بیوگرافی کامل به همراه عکسهای خیلی زیبا از نیکول کیدمن (Nicole Kidman)

۱۳۸۸/۰۸/۲۰ | برچسب‌ها: | 0نظرات

نیکول ماری کیدمن، متولد ۲۰ ژوئن ۱۹۶۷ (سه شنبه ۳۰خرداد ۱۳۴۶ خورشیدی) بازیگر استرالیایی و برنده جایزه اسکار، که به خوانندگی نیز پرداخته‌است. پدر او یک ایرلندی و مادرش یک اسکاتلندی بود، که هردو در استرالیا به دنیا آمده بودند. اما نیکول در هونولولو هاوایی (ایالات متحده) متولد شده‌است و به همین دلیل دارای هردو ملیت آمریکایی و استرالیایی می‌باشد.

پدرش دکتر "آنتونی دیوید کیدمن" بیوشیمیست و مادرش "جانل آن مک نیل کیدمن" پرستار و ویراستار می باشند. نیکول یک خواهرکوچکتر به نام "آنتونیا" دارد که خبرنگار و مجری می باشد.

خانواده اش که در جزیره هونولولو سکونت داشتند به خاطر پروژه های تحقیقاتی پدر نیکول به واشینگتن دی سی عزیمت کردند و سه سال همانجا مانند . پس از پایان کار پدر، نیکول و خانواده اش به استرالیا رفتند. او در حومه لانگ ویل بزرگ شد .به همین دلیل گاهی گفته می شود که نیکول استرالیایی می باشد.

عشق به هنر و مخصوصا رقص وتئاتر از همان کودکی در وجود کیدمن بود . سه سال داشت که تحت آموزش باله قرار گرفت.و اولین بازی خود را در یک نمایش محلی ارائه داد درحالی که فقط شش سال داشت. تا سن ده سالگی به آموزش بازیگری در مدرسه درام پرداخت. و برای این کار وارد مدرسه نمایش سنت مارتین در ملبورن شد و مدرسه تئاتر فیلیپ استریت در سیدنی.

در هر تستی که شرکت می کرد به خاطر قد بلندش او را رد می کردند ولی سرانجام در سن 14 سالگی موفق شد که یک نقش حرفه ای درمچموعه" کریسمس بوش" در سال 1983 به دست بیاورد . اولین نقش اصلی او وقتی شکل گرفت که در ویتنام درخشید . یک مینی سریال به کارگردانی جان دویگان. و کیدمن تونست به خاطر جان بخشیدن به کارکتر یک دختر مدرسه ای بازمانده از جنگهای ویتنام سالهای 60 نقدهای مثبتی فراوانی دریافت کند .او موفق شد تا یک کارگزار آمریکایی پیدا کند و این فرصتی شد تا درهای پیروزی به سویش باز شود . در 1989 کیدمن نقش محوری دیگری در ساخته" فلیپ نویس" با عنوان" آرامش مرده" به دست آورد . فیلم به او کمک کرد تا خود را در سن 19 سالگی به عنوان یک هنرپیشه معروف قابل اعتماد تثبیت کند . همان سال با بازی در یک کار تلویزیونی به نام بانکوک هیلتون شهرتی دو برابر پیدا کرد. تا اینجا کار توانسته بود در استرالیا رشد قابل توجهی داشته باشد . اما احتیاج داشت تا شهرت خود را به آن سوی اقیانوس نیز برساند، در سال 1989 به عنوان نقش مقابل تام کروز در اولین حضور آمریکایی اش یعنی "روزهای تندر" به کاگردانی تونی اسکات انتخاب شد. فلیم درباره یک راننده مسابقات اتومبیل رانی است،که کیدمن در آن نقش پرستاری که عاشق اش می شود را ایفا می کرد. نه تنها کار به موفقیت رسید بلکه باعث شد تا او با همسرآینده اش (تام کروز) نیز آشنا شود و سرانجام در دسامبر سال 1990 باهم ازدواج کردند.

نيکول کيدمن و تام کروز / Nicole Kidman and Tom Cruise

پس از آن نقش مقابل داستین هافمن در" بیلی باتینگ"در سال1991 را بازی کرد ،و همین طور نقش یک دختر دانشجو در فیلم "در حال پرواز" را بازی کرد، که ساخته موفق دیگری از جان دویگان بود. کیدمن و کروز برای دومین بار درفیلم دور و دورتر در سال 1992 با هم همبازی شدند و علی رغم همه جنجالهای پیرامون زندگی اشان و فیلمبرداری درخشان اثر ، کار شکست خورد و نیکول به پروژه های کم اهمیت تری چون زندگی من در سال1993 راه پیداکرد.

"خدمتکاری برای همیشه" در سال 1995 که در آن نیکول نقش عشق قهرمان اثر را بازی می کرد یک موفقیت دور از انتظار بود و از اینجا حرفه او و کار کیدمن جدی گرفته شد . نیکول سرانجام با ساخته زیبای گاس ون سنت در سال 1995 با عنوان" مردن برای ... "نقدها و جوایز فراوانی را به خود اختصاص داد.

« تصویری از یک زن» از او تصویری درخشان به عنوان یک هنر پیشه قابل احترام ترسیم کرد. پس از آن مقابل جرج کلونی در فیلم پر هزینه "صلح ساز" در سال 1997ایفای نقش کرد و همینطور مقابل ساندرا بولاک در کمندی و فانتزی" جادوی عمل "بازی کرد که هر دو به آثار پر فروش تبدیل شدند. در سال 1999 در فیلمی بازی کرد که تا به امروز هیچ اثری نتوانسته بحث و جدل همپای آن را ایجاد کند . فیلم آخرین ساخته استنلی کوبریک به نام «چشمان بازبسته» بود که آخرین حضور مشترک تام و نیکول نیز به شمار می رفت . خارج از دنیای فیلم اما رابطه کروز و کیدمن تیره شده بود و سرانجام پس از یک دهه در آگوست 2001 از هم جدا شدند . کیدمن پس از جدایی از کروز در آثار با ارزشی چون" دیگران" و" ساعتها "ایفای نقش کرد و در اوایل سال 2000 به یک چهره استثنایی مورد توجه همزمان منتقدین و تماشاگران تبدیل شد.

کیدمن و تام کروز دو فرزندخوانده به نام‌های ایزابلا سیزده ساله و کانر یازده ساله دارند. آنها هیچ وقت نتوانستند خود بچه‌دار شوند.

نیکول پس از جدایی از تام کروز در ژوئن 2006 با کیت اربن که خواننده می باشد ازدواج کرد.او قبل از مراسم ازدواج یک پیمان‌نامه را با کیت اربن به امضا رسانده است. پیمان نامه‌ای که بیشتر به سود نیکول است. در این پیمان‌نامه قید شده است در صورتی که شوهر دوباره به سمت الکل و موادمخدر برود و یا به همسرش به گونه‌ای خیانت نماید، زن حق دارد از او جدا شود و شوهر به سزای عمل ناشایست خود خواهد رسید.

نيکول کيدمن و کيت آربن / Nicole Kidman And Keith Urban

نیکول چندی پیش اعتراف کرد که هنوز عاشق تام کروز است.

نیکول در دو فیلم آخر خود"همسران استپ فورد" و "افسون شده" بازی چندان جذابی از خود ارائه نداد. با این حال او درآمد خیلی بالایی دارد. گرچه کیدمن در زمینه تبلیغات نیز پولساز است و برای هر پوستر تبلیغاتی خود سه میلیون دلار می‌گیرد.

درآمد کیت کمتر از نیکول است ولی آنچه اهمیت دارد این است که کیت اربن در یک آمارگیری به عنوان جذاب‌ترین و محبوب‌ترین خواننده مرد آمریکا انتخاب شده است.

نیکول و کیت اکنون یک فرزند دارند.

نيکول کيدمن و فرزندش / Nicole Kidman

نیکول کیدمن یک بار برنده جایزه اسکار شده است.

در سال 2004 در آمریکا به عنوان شهروند برتر معرفی شد.

در سال 2005 در استرالیا به عنوان شخصیت سال شناخته شد.

نیکول کیدمن، دارندگی و برازندگی

نیکول کیدمن اگر بگوییم ولخرج ترین ستاره هالیوود است واقعاً اغراق نکرده ایم .رکورد ولخرجی های او د رماه های اخیر حتی رقیبانی چون براد پیت (عاشق دکورهای خانگی)، لئوناردو دی کاپریو (عاشق تغییر محل سکونت ) ، ویل اسمیت (عاشق زمین های گلف وبسکتبال) و....را جا گذاشته است .

کیدمن استرلیایی الاصل که چندماه پیش چیزی در حدود سه میلیون دلار خرج دکور وتزیینات اتاق خواب دو فرزندش ، تغییر وسایل خانه وساخت یک آشپزخانه مدل ژاپنی در ویلای باشکوهش کرده بود ، اخیراً با پرداخت چهار میلیون دلار به یک شرکت معتبر تزیینات ساختمان ، تمام آن تزیینات گرانقیمت را تغییر داد و به قول دوستانش حالا ویلایش را به سبک ساختمانهای روم باستان طراحی کرده است .

البته صرف چنین هزینه هائی برای نیکل کیدمن دور از تصور نیست چون او بغیر از بازیگری و تبلیغات از راههای دیگری نیز پول در می آورد مثلا کیدمن می خواهد سخنرانی 25 دقیقه ای خود را در پنجمین کنفرانس سالانه مدیران شرکت "فوربز" در سالن اپرای شهر سیدنی در استرلیا برگزار کند و435 هزار دلار بابت این سخنرانی دریافت کند . حتی او حاضر نیست به محل کنفرانس بیایید ، بلکه تقا کرده در برابر گرفتن این مبلغ هنگفت ، سخنرانی خود را از راه دور از طریق ماهواره برای حاضران در کنفرانس ایراد کند ، اما ظاهراُ سخنرانی کیدمن برای مدیران حاضر در این کنفرانس آن قدر با ارزش است که آنان حاضربه پذیرش هر گونه شرایط از سوی وی هستند ه مدیذان این کنفرانس باید هر یک 3 هزار و600 دلار بپردازند تا حق الزحمه کیدمن برآورده شود .

از اسرار خانوادگی کیدمن و کروز پرده برداشته شد

سوزان هانسن پرستار فرزندان نیکول کیدمن در کتابی که به تازگی چاپ کرده احساس مادرانه کیدمن را به زیر سوال برده است.

او مدعی شده در طول دوران اقامتش در منزل نیکول کیدمن به عنوان پرستار بچه‌ها هیچ وقت این هنرپیشه را در کنار فرزند خوانده‌هایش ندیده است.

در این کتاب با نام "هیچ گاه در این شهر پرستاری نخواهی کرد" هانسن مدعی شده کیدمن در پرورش کانر و ایزابلا فرزند خوانده‌هایش هیچ نقشی به عهده نداشته است.

او به سایت خبری pagesix.com گفت: "من هیچ گاه نیکول را در کنار فرزندانش ندیده‌ام."

هانسون همین طور ادعا کرده کروز قرارداد محرمانه‌ای با او امضا و طی این قرارداد او را ملزم به سکوت در مورد آنچه درباره او دیده کرده است. هانسون می‌گوید یکی از بندهای این قرارداد این است که پرستار بچه در طول دوران خدمتش حق ندارد بگوید برای که کار می‌کند.

برخی از کارها

- گروه سارقین بی‌ام‌اکس (۱۹۸۳)

- برندگان (۱۹۸۵)

- ویتنام (۱۹۸۷)

- یک استرالیایی در رم (۱۹۸۷)

- روزهای تندر (۱۹90)

- بیلی باتینگ (۱۹91)

- در حال پرواز (۱۹91)

- دورتر و دورتر (۱۹92)

- زندگی من (۱۹۹۳)

- مردن برای..... (۱۹۹5)

- بتمن برای همیشه (۱۹۹۵)

- تصویر یک بانو (۱۹۹۶)

- صلح ساز (۱۹۹7)

- جادوی عمل (۱۹۹8)

- چشمان کاملاً بسته (۱۹۹۹)

- مولَن روژ! (۲۰۰۱)

- دیگران (۲۰۰۱)

- دختر جشن تولد (۲۰۰۱)

- ساعت‌ها (۲۰۰۲)

- داگویل (۲۰۰۳)

- دهکده سگها (۲۰۰۳)

- کوهستان سرد (۲۰۰۳)

- همسران استپ فورد (۲۰۰۴)

- تولد (۲۰۰۴)

- مترجم (۲۰۰۵)

- افسون‌شده (۲۰۰۵)

- پاهای شاد (البته به عنوان دوبلر) (۲۰۰۶)

- خز (۲۰۰۶)

- تهاجم (2007)

- مارگرد در جشن عروسی (2007)

- قطب نمای طلایی (2007)

و....

برخی از جوایز

- اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم ساعت‌ها (۲۰۰۲)

- خرس نقره‌ای بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره برلین برای فیلم ساعت‌ها (۲۰۰۳)

- جایزه بهترین نقش اول زن در جشنواره فیلم انگلستان برای فیلم ساعت‌ها (۲۰۰۳)

نیکول کیدمن در یک نگاه

نام : نیکول ماری کیدمن

تاریخ تولد : 20 ژوئن 1967

لقب : نیکنام

پدر : آنتونی دیوید کیدمن

نام مادر :جانل آن مک نیل کیدمن

محل تولد : هونولولو - هاوایی- آمریکا

قد :1.79

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي