اعلام زمان استخدامی پرستاران در سال ۸۹

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ | برچسب‌ها: | 0نظرات

وزیر بهداشت از استخدام پرستاران جدید تا پایان سال جاری و هزینه شدن ۱۰ درصد اعتبار حاصل از هدفمندی یارانه ‌ها در نظام سلامت خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مرضیه وحیددستجردی روز پنج شنبه در حاشیه شصت و پنجمین نشست سالانه روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران با عنوان این مطلب که سهمیه استخدام پرستاران در همه دانشگاههای علوم پزشکی کشور مشخص و ابلاغ شده است، گفت: آزمون استخدام پرستاران اواخر بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: برنامه وزارت بهداشت این است که تا اواخر اسفند نتایج آزمون مشخص و تا پایان سال استخدام پرستاران جدید انجام شود.
وزیر بهداشت درباره طرح پزشک خانواده نیز گفت: در حال حاضر پزشکان مورد نیاز در طرح پزشک خانواده در سه استان سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان در شهرهای بین ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر ثبت ‌نام شده اند. همچنین سایر گروههای مرتبط با پزشک خانواده مانند ماماها، بهداشت کاران خانواده، روانشناسان و متخصصان تغذیه نیز کار ثبت‌نام خود را به پایان رسانده‌اند.
دستجردی درباره میزان حقوق پزشکان خانواده افزود: در این زمینه توافق خوبی بین دو وزارتخانه بهداشت و رفاه صورت گرفته است که بر اساس محرومیت محل خدمت پزشکان خانواده حقوق و درآمد آنها بیشتر می‌شود و باید در نظر داشت میزان آن بالای دو میلیون تومان است.
وزیر بهداشت در خصوص افزایش قیمت دارو بعد از اجرای هدفمندی یارانه ها گفت: میزان افزایش قیمت داروها را دولت پرداخت می کند اما باید در نظر داشت که افزایش قیمت حاملهای انرژی و مواد اولیه دارویی مقداری به قیمت داروها خواهد افزود ولی تا پایان سال افزایش هزینه ‌ای نخواهیم داشت.
دستجردی گفت: امیدواریم در سال آینده با حمایت دولت افزایش هزینه‌ ها جبران شود تا غیر از افزایش معمول قیمت سالانه دارو افزایش دیگری نداشته باشیم.
وزیر بهداشت در ادامه به هزینه شدن ۱۰ درصد اعتبار حاصل از هدفمندی یارانه ‌ها در نظام سلامت خبر داد و گفت: این کار کمک بزرگی برای نظام سلامت کشور است.
دستجردی تصریح کرد: در ماده ۹ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تاکید شده است که دولت می‌تواند ۲۰ درصد از هزینه حاصل از هدفمند شدن یارانه‌ها را برای دستگاههایی که از این طرح زیان دیده‌اند صرف کند که با این وجود می‌توان گفت دیگر با کسری مواجه نخواهیم شد اما باید در نظر داشت که تا پایان سال هیچ کمکی مادی به دانشگاهها نمی‌رسد و با بودجه‌های فعلی باید سال را تمام کرد.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۵۰ میلیارد تومان به بودجه دانشگاهها اختصاص داده شد که خوشبختانه برای سال بعد هم در برنامه پنجم همین عدد دیده شده است اما دیگر با این وجود متمم یا اصلاحیه بودجه‌ای نخواهیم داشت.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي