نحوه پرداخت يارانه غير نقدي در موعد مقرر اعلام مي‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۰۴ | برچسب‌ها: | 0نظرات



مدير عامل سازمان هدفمندسازي در خصوص پيشنهادات ارائه سهام به جاي يارانه نقدي، گفت: سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها در اجراي اين قانون يارانه نقدي به مردم پرداخت مي‌كند و نحوه پرداخت‌هاي غير نقدي نيز در موعد مقرر به مردم اعلام مي‌شود.
بهروز مرادي شب گذشته در برنامه نگاه يك در خصوص ديدگاه‌ها و سئوالات مردم درباره اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها، اظهارداشت: مردم با دقت بسياري مسائل مربوط به هدفمند سازي يارانه‌ها را پيگيري مي‌كنند.
وي با اشاره به اينكه اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها تنها با مديريت مردم امكان‌پذير است، گفت: مديريت اجراي اين قانون اثر بخش، به مردم سپرده شده است و مردم در خصوص نحوه استفاده از يارانه‌ خود تصميم مي‌گيرند.
مدير عامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها در پاسخ به اين پرسش كه فعاليت سامانه اطلاعات اقتصادي خانوار به چه نحوي است، بيان داشت: سامانه مركز آمار ايران به صورت مستمر فعال است و كساني كه تا به امروز موفق به تكميل فرم اقتصاد خانوار نشدند در صورت تمايل مي‌توانند در سامانه مركز آمار ايران فرم‌هاي مربوطه را تكميل كنند.
مرادي با تأكيد بر اينكه سامانه مركز آمار ايران در طول سال فعال است، گفت: تمامي افرادي كه تا پايان مهر سال 89 فرم اقتصاد خانوار را تكميل و شماره حساب‌هاي خود را ثبت كرده‌اند، يارانه نقدي را دريافت كرده‌اند.
وي در ادامه افزود: اطلاعات بعد از جمع بندي مركز آمار ايران در فواصل مشخصي در اختيار سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها قرار مي‌گيرد و براساس آخرين اطلاعات مركز آمار تغييرات لازم در نحوه پرداخت يارانه‌ها ايجاد مي‌شود.
مدير عامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها بيان داشت: حدود 2 هزار نفر سرپرست خانوار فرم اطلاعات اقتصادي را تكميل و شماره حساب نيز اعلام كرده‌اند ولي به دليل عدم تأييد شماره حساب‌ها از سوي بانك‌ها يارانه‌اي به آنها تعلق نگرفته است.
مرادي در ادامه افزود: اين افراد مي‌توانند با مراجعه به بانك‌ها حساب‌ خود را اصلاح كنند و با ارسال شماره حساب جديد از طريق بانك به سازمان هدفمندسازي يارانه‌‌ها در همان روز يارانه خود را دريافت كنند.
وي در خصوص افرادي كه كد رهگيري خود را فراموش كرده‌اند، گفت: در پشت‌ كارت‌هاي ملي شماره‌هاي 9 رقمي ثبت شده است كه اين شماره به عنوان كد رهگيري استفاده مي‌شود.
مدير عامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها در پاسخ به اين پرسش كه به چه‌تعداد از اعضاي خانواده يارانه تعلق مي‌گيرد، اظهار داشت: به تمامي افراد خانواده يارانه تعلق مي‌گيرد و كمتر از يك درصد از خانواده‌هايي كه متقاضي دريافت يارانه بودند بيش از 6 نفر هستند.
مرادي در خصوص همكاري اصناف با اجراي قانون هدفندسازي يارانه، ‌گفت: از 3 سال گذشته تاكنون درباره اجراي قانون هدفمند سازي‌يارانه‌ها جلسات متعددي با اصناف برگزار شده است و تاكنون هيچ مشكلي با آنها نداشته‌ايم و همكاري‌هاي لازم نيز صورت گرفته است.
*نحوه پرداخت يارانه غير نقدي به مردم در موعد مقرر اعلام مي‌شود
وي در خصوص پيشنهادات ارائه سهام به جاي يارانه نقدي، گفت: سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها در اجراي اين قانون يارانه نقدي به مردم پرداخت مي‌كند و نحوه پرداخت‌هاي غير نقدي نيز در موعد مقرر به مردم اعلام مي‌شود.
مدير عامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها در ادامه افزود: پيشنهاداتي براي استفاده از يارانه‌ها ارائه شده است كه مردم از طريق يارانه واريز شده بتوانند طلا يا كالاهاي اساسي با برچسب‌هاي مصرف انرژي كم به صورت اقساط خريداري كنند ولي در نهايت تصميم‌گيري اصلي در خصوص نحوه استفاده از يارانه‌ها با مردم است.
مرادي به انعطاف‌پذيري قانون هدفمندسازي يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: در صورتي كه نياز به تغيير و اصلاح در اجراي هدفمند سازي يارانه‌ها باشد، اين اصلاحات صورت خواهد گرفت.
وي در خصوص نقش كشاورزان در هدفمندسازي يارانه‌ها بيان داشت: از اهداف هدفمندسازي يارانه‌ها كاهش مصرف و افزايش توليد است لذا در اين مورد توجه ويژه‌اي به بخش كشاورزي شده است.
مدير عامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها با بيان اينكه هدف ما افزايش توليد محصولات بخش كشاورزي است، بيان داشت: دولت نگاه ويژه‌اي به بخش كشاورزي دارد و در اين خصوص روزانه 10 ميليون ليتر گازوئيل در اختيار بخش كشاورزي با قيمت 150 تومان گذاشته مي‌شود.
مرادي با اشاره به اينكه پائين‌ترين تعرفه برق مربوط به بخش كشاورزي است، تصريح كرد: براي كشاورزان استفاده از هر كيلووات برق 12 تومان و در رابطه با آب كشاورزي تا به امروز افزايش قيمتي نداشته‌ايم.
وي گندم را يك محصول اساسي دانست و در خصوص حمايت‌هاي دولت از توليد اين محصول، گفت: اهميت غذايي كشور با گندم پيوند خورده است و دولت نيز حساسيت‌هاي فوق‌العاده‌اي در اين زمينه دارد.
مرادي در خصوص نرخ خريد گندم افزود: امسال گندم هر كيلو 330 تومان به صورت تضميني خريداري شد كه اكنون با نرخ 250 تومان به كارخانه‌ها ارائه مي‌شود كه حدوداً 80 تومان يارانه توليد به كشاورزان پرداخت مي‌شود.
*مصرف برق از زمان اعلام هدفمندي يارانه‌ها 11 درصد كاهش يافت
به گفته مرادي: دولت بيشترين حمايت را از مجموعه بخش‌هاي كشاورزي مانند، برنج، نيشكر، گوشت و مواد لبنياتي خواهد داشت.
وي با بيان اينكه در هدفمند كردن يارانه‌ها دولت بايد پيشرو باشد، تصريح كرد: بالاترين تعرفه‌هاي حامل انرژي مانند آب، برق و گاز مربوط به دستگاه‌هاي دولتي است.
مدير عامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها به كاهش مصرف انرژي در اجراي قانون هدفمند سازي يارانه‌ها پرداخت و بيان داشت: در اين 5 روز مصرف روزانه بنزين از 60 ميليون ليتر به 55 ميليون ليتر رسيده و مصرف برق نيز 11 درصد كاهش داشته است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي