پشت‌ پرده شکایت زن بوشهری از مختارنامه

۱۳۸۹/۰۹/۱۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1388/02/01/100904774811.jpg
به گزارش خبرآنلاین بعد از انتشار خبری مبنی بر شکایت زن خواننده بوشهری از صداوسیما به علت پخش صدایش، اسماعیل غلامی از کاربران خبرآنلاین با ارسال یادداشتی به برخی واقعیت های این خبرسازی اشاره کرد.
لازم به ذکر است برخی این مسایل را به برخی رقبا برای تخریب مختارنامه نسبت می دهند.
در بخشی از این یادداشت آمده است:
نوای لالایی که به «اصغرخوانی» معروف است از آلبوم «موسیقی مذهبی شیعیان ایران» به همت انتشارات ماهور سال گذشته منتشر شده و بعد توسط امیر توسلی آهنگساز مختارنامه اتنخاب شده است؛ این خواننده می توانست در همان موقع نسبت به انتشار صدای خود در آلبوم مذکور اعتراض یا شکایت کند. هرچند بعید می‌دانم کسی که سال هاست برای امام حسین(ع) و فرزندانش می‌خواند بخواهد از این حرف ها بزند.
در جای جای ایران عزیز بسیارند کسانی که سالهاست در رثای اهل بیت پیامبر(ص)، به ویژه ایام عزای امام حسین(ع) نوحه سرایی می‌کنند. از جمله کسانی چون خانم رحمانی که نوای لالایی‌شان برای علی اصغر(ع) از جان عاشقشان بر می‌آید. قطعا مجموعه ای که توسط انتشارات ماهور منتشر شده با هماهنگی مداحان و نوحه خوانانی بوده که صدایشان در این آلبوم شنیده می‌شود. اگر بحث‌های حقوقی هم بخواهد پیش بیاید قاعدتا باید بین «ماهور» و «صداوسیما» باشد. و حتی اگر هم این خواهر عزیز شکایتی داشته باشند، باز هم نیازی به این همه احساساتی شدن نیست.
ضمنا سالهاست صدای خوانندگان زن گروه های کر در لابلای موسیقی متن فیلم ها و سریال ها پخش می‌شود و کسی هم به حرام بودن آنها خرده نگرفته یا شکایتی در این باره نکرده است.
به یاد بیاوریم موسیقی متن «خاک سرخ»، فیلم «لاک پشت‌ها هم پرواز می‌کنند»، سایر آثار استاد حسین علیزاده، به تماشای آب های سپید، طرح نو و خیلی کارهای دیگر که خوانندگان زن هم آثار بی کلام و هم باکلامی را اجرا کرده اند. ضمنا اینجا ما با یک موسیقی بی کلام طرفیم و خواننده زن شعری یا کلامی نمی‌خواند و صرفا یک نوای لالایی جانسوز است که در غم علی اصغر(ع) سرداده شده است.
در بخش دیگری از این یادداشت نیز به مجموعه «شب دهم» اشاره شده و آمده است: آنها که می‌خواستند شکایت کنند موقعی که در قسمت آخر سریال «شب دهم» اثر ارزشمند حسن فتحی خواننده زن رسما نوحه می‌خواند، می‌توانستند شکایت کنند.
حال با این همه زحمت و تلاش طاقت فرسا که به یک جهاد ۱۰ ساله می ماند، آیا سزاست که اثری به این عظمت و با این قد و قواره که یکی از عجیب‌ترین و پررمز و رازترین بخش‌های تاریخ شیعه را قرار است بازگو کند، با تیغ ندانم کاری بعضی قلم به دستان درگیر حاشیه‌های بی مورد شود؟
نکته جالب تر اینکه طبق ادعای اولین منبع درج این خبر یعنی سایت «عدالت محور» استان بوشهر یا خبرگزاری جانا صدای خانم رحمانی به صورت بلوتوث در شهر بوشهر مدتهاست منتشر شده، با این حساب حتما انتشارات ماهور هم که سال گذشته این صدا را در آلبومش منتشر کرده از روی همان بلوتوث کپی گرفته است!

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي