2 ترفند پیرامون Task Manager ویندوز ویستا و 7

۱۳۸۹/۰۹/۲۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2009/08/Windows-7-screen.jpg

یکی از تغییراتی که در ویندوزهای ویستا و 7 نسبت به ویندوز XP شاهد بودیم تغییراتی در Task Manager ویندوز بود. Task Manager یکی از برنامه‏های اصلی ویندوز است که اطلاعاتی پیرامون جزئیات پروسه‏ها و سرویس‏های در حال اجرا، اطلاعات سخت افزاری، اطلاعات مربوط به شبکه و... را در اختیار ما قرار می‏دهد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 2 ترفند پیرامون Task Manager ویندوز ویستا و 7 بپردازیم.

1. دسترسی سریع تر به Task Manager
همان طور که می‏دانید سه کلید Ctrl+Alt+Delete برای باز کردن Task Manager معروف هستند. اما در ویندوزهای ویستا و 7، با فشردن این سه کلید ترکیبی، صفحه‏ای نمایش داده خواهد شد که با انتخاب گزینه Start Task Manager می‏توان به پنجره Task Manager دسترسی داشت. در نتیجه برای باز کردن آن‏ باید دو مرحله طی کرد. اما شما می‏توانید تنها با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc، مستقیماً Task Manager را باز کنید.

2. دسترسی به فایل هر پروسه بر روی هارد دیسک
در صورتی که در Task Manager به تب Processes بروید، لیست پروسه‏های در حال اجرا در ویندوز را خواهید دید. اما ممکن است (ترفندستان) این سوال برای‏تان پیش بیاید که فایل مربوط به هر کدام از این پروسه‏ها در کجای هارد دیسک ذخیره شده است؟ در صورتی که از ویندوز XP استفاده می‏کردید، Task Manager پاسخی برای این سوال نداشت، اما در ویندوز ویستا و 7 کافی است بر روی پروسه مورد نظر راست کلیک کنید و Open File Location را انتخاب نمایید. دقت کنید در صورتی که این گزینه قابل انتخاب نبود کافی است تیک گزینه Show processes from all users را بردارید.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي