شنبه 20 آذر تهران تعطیل است؟

۱۳۸۹/۰۹/۱۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران روز جمعه اعلام کرد که میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون ۱۵۴ PSI شده است که نسبت به روز گذشته افزایش محسوسی نشان می‌دهد.
در حالی که تهران ۳۲ روز را در شرایط «هشدار» سپری می‌کند که آمارهای روز جمعه نشان می‌دهد شاخص کیفیت هوای تهران باز هم افزایش یافته و از «نیمه هشدار» همچنان فراتر است.
به گزارش ایسنا، مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران روز جمعه اعلام کرد که میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون ۱۵۴ PSI شده است که نسبت به روز گذشته افزایش محسوسی نشان می‌دهد.
بر این اساس شاخص کیفیت هوای تهران همچنان در شرایط «هشدار» قرار دارد.
دکتر یوسف رشیدی، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران روز جمعه با اشاره به این که همچنان پایداری جوی در پایتخت ادامه دارد، به ایسنا گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد پایداری جوی در تهران و افزایش آلاینده‌ها تا یکشنبه ادامه می‌یابد.
مهندس سید امیر فاتح وحدتی، رییس دبیرخانه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران و رییس مرکز پایش آلودگی هوای تهران نیز از تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا به ریاست استاندار تهران در بعدازظهر امروز خبرداد و گفت: قطعا تصمیمات لازم در خصوص وضعیت هوای تهران در این جلسه اتخاذ خواهد شد.
سردار حسین رحیمی، رییس پلیس راهور تهران نیز به ایسنا گفت: اجرای طرح سراسری زوج و فرد خودروها در روز شنبه همچنان ادامه می‌یابد و با خودروهای متخلف برخورد می‌شود.
مهندس محمدرضا محموی، معاون عمرانی استاندار تهران و جانشین رییس کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران از احتمال تعطیلی شنبه به دلیل افزایش آلودگی هوای تهران خبرداد.
وی با اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و تشکیل کمیته اضطرار در بعد از ظهر جمعه از احتمال تعطیلی در تهران در روز شنبه خبرداد و به ایسنا گفت: برای حفظ سلامت شهروندان پس از ارائه گزارش‌ها و آمار درباره تعطیلی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
وی یکی از دلایل افزایش میزان آلودگی هوای امروز تهران را تردد خودروهای زوج و فرد عنوان و تصریح کرد: چون در روزجمعه طرح زوج و فرد اجرا نمی‌شود لذا اکثر شهروندان با خودروهای شخصی تردد می‌کنند لذا آلودگی هم افزایش یافته است.
معاون عمرانی استاندار تهران به ایسنا گفت: برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان روزهای جمعه را جزء طرح زوج و فرد قرار ندادیم، اما به علت افزایش میزان آلودگی روزهای جمعه نیز در کمیته اضطرار مطرح می‌شود تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.
محمودی تصریح کرد: تعطیلی یکی از احتمالات همیشگی کمیته است اما اینکه تعطیلی در چه سطحی از شهر باشد، لذا آمار و ارقام در کمیته بررسی می‌شود و چنانچه برای سلامت شهروندان مضر باشد تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، تا قبل از ظهر امروز میانگین غلظت آلاینده منوکسیدکربن در شهرداری منطقه ۱۹، آزادی و امام خمینی(ره) در شرایط «هشدار» قرار دارد.
همچنین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز در پارک رز، دروس، شهرداری منطقه ۱۶، میدان فتح، آزادی و قلهک در شرایط «هشدار» بوده و میانگین غلظت این آلاینده نیز در مرز ورود به شرایط «هشدار» است.
گزارش‌های دریافتی حاکیست از ۳۶ ایستگاه سنجش آلودگی هوای تهران تنها اطلاعات ۲۰ ایستگاه دریافت شده و مابقی ایستگاه‌ها قطع است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي