پاسخ متکی به ادعاهای مسوولان ریاست جمهوری

۱۳۸۹/۱۰/۰۴ | برچسب‌ها: | 0نظرات


۱ – آیا وزیر امور خارجه قبل از سفر به سنگال در جریان زمان حتی تقریبی برکناری خود قرار گرفت؟ خیر. / ۲- آیا وزیر امور خارجه از جانشین خود و روز مراسم تودیع(!) آگاه بوده است؟ خیر. / ۳- آیا رئیس جمهور می دانست وزیر امورخارجه در این ماموریت به حداقل دو کشور سفر می کند؟ آری. مقرر بود ماموریت وزیر امور خارجه صبح روز یک شنبه ۲۱/۹/۱۳۸۹ آغاز و با ورود به تهران حوالی ظهر روز چهارشنبه ۲۴/۹/۱۳۸۹ پایان پذیرد. وزیر امور خارجه خبر برکناری خود را روز دوشنبه در اثنای ملاقات با مقامات سنگال و از زبان آنان می شنود !
عصرایران – دفتر منوچهر متکی در پاسخ به اظهارات مسئولان ریاست جمهوری، توضیحات وی را به منظور آگاهی افکار عمومی به شرح ذیل در اختیار رسانه ها قرار داد:
به نام خداوند جان و خرد
« در پی اقدام غیر اسلامی، خلاف عرف سیاسی و دیپلماتیک و توهین آمیز در نحوه برکناری وزیر امور خارجه ، به نظر نمی رسید آقایان متوجه علت اصلی سئوال و اعتراض آحاد مختلف جامعه در این مورد نشده باشند. صورت مسئله کاملا روشن است؛
۱- آیا وزیر امور خارجه قبل از سفر به سنگال در جریان زمان حتی تقریبی برکناری خود قرار گرفت؟ خیر.
۲- آیا وزیر امور خارجه از جانشین خود و روز مراسم تودیع(!) آگاه بوده است؟ خیر.
۳- آیا رئیس جمهور می دانست وزیر امورخارجه در این ماموریت به حداقل دو کشور سفر می کند؟ آری.
مقرر بود ماموریت وزیر امور خارجه صبح روز یک شنبه ۲۱/۹/۱۳۸۹ آغاز و با ورود به تهران حوالی ظهر روز چهارشنبه ۲۴/۹/۱۳۸۹ پایان پذیرد.
وزیر امور خارجه خبر برکناری خود را روز دوشنبه در اثنای ملاقات با مقامات سنگال و از زبان آنان می شنود !
لذا بار دیگر ضمن تکذیب آنچه که در مراسم معارفه مبنی بر آگاهی اینجانب از زمان برکناری و مضحک تر از آن، اطلاع از روز برگزاری مراسم تودیع مطرح گردید و تاکید بر رعایت صدق در گفتار به ویژه برای مسئولین اعلام می دارم:
این بد اخلاقی ها را متوقف کنید زیرا نه زیبنده نظام اسلامی و سیره رهبران بزرگوار آن است و نه با شان، فرهنگ و ادب ملت عزیز ایران همخوانی دارد. ان شاءالله چنین خواهد شد.»
بنده خدا – منوچهر متکی
۳/۱۰/۱۳۸۹

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي