هزینه ساخت سریال مختارنامه!

۱۳۸۹/۱۰/۰۴ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.hipersian.com/uploads/admin/fdf8f5e13d.jpg

همایش “قیام تا قیام” با هدف نقد و بررسی سریال “مختارنامه” در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد. رضا استادی مدیر روابط عمومی “مختارنامه” درباره‌ مباحث و انتقادهای مطرح شده درباره‌ نشان دادن چهره‌ حضرت ابوالفضل (ع) در سریال “مختارنامه”، بیان کرد: این موضوع در سریال “مختارنامه” به یک بخش خاص و کوتاه محدود است. داود میرباقری همیشه از پرداختن مستقیم به واقعه کربلا پرهیز داشت. استدلال او هم این بود که وقتی نمی‌توان چهره افراد حاضر در یک واقعه را نشان داد، پرداختن به موضوعی مهم با این ابعاد و به این شکل باعث ابتر ماندن موضوع می‌شود و بهتر است از منظر افراد حاضر در ماجرا که محدودیتی برای به تصویر کشیدن چهره آنها وجود ندارد، برای روایت این واقعه استفاده کرد.
وی ادامه داد: سازندگان سریال برای اینکه قصد داشتند تصویر فتوحی دیده نشود، در زمان بازدید سید عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما از پشت صحنه “مختارنامه” و حضور خبرنگاران و عکاسان، کلاه و عینک دودی به چهره فتوحی زدند تا صورت او دیده نشود اما از هفته‌های قبل با انتشار تصویری که در پشت صحنه مختارنامه و از چهره بدون گریم این بازیگر و با دوربین موبایل گرفته شده بود، این شائبه ایجاد شد که کاوه فتوحی بازیگری است که در سینما و تلویزیون نقش‌های مختلفی ایفا کرده و حالا برای ایفای نقش حضرت اباالفضل در کار حضور یافته، حال آنکه چنین نبود.
استادی گفت: با حواشی پیش آمده قرار شد چهره وی نشان داده نشود، اما میرباقری با تمهیداتی چون نورانی کردن چهره خیلی موافق نیست و احتمالاً از کارهای دیگری مثل انتخاب زوایایی که چهره او معلوم نشود استفاده خواهد کرد تا ضمن اینکه به قداست این چهره آسیب وارد نشود، به جنبه هنری کار هم لطمه‌ای وارد نشده و باور پذیری کار مخدوش نشود.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ هزینه سریال “مختارنامه” بیان کرد: برای تولید سریال ۴۰ قسمتی “مختارنامه” ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي