذاکرات سازش مسئله ساز شده است. محمود عباس پیش از این در چند مورد گفته بود اگر اسرائیل احداث شهرک سازی را از سر بگیرد از مذاکرات خارج خواهد شد. اعلام از سرگیری شهرک سازی یک دهن کجی آشکار از سوی صهیونیستها به اعراب بود و این واقعیت را بار دیگر مورد تاکید قرار داد که صهیونیستها در هیچ شرایطی حاضر نیستند از توسعه طلبی و طرح‌های اشغالگرانه دست بردارند.
جناح سازش طلب “ساف” اکنون در شرایط دشواری قرار گرفته است و اگرچه متمایل به ادامه مذاکرات است ولی نمی‌تواند نسبت به تبعات امتیازدهی‌های پی در پی و پذیرش تحقیر و ذلت، بی تفاوت باشد. هفته جاری جبهه خلق برای آزادی فلسطین، یکی از شرکای اصلی فتح در “ساف” در اعتراض به سازشکاری تشکیلات خودگردان از ساف خارج شد و این ضربه‌ای بود که محمود عباس را دچار شوک کرد. ادامه سیاستهای سازش طلبانه عباس می‌تواند ساف را در آستانه فروپاشی کامل قرار دهد.
سران رژیم صهیونیستی با وقاحت و گستاخی تمام، از محمود عباس می‌خواهند که بدون توجه به رخدادهای جاری و از سرگیری شهرک سازی در فلسطین اشغالی به مذاکرات ادامه دهد. در این میان، گروههای فلسطینی این هفته نیز از تشکیلات خودگردان خواستند با خروج از مذاکرات بی نتیجه سازش به مسیر صحیح آرمان آزادی فلسطین باز گردد.
این هفته در افغانستان گزارش‌هایی منتشر شد دایر بر اینکه طالبان به درخواست دولت افغانستان و آمریکا برای مشارکت در روند صلح پاسخ مثبت داده است. در این باره ژنرال پترائوس فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان مدعی شد سران طالبان با دولت افغانستان تماس گرفته و آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کرده‌اند. در پی این ادعا، دو تن از سرکردگان طالبان یعنی وزیر خارجه حکومت وقت طالبان و سفیر این حکومت در پاکستان که در کابل سکونت دارند این ادعا را تکذیب نموده و هرگونه مصالحه با دولت را رد کرده‌اند. واقعیت این است که آمریکائیها بسیار تلاش می‌کنند طالبان را به شرکت در دولت ترغیب نمایند و حتی گزارش‌هایی منتشر شده است که پیشنهاد پست‌های با ارزش در دولت را نیز به طالبان داده‌اند. آمریکا و شرکایش در ناتو اکنون در افغانستان مستاصل مانده‌اند و تمامی تدابیر آنها برای غلبه بر بحران افغانستان و توفیق در این کشور به شکست منجر شده است.
پیشنهاد مذاکره به طالبان و معامله با این گروه شورشی که تا پیش از این، از سوی آمریکا تروریست قلمداد می‌شد اعتراف و تاییدی آشکار بر شکست آمریکا در افغانستان دارد و ضمن اینکه این موضوع را نیز مورد تاکید قرار می‌دهد که مقوله تروریسم و مبارزه با آن، صرفاً ابزاری دردست آمریکا برای پیشبرد اهدافش می‌باشد و همین تروریستها، در صورت اقتضا و نیاز، می‌توانند از این قاموس خارج شده و طرف مذاکره مورد قبولی برای آمریکا باشند.
در همین رابطه، سازمان ملل نیز در جهت هماهنگی با سیاستها و خواست آمریکا، اخیراً اعلام کرد اسامی شماری از اعضای طالبان را از فهرست تروریسم خارج ساخته است که این امر نیز دلیل دیگری بر تبعیت سازمان ملل از دیکته‌های آمریکا می‌باشد.
آفرینش: نبرد بی رحمانه ارز و زر
«نبرد بی رحمانه ارز و زر»عنوان سرمقاله‌ی روزنامه‌ی آفرینش به قلم مهدی اسلامی است که در آن می‌خوانید؛اواخر هفته گذشته و هفته جاری در حالی که طلا در بازارهای جهانی رکورد خود را ارتقا می بخشید، بازارهای داخلی تحت تاثیر نرخ جهانی طلا و ارزش دلار نوسانات شدیدتری را تجربه کردند. روز گذشته هر اونس طلا مرز ۱۳۱۳ دلار را گذراند و در حالی که دلار در بازارهای جهانی روند کاهشی را تجربه می کرد در بازارهای داخلی به یکباره نایاب شد و از سوی دیگر چالش میان طلافروشان و سازمان امور مالیاتی برسر مالیات بر ارزش افزوده نیز مزید بر علت شد تا دلار در بازار نیمه تعطیل طلا خود را از دیوار ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ تومان بالا بکشد و رکورد افزایش قیمت در بازار داخل را به نام خود ثبت کند.
اگرچه نمی توان به ضرس قاطع گفت که قیمت های فعلی سکه و طلا و همچنین نرخ دلار در کشور واقعی است، اما پیش بینی اینکه در صورت مرتفع شدن اختلافات سازمان امور مالیاتی و طلافروشان نرخ  دلار و همچنین سکه و طلا به قیمت های قبل بازگردد کمی سخت به نظر می رسد. این یک واقعیت است; در حالی که معاملات بازار سکه و طلا و همچنین ارز به حداقل کاهش یافته است، قیمت های کاذب بر این بازار حاکم شود اما آیا تضمینی وجود دارد که قیمت دلار با توجه به این که در بازارهای جهانی ارزش خود را در مقابل یورو از دست می دهد، در بازار داخل نیز به قیمت  های قبلی بازگردد.
براساس محاسبات اگر قیمت جهانی طلا را ۱۳۱۰ دلار در نظر بگیریم و قیمت دلار را با نرخ قبلی ۱۰۶۰ تومان آنگاه قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار حول و حوش ۳۴۰۰۰ تومان در نوسان خواهد بود. حال اگر قیمت جهانی طلا را ۱۳۱۰ دلار در نظر بگیریم و قیمت دلار را مطابق با آنچه که در بازارهای غیررسمی (۱۲۵۰ تومان) خرید و فروش می شود در نظر بگیریم قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار  ۵۰۰۰ تومان گران تر از قیمت فعلی آن خواهد بود.
حال این سوال مطرح است که چرا  قیمت دلار از هفته گذشته تاکنون در بازارهای غیررسمی حدود ۲۰۰ تومان گران شده است تا به مجرد آن قیمت طلا و سکه نیز رشد چشمگیری را تجربه کند! این در حالی است که قیمت سایر ارزها ازجمله دلار کانادا، یورو و پوند نیز روند روبه رشدی داشته است و قیمت سکه نیز هر روز افزایش می یابد.
بنابراین ضروری است که بانک مرکزی با مدیریت بازار طلا و ارز که البته وعده آن را داده از رشد حبابی قیمت ها در این بازار جلوگیری کند تا مردم در آشفته  بازار فعلی متضرر نشوند. حال در این بین کسانی هستند که بنابه ضرورت به بازار طلا و ارز مراجعه می کنند اما با قیمت هایی مواجه می شوند که نرخ آن را بازار تعیین نمی کند و  بالاجبار از این بازار خرید می کنند و متحمل ضررهایی می شوند.
بی تردید اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در صنف طلا و جواهر یک ضرورت است و اصناف دیگر نیز از آن تبعیت می کنند; اما این نگرانی وجود دارد که در صورت توافق مالیاتی با طلافروشان، قیمت فعلی طلا و ارز جنبه واقعی به خود بگیرد، آنگاه حقوق مصرف کنندگان به هیچ انگاشته نخواهد شد. این فرضیه را نیز در نظر بگیرید که واردات سهم بسزایی در تراز تجاری کشور دارد آنگاه واردات کالاها با قیمت دلار ۱۲۵۰ تومان چقدر کالاها را گران می کند؟
آرمان:موانع و انگیزه‌های چین و روسیه برای اتحاد علیه ایران
«موانع و انگیزه‌های چین و روسیه برای اتحاد علیه ایران»عنوان سرمقاله‌ی روزنامه‌ی آرمان به قلم مهدی سنایی است که در آن می‌خوانید؛ طبیعتا سفر مدودف به چین حکایت از راهبردی بودن روابط میان روسیه و چین دارد و این دو کشور که زمانی در دوران جنگ سرد رقیب جدی یکدیگر به حساب می‌آمدند، در چند دهه اخیر به عنوان دو همکار در عرصه بین المللی ظاهر شده‌اند. اهمیت روابط دو کشور در سه سطح قابل بررسی است. در سطح دوجانبه طی چند ساله اخیر شاهد افزایش بسیار چشمگیر حجم مبادلات بودیم. این مبادلات در چند سال اخیر سالانه سی درصد افزایش داشته
و روسیه به صراحت از چین با عنوان شریک راهبردی خود نام می‌برد و حجم مبادلات دو کشور هم به نزدیک ۱۲۰ میلیارد دلار رسیده که این حجم قابل توجهی است.
در سفر اخیر هم در حوزه انرژی گام‌های بلندی برداشته شده است. هم بحث خطوط انتقال نفت روسیه به چین تکمیل شده و هم قراردادی برای ایجاد یک پالایشگاه مشترک در چین امضا شده است و هم توافقی انجام شده مبنی بر اینکه ۱۵۰ میلیارد بشکه نفت در سالهای آینده از روسیه به چین فروخته شود. با توجه به این که روسیه بزرگترین تولید کننده نفت و چین بزرگترین مصرف کننده انرژی در منطقه هستند، این قراردادها در حوزه نفت و انرژی قابل توجه هستند. پیشنهادهایی هم در مورد انتقال گاز روسیه به چین مطرح شده است. این توافقات می‌تواند تحولاتی بنیادین در حوزه انرژی در منطقه هم به شمار آید.
یعنی وابستگی روسیه را از صادرات نفت به اروپا و وابستگی چین را از واردات نفت از ایران به شکل واضح کاهش می‌دهد. این توافقات در حوزه انرژی می‌تواند تحولات بنیادینی در عرصه انرژی در منطقه ایجاد کند. در بحث منطقه‌ای هم همکاری‌های روسیه و چین حائز اهمیت است و به نظر می‌رسد که هم به لحاظ وجود سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای و هم به لحاظ همکاری‌هایی که روسیه و چین با کشورهای منطقه دارند، و در مسائل مختلف در زمینه توافقات مرزی و امنیتی و مسائل مختلف در زمینه همکاری‌های دفاعی در منطقه آسیای مرکزی و اوراسیا اشتراکاتی میان دو کشور وجود دارد.
در عرصه بین الملل هم با توجه به این که از سازمان همکاری‌های شانگهای به ناتوی شرقی تعبیر می‌شود، بدون تردید وقتی گرایش ناتو به شرق شدت می‌گیرد، این سازمان هم وجهه امنیتی بیشتری به خود می‌گیرد و نوعی توافق پنهان میان چین و روسیه برای مبارزه با جهان تک قطبی و یک‌جانبه‌گرایی امریکا وجود دارد. اما در هر سه عرصه یاد شده چالش‌هایی هم وجود دارد.
در بحث روابط دوجانبه علیرغم اشاره مدودف به این که روابط روسیه و چین با خون آبیاری شده زمانی که در جنگ جهانی دوم در رابطه با ژاپن با هم مقابله کردند و دفاع کردند و اشاره کرده به استراتژیک بودن این روابط، در عین حال یک بدبینی تاریخی در روسیه نسبت به چین وجود دارد به خصوص در شرق روسیه. مرزهای شرقی روسیه که خالی از سکنه است، به طور جدی مورد تهدید مهاجرت و جمعیت چین است. در بعد منطقه‌ای هم رقابت بر سر انرژی و منابع آن در آسیای مرکزی و همین طور رقابت در خلیج فارس بر سر منابع انرژی و همکاری‌ها در مورد آن از چالش‌های مطرح میان دو کشور است. بنابر این شاهد نوعی مسابقه بین روسیه و چین در منطقه هستیم و این دو کشور به عنوان رقیب تلقی می‌شوند.
به خصوص این که روسیه منطقه آسیای مرکزی و قفقاز را حیاط خلوت خود می‌داند و اختلافات مرزی که بین چین و تاجیکستان و قرقیزستان ولو این که تا حد زیادی حل شده وجود دارد، همه این عوامل باعث می‌شود که چالش‌هایی در این منطقه شکل بگیرد.
در بعد بین المللی در رویکرد روسیه نسبت به غرب با رویکرد چین نسبت به غرب تفاوت‌هایی وجود دارد و تنها در صورت تهدید مشترک هست که این دو کشور تا حدی به هم نزدیک می‌شوند و در غیر این صورت نگاه‌ها درباره همکاری با کشورهای اروپایی و امریکا در دو کشور تا قدری متفاوت است.
اما در مورد ایران باید گفت که همکاری‌های دوجانبه روسیه و چین می‌تواند به طور جدی در بحث انرژی، ایران را تحت تاثیر قرار دهد چون چین خریدار انرژی ایران است و روسیه رقیب ایران در صادرات انرژی. اگر چه ما معتقد هستیم که در روابط بین الملل بازی با حاصل جمع جبری صفر صورت نمی‌گیرد و کشورها می‌توانند منافع مختلفی را کسب کنند و همه برنده بازی باشند اما این اقتضا می‌کند که دستگاه سیاست خارجی ما هم به طور جدی این تغییرات را رصد کند و اقدامات لازم را صورت دهد.
در بحث منطقه‌ای هم پویایی ایران در حضور سازمان‌های منطقه‌ای و پویایی در تنظیم روابط با روسیه و چین می‌تواند بسیار در عقب نماندن ایران از سیر همکاری‌های منطقه‌ای تاثیر داشته باشد.
در روند پرونده هسته‌ای هم طبیعتا روسیه و چین تا به حال نوعی مقاومت نشان دادند و سعی کردند که فشارها بر ایران را کاهش دهند اما در چند ماهه اخیر شاهد بودیم که مواضع این دو کشور تاحدی با یکدیگر متفاوت است و البته در گذشته روسیه همکاری بیشتری در حوزه‌های استراتژیک با ایران داشته،  در حالی که همکاری‌های چین بیشتر جنبه‌های تجاری و اقتصادی داشته است. همکاری‌های روسیه بیشتر نظامی ‌و استراتژیک بوده و طبیعتا فشار بر روسیه هم بیشتر است.
ضمن این که در روسیه هم تغییر رویکرد نسبی در سیاست خارجی روی داده در حالی که سیاست خارجی چین تداوم داشته است. بنابر این احتمال هرگونه تعامل میان روسیه و چین در مورد پرونده هسته‌ای ایران محتمل و ممکن است و جمهوری اسلامی‌ ایران باید تلاش کند که این تعامل در بخش مشترک و مقابله با تحریم‌ها و فشارها باشد و باید یک دیپلماسی فعال و پویا در زمینه همکاری‌های جدید با چین و روسیه و همین طور فرصت سازی بیشتر در عرصه سیاست خارجی در پیش گرفته شود. طبیعتا چین و روسیه دو حوزه همکاری با هم دارند. یکی کاهش تحریم‌ها و مقابله با حضور بیشتر غرب در منطقه که تضعیف ایران در این چارچوب به نفع چین و روسیه نیست.
اما از طرفی هم از ایران هسته‌ای هراس نسبی دارند و روسیه هم تعاملاتی با غرب دارد که ممکن است تلاش شود که در این حوزه چین را هم به خود نزدیک کند و دو کشور موضع مشترکی در قبال ایران داشته باشند. هر چند این موضع مشترک در این بخش به راحتی به دست نخواهد آمد چون چین منافع متنوع تری در ایران دارد و منافع تجاری و اقتصادی گسترده‌تری را در ایران دارد.
دنیای اقتصاد:سهم ما از جام جهانی مشابه برداشت از پارس جنوبی
«سهم ما از جام جهانی مشابه برداشت از پارس جنوبی»عنوان سرمقاله‌ی روزنامه‌ی دنیای اقتصاد به قلم مهدی نصرتی است که در آن می‌خوانید؛حدودا تا دو ماه آینده فیفا میزبان نهایی جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ را معرفی خواهد کرد. در این میان کشور قطر یکی از گزینه‌های اصلی برای تصاحب میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.
اما سوال اینجا است که کشوری با جمعیت کمتر از یک میلیون نفر و مساحتی کمتر از استان کهکیلویه خودمان و قدمتی کمتر از باشگاه پرسپولیس و استقلال چطور می‌تواند هزینه‌های هنگفت پدیده‌ای چون جام جهانی را تامین کند؟ پاسخ ساده است: از طریق منابع مالی هنگفت ناشی از میدان مشترک گازی پارس‌جنوبی!
درباره وضعیت پارس‌جنوبی رییس محترم کمیسیون انرژی مجلس اخیرا گفته ‌است «با گذشت حدود ۲۰ سال از کشف این حوزه گازی، از نظر پروژه و سرمایه و نیز بهره‌برداری از آن از قطر بسیار عقب هستیم و در حالی که تاسیس پالایشگاه‌ها و حفاری توسط قطر به اتمام رسیده، ایران هنوز در این زمینه به نصف هم نرسیده است و لذا در این مورد ضرر می‌دهیم، زیرا هر کس بیشتر برداشت کند موفق‌تر است.»
البته در این میان تلاش‌های ارزنده‌ای از سوی مسوولان کشورمان در حال انجام است و خبرهای امیدوارکننده‌ای نیز منتشر شده ‌است، از جمله این که قرار است تا پایان سال آینده با افزایش ظرفیت تولیدی ایران، برداشت ایران و قطر مساوی شود. هرچند که در مصاحبه اخیر رییس محترم کمیسیون انرژی مجلس با خبرگزاری ایلنا تردیدهای جدی در مورد زمانبندی تحقق پیش‌بینی‌ها و تردیدهای فنی در این خصوص ابراز شده‌ است.
در همین حال نکته آزار دهنده این است که در برخی نقل قول‌ها عنوان شده است که در حال حاضر قطر گاز این میدان را در برخی از مواقع با قیمت‌هایی پایین‌تر از هزینه تولید به فروش می‌رساند و همین امر باعث کاهش ذخایر این میدان و عدم سوددهی به دو کشور می‌شود. به هرحال پارس جنوبی کیسه‌ای است که همسایه کوچولوی ما در حال بذل و بخشش و دست و دل‌بازی از آن است. البته ناگفته نماند مسوولان فیفا هم به کوچک و کم جمعیت بودن این کشور برای جام‌جهانی ایراد گرفته‌اند.
برای حل این مشکل می‌توان به کشور دوست و برادر، قطر پیشنهاد داد تعدادی بلیت بازی‌های جام جهانی برای مردم ما ارسال کند تا هم مردم به بخشی از حق‌السهم خود از پارس جنوبی برسند و هم ورزشگاه‌های این کشور خالی از تماشاگر نماند! پیشنهاد دیگر این است که مشابه جام جهانی ۲۰۰۲ کره-ژاپن این جام هم با نام ایران- قطر برگزار شود تا معلوم شود که ما هم در تامین هزینه‌ها سهیم بودیم. البته این پیشنهاد بعید است مورد قبول مسوولان ورزش کشور ما واقع شود؛ چون مواضع و سیاست‌های کشور قطر (با وجود دوست و برادر بودن) چندان با کشور ما همراستا نیست!
جهان صنعت:هزینه سنگین تنظیم بازار از خزانه بانک مرکزی‌
«هزینه سنگین تنظیم بازار از خزانه بانک مرکزی»عنوان سرمقاله‌ی روزنامه‌ی جهان صنعت به قلم مریم باستانی‌ است که در آن می‌خوانید؛ سکوت دولت نسبت به افزایش افسارگسیخته قیمت ارز سرانجام شکست و با اعلام اینکه از امروز عرضه ارز و طلا برای تنظیم بازار صورت می‌گیرد به متقاضیان اطمینان داده شد که به اندازه کافی ارز در دولت وجود دارد و نیاز بازار تامین می‌شود.
با این حال معاون اول رییس‌جمهور و مسوولان بانک مرکزی  نگفتند که برای پایین آوردن قیمت دلار یک هزار و ۲۲۰ تومانی چه میزان ارز به بازار تزریق می‌شود تا قیمت ارز به یک‌هزار و ۵۰ تومان برسد.
دخالت دیرهنگام دولت در تنظیم بازار ارز سبب شده تا خریداران اوراق مشارکت و سرمایه‌های سرگردان از بانک‌ها روگردان شده و به سوی بازار ارز و سکه هجوم بیاورند. این گریز سرمایه‌ها بی‌تردید چراغ قرمزی برای دولت است، چه آنکه به روشنی نشان می‌دهد سیستم‌های کنترلی دولت جوابگو نیست و باید منتظر آوار سنگینی از نقدینگی به بخشی از اقتصاد باشیم که این بار به سوی بازار ارز هجوم آورده است.
کارشناسان هشدار می‌دهند خرج منابع ارزی کشور در بازار ارز به زیان دولت و ذخایر ارزی بانک مرکزی است و هزینه سوداگری می‌شود. بی‌تردید برای بازگرداندن نرخ ارز به یک‌هزار و ۵۰ تومان با عرضه ۲۰ میلیارد دلار هم سامان نمی‌یابد.
معلوم نیست نقش بانک مرکزی در این آشفته بازار چیست که نه‌تنها قادر به کنترل بازار ارز نیست بلکه هر روز یک بحران از گوشه و کنار حوزه پولی بیرون می‌زند.



» ادامه مطلب ...

مطالب قبلي