نرخ بنزین اعلام شده 300 و 600 تومانی شایعه است؟

۱۳۸۹/۰۹/۱۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.econews.ir/fa/Files/NewsImages/2009/202_Fixd.jpg

محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد نرخ بنزین اعلام شده 300 و 600 تومانی بعد از هدفمندی یارانه‌ها گفت: این موارد چون هر روز به صورت شایعه‌ منتشر می‌شود، حتی لازم نیست، تكذیب كنم اما این را بگویم كه این رقم‌ها تكذیب می‌شود و چنین چیزی نیست.
سخنگوی كارگروه طرح تحول در مورد واریز یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار گفت: یارانه 81 هزار تومانی برای هر نفر برای همه خانوارهای ثبت‌نام كرده و متقاضی، به حساب آنها واریز شده و هفته گذشته رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام كرد، برای كلیه خانوارهای متقاضی دریافت یارانه‌ها، این مبالغ واریز شده است.
وی در مورد زمان دقیق اصلاح قیمت حاملهای انرژی و امكان برداشت یارانه از حساب افزود: هنوز زمان دقیق برداشت یارانه‌ها مشخص نشده و هر موقع نهایی شد، مردم را در جریان می‌گذاریم.
فرزین تأكید كرد:‌ در صورت مشخص شدن زمان اجرای اصلاح قیمت‌ها، در موقع مقتضی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.
به گزارش فارس فرزین پیشتر در حاشیه همایش ترابری اعلام كرده بود: مصوبه كارگروه طرح تحول این است كه با تكمیل مطالعات، در آینده بتوان به افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی و ساكن مناطق محروم، درصد بیشتری یارانه پرداخت كرد كه این موضوع به سال بعد(1390) موكول شده است، زمانی كه مطالعات نهایی شد، در مرحله بعدی پرداخت این مبالغ انجام می‌شود.
سخنگوی كارگروه طرح تحول با بیان اینكه در سری قبل پرداخت یارانه‌ها، حداكثر به 6 نفر از اعضای خانواده پرداخت شده بود، افزود: دوباره دستور داده شد، یارانه به تعداد تمام افراد خانواده متقاضی،‌ پرداخت شود و هم‌اكنون تمام خانواده‌ها به هر تعداد نفر كه بوده‌اند، یارانه دریافت كرده‌اند.
*یارانه خانوارهای جدید
فرزین درباره واریز یارانه به حساب خانوارهای جدیدی كه به تازگی در سایت مركز آمار ایران ثبت‌نام كرده‌اند، اظهار داشت: مركز آمار، ثبت‌نام خانوارها را دو بار در سال انجام می‌دهد، در عین حال پایگاه مركز آمار در طول سال باز است. اطلاعاتی كه مركز آمار می‌گیرد، سالانه دو بار به وزارت رفاه ارائه می‌شود.
سخنگوی كارگروه طرح تحولات اقتصادی ادامه داد: افرادی كه در نیمه اول سال ثبت‌نام كرده‌اند، در نیمه دوم سال یارانه به آنها پرداخت خواهد شد و افرادی كه در نیمه دوم سال ثبت‌نام می‌كنند، در نیمه اول سال بعد یارانه دریافت خواهند كرد.
معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان كرد: خانواده‌های جدیدی كه در نیمه دوم سال ثبت‌نام می‌كنند، محاسبه یارانه آنها پس از تكمیل اطلاعات مركز آمار و ارائه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها صورت می‌گیرد و پرداخت در سال بعد انجام می‌شود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي