مصاحبه و عکسهای جنجالی شاه ماهی سینمای ایران با شبکه الجزیره حتما بخونید.

۱۳۸۸/۰۸/۲۰ | برچسب‌ها: | 0نظرات

خبرگزاری فیلم نیوز: «گلشیفته فراهانی» اعلام کرد: «در ایران من یک شاه ماهی در رودخانه بودم، اما در هالیوود مثل یک ماهی در اقیانوس هستم و این خیلی سخت است.»

شبکه‌ی تلویزیونی «الجزیره» در مصاحبه‌ با «گلشیفته فراهانی» که درجریان برگزاری اولین جشنواره‌ فیلم ترایبکا دوحه انجام شد، به پای صحبت گلشیفته فراهانی نشست.  

این بازیگر ۲۶ ساله گفت: «در ایران بهترین فیلم‌نامه‌ها به من پیشنهاد می‌شد، اما در خارج از ایران برای گرفتن یک نقش باید بجنگم، اما این چالش ارزش دارد، چون اولین بازیگر زنی هستم که بعد از انقلاب در هالیوود بازی کرده‌ام.»

الجزیره با اشاره به این‌که اولین نقش‌آفرینی «فراهانی» در ۱۴ سالگی در فیلم «درخت گلابی» داریوش مهرجویی بوده است، از قول وی نوشت: «می‌خواستم مردم را تحت تاثیر قرار بدهم. با نواختن موسیقی کلاسیک، شما برای جمعی از مردم می‌نوازید که تحصیل‌کرده و با معلومات هستند. من می‌خواستم تغییر مثبتی در این اکثریت ایجاد کنم و در این راه سینما بهترین زبان بود.»  

وی اظهار کرد: «یکی از اهداف من این بود که نوع دیگری از رفتار یک ستاره‌ را معرفی کنم. من عاشق فلسفه‌ تائوئیسم هستم. یک مثل هست که می‌گوید انسان باید مثل اقیانوس زندگی کند. اقیانوس بیشترین آب‌های جهان را دارد، اما در پایین‌ترین نقطه زمین قرار گرفته و آب همه رودخانه‌ها به آن می‌ریزد. من همیشه سعی کرده‌ام که مطابق این فلسفه زندگی کنم.»

«فراهانی» با اشاره به‌ این‌که چشم مردم ایران اکنون به حضور او در هالیوود دوخته شده و باید به انتخاب نقش‌هایش دقت کند گفت: «اگر من شکست بخورم، آنها شکست خورده‌اند و اگر موفق باشم، موفقیت آنها است.» 

وی در ادامه گفت: «من به مردم کشورم احترام می‌گذارم، به من دختر کشور می‌گفتند. چه بخواهم یا نه، من نماینده‌ ایران هستم و مردم مسوولیت من را بیشتر می‌کنند.»

بازیگر فیلم‌های «به‌نام پدر» و «میم مثل مادر» در مقایسه هالیوود و سینمای ایران گفت: «در هالیود به بازیگران احترام بیشتری می‌گذارند و ساخت فیلم بسیار حرفه‌ای‌تر است. در ایران بازیگری یک حرفه محسوب نمی‌شود و فیلم‌ها بیشتر به شکل تجربی ساخته می‌شوند و شرایط برای بازیگر سخت است. شما باید به بوم، نور و همه‌ ‌چیز توجه کنید، اما در هالیوود این کارها را در اطراف شما خودشان انجام می‌دهد و صحنه مثل قلمرو پادشاهی بازیگر است.»  

«فراهانی» در پایان با تاسف از اینکه فرصت بازی در فیلم «شاهزاده پارسی» را از دست داده است، تاکید کرد مطمئمنا این را جبران خواهد کرد.  

گفتنی است: «جواد شمقدری» معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته رسما اعلام کرد، «گلشیفته فراهانی» از نظر ما مشکلی برای ادامه‌ی کار در ایران ندارد و نمی‌توان به‌دلیل بازی در یک فیلم گفت که به ایران برنگردد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي