نقشه تهران بزرگ در دسترس کاربران تلفن همراه قرار گرفت

۱۳۸۹/۰۹/۱۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.mobna.net/Files/News/Images/666_80.jpg

سرویس نقشه تهران بزرگ به آدرس اینترنتی map.tehran.ir در دسترس بوده و تا چندی دیگر این امکان از طریق پیام کوتاه و نیز GPRS روی نقشه موبایل نیز ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا هرچند این نقشه از پایگاه داده مشترک با سایر سرویس های اطلاعات جغرافیایی شهر تهران بهره می‌برد، اما برای بسیاری کاربردی‌تر و به اصطلاح شهروند پسندتر محسوب می‌شود.
هدف از راه‌اندازی این سامانه ایجاد یک بستر نقشه‌ای برای بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف جهت قرار دادن اطلاعات مکانی مورد نظر درقالب نقشه بر اساس معیارها و استانداردهای جهانی بوده است.
این پروژه در سال گذشته با امکاناتی مانند بزرگنمایی 9 مرحله‌ای ، امکان مرور نقشه به صورت تصویر ماهواره‌ای، نقشه معابر و یا به صورت ترکیبی راه‌اندازی شده است  ودر ماه جاری نسخه جدید این نقشه با امکانات و قابلیتهای بیشتر بر روی آدرس map.tehran.ir قرار خواهد گرفت.
نقشه تهران بزرگ مجهز به رابط برنامه نویسی (API)  است که این امکان نیاز بسیاری از موسسات و سازمان‌های خدماتی جهت دسترسی به  نقشه مرجع برای معرفی خدمات و سرویس هایشان را برطرف خواهد کرد.
برای مثال فروشگاه زنجیره‌ای که قصد دارد در وب سایت خود تمامی شعب به همراه اطلاعات توصیفی مورد نظر را به شهروندان ارائه دهد می تواند با استفاده از سامانه map.Tehran.ir  و از طریق فراخوانی یک سری توابع و نصب یک کتابخانه از آن به عنوان یک نقشه پایه در وبگاه‌ خود اقدام  کند . این دسته از کاربران می‌توانند به راحتی با ثبت نام در این سایت و گرفتن کلیدAPI و متصل شدن از این طریق به نقشه مورد نظر از آن به عنوان نقشه پایه استفاده کنند.
همچنین نسخه موبایل این نقشه آماده شده و در سایت شهرداری تهران و از طریق لینک mobile.tehran.ir و tehran.ir در دسترس است .
شهروندان می‌توانند آن را با حجم کمتر و با امکان بزرگنمایی 3 مرحله‌ای برای گوشی‌هایی که حجم حافظه کمتری دارند و نسخه 13 مگابایتی را برای سایر تلفن های همراه دانلود کنند.
امکانات نسخه جدید سامانه پس از تکمیل نقشه تهران بزرگ و بروز رسانی  شبکه معابر و خطوط و ایستگاه‌های مترو نسخه جدید این سامانه به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس شهروندان قرار گرفته است.
همچنین می توان به امکانات  دسترسی به نقشه  طرح اصلی ترافیک ،به نقشه طرح زوج و فرد ،نقشه مناطق تهران نیز از طریق این سامانه  اشاره کرد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي