لیست جدید قیمت ها در آستانه اجرای هدفمندی

۱۳۸۹/۰۹/۰۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.econews.ir/fa/Files/NewsImages/2010/foroshgahh1_Fixd.jpg
لیست جدید قیمت کالاها در آستانه اجرای هدفمندی یارانه‌ها در حالی منتشر شد که گزارش این هفته از ثبات قیمتها در بازار حکایت دارد.
به گزارش مهر، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اگرچه در هفته های گذشته منجر به تغییر قیمت برخی گروه‌های کالایی در بازار شد اما به نظر می رسد کنترل و نظارت بر بازار توانسته فضای آرامی را بر بازار حاکم کند.
بر این اساس، تمامی گروه های کالایی در یک هفته اخیر در سطح بازار ثبات را تجربه کرده است و افزایش قیمت مشاهده نمی‌شود.
بر اساس مشاهدات مهر، قیمت اقلام اساسی و مورد نیاز مردم در بازار در حالت ثبات قیمت به سر می برد، این در حالی است که چند هفته قبل با توجه به نزدیک شدن به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بازار شاهد برخی افزایش قیمتها به خصوص در تعدادی از اقلام اساسی بود.
قیمت تره بار نیز به دلیل خارج شدن استانهای شمالی از دور تولید و تامین نیاز مردم از استانهای جنوبی به دلیل کرایه های حمل و مسافت طولانی با قیمت گرانتری به پایتخت می رسد، با ثبات مواجه بوده و افزایشی نداشته است. اگر چه افزایش قیمت نیز به زعم بسیاری کارشناسان بازار امری طبیعی به نظر می رسد.
گزارشهای میدانی از سطح شهر حاکی از آن است که هر کیلوگرم سیب زمینی به قیمت ۴۵۰ تومان، پیاز ۴۳۰ تومان، انواع سبزی ۳۰۰ تومان، کاهو ۴۰۰ تومان، شلغم ۵۰ تومان، چغندر ۲۵۰ تومان، خیار ۶۹۰ تومان، هویج ۳۲۰ تومان، لیموترش ۶۲۰ تومان، لوبیا سبز ۵۵۰ تومان، کلم ۲۰۰ تومان، گل کلم ۲۵۰ تومان و کدو ۴۵۰ تومان عرضه می شود.
قیمت میوه نیز نسبت به هفته های گذشته در بسیاری از اقلام ثابت و در برخی نظیر انار و نارنگی کاهش را نشان می دهد.
بر این اساس، هر کیلوگرم پرتقال تامسون ۷۵۰ تومان، سیب زرد ۷۸۰ تومان، سیب قرمز ۸۱۰ تومان، نارنگی ۶۰۰ تومان، گریپ فروت ۷۵۰ تومان،هندوانه ۲۵۰، موزه ۱۱۵۰ تومان و انگور ۸۵۰ تومان عرضه می شود.
اما اقلام پروتئینی نیز به دلیل اعمال تخفیفهای ۱۰ تا ۱۵ درصدی از سوی برندهای معروف به خصوص در فروشگاه‌های زنجیره ای کاهش را نشان می دهد به نحوی که هر کیلوگرم مرغ تازه به رقم تنظیم بازاری ۲۸۰۰ تومان و هرکیلوگرم تخم مرغ ۱۵۲۰ تومان عرضه می شود.
همچنین یک کیلوگرم گوشت آبگوشتی ۱۲۱۵۵ تومان، سردست گوسفند به میزان یک و نیم کیلوگرم ۲۴۱۴۰ تومان، ران گوسفند در بسته های یک و نیم کیلوگرم ۲۶۰۸۰ تومان، قلوه گاه گوسفند در بسته های یک کیلوگرمی ۸۵۳۵ تومان، یک کیلوگرم ران گوساله ۱۲۵۲۵ تومان، یک کیلوگرم راسته گوساله ۱۲۵۷۰ تومان و یک کیلوگرم خورشتی ۱۱۲۷۵ تومان عرضه می شود.
حبوبات نیز از سوی برخی برندهای معروف با ۱۰ درصد تخفیف عرضه می شود به نحوی که قیمت بسته های ۹۰۰ گرمی برای نخود ۱۶۰۰ تومان، لپه ۱۸۵۰ تومان، عدس ۱۹۵۰ تومان، لوبیا قرمز ۲۱۰۰ تومان، لوبیا چیتی ۲۱۵۰ تومان، لوبیا سفید ۱۸۲۰ تومان و نخود لوبیا ۱۸۴۰ تومان عرضه می شود.
همچنین روغن مایع ۱۳۵۰ گرمی به مبلغ ۳۱۷۰ تومان، روغن مایع ۸۱۰ گرمی ۱۹۶۰ تومان و روغن ۵ کیلویی جامد ۱۰۸۹۰ تومان عرضه می شود. شکر ۱۷۰۰ گرمی، ۲۳۷۰ تومان و قند ۱۸۰۰ گرمی ۳۸۰۰ تومان عرضه می شود.
قیمت برنج نیز نسبت به هفته های گذشته بدون تغییر بوده است. بر این اساس هر بسته برنج طارم ۵ کیلویی ۱۳۰۰۰ هزار تومان، برنج دودی ۵ کیلویی ۱۵۸۰ تومان و برنج هاشمی ۱۰ کیلویی ۲۵۰۰۰ هزار تومان عرضه می شود.
بررسی ها از بازار نشان می دهد: آب معدنی که در روزهای گذشته با افزایش قیمت مواجه شده بود، از سوی برخی برندهای معروف با ۱۰ درصد تخفیف عرضه می شود به نحوی که آب معدنی یک و نیم لیتری قیمتی معادل ۲۶۷ تومان به خود اختصاص داده است.
در کنار این، هر قوطی پنیر ۴۰۰ گرمی ۱۱۸۵ تومان و هر قالب کره ۱۲۰ گرمی ۴۱۰ تومان عرضه می شود؛ اما با نزدیک شدن به زمان اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها برخی میادین میوه و تره بار نیز به صورت خودجوش اقدام به عرضه مستقیم برخی کالاها و اقلام پروتئینی با قیمتهای پایین تر از بازار کرده اند که بر این اساس نمایشگاه عرضه مستقیم ماهی و سایر آبزیان نیز بر پاشده است.
در این نمایشگاه تن ماهی ۱۵۰ گرمی ۱۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم ماهی حلوا ۵۰۰۰ تومان، ماهی سارم ۲۲۰۰ تومان، ماهی سرخو ۵۲۰۰ تومان، ماهی شوریده ۶۰۰۰ تومان، کپور ۴۵۰۰ تومان و هرکیلوگرم میگو ۶۰۰۰ تومان عرضه می شود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي